Την προηγούμενη Παρασκευή ζήσαμε στο λιμάνι της Ραφήνας τον πρωτόγνωρο τελευταίο αποχαιρετισμό με τον οποίο τα πληρώματα του «Aqua Blue” και του «Champion Jet 1” τίμησαν τον ιδρυτή της Sea Jets, τον Παναγιώτη Ηλιόπουλο.
Ήταν στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 όταν τα δελφίνια της ILIO LINES εμφανίστηκαν σαν κομήτες με σκοπό να αλλάξουν τις ισορροπίες στο Αιγαίο.
Η εταιρεία ξεκίνησε έχοντας την Ραφήνα σαν ορμητήριο των δραστηριοτήτων της.
Δεν κύλησαν όλα ρόδινα στη δεκαετία του ‘90 και τα πλοία αντιμετώπισαν αρκετές δυσκολίες.
Από το 2002 και μετά με την απόκτηση του «Sea Jet 1”/“Super Jet” η εταιρεία μπαίνει σε μία νέα φάση.
Από το 2012 και μετά η εταιρεία συνεχώς επεκτείνεται για να φτάσει σήμερα στην πρωτοκαθεδρία στα ταχύπλοα, ενώ εχει επεκταθεί και στα συμβατικά.
Ας δούμε έναν Πίνακα που περιλαμβάνει τον στόλο της ΙLIO LINES και προέρχεται από το εξαιρετικό βιβλίο του John May “Greek Ferries” (Εκδόσεις: Ferry Publications).
Το βιβλίο εκδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 1999.
Φυσικά, ίσως υπάρχουν και κάποια πλοία που δεν αναφέρονται στον Πίνακα.
Ας δούμε, επίσης, μία πολύ ομορφη φωτογραφία του “DELPHINI XXI” που τράβηξαν η Katerina και ο Stanley Sturmey στη Ραφήνα τον Ιούνιο του 1995 και περιλαμβάνεται στον δεύτερο τόμο του λευκώματός τους «More Greek Ferries” (Εκδόσεις: kappa Sigma Activities).
Υπήρχαν και τα εντυπωσιακά «Ιπτάμενος Ερμής Ι» («Condor 4”) και «Ιπτάμενος Ερμής ΙΙΙ» (“Condor 5”) που ανήκαν στην εταιρεία Hermes Hydrofoils.
Με επιφύλαξη, δεν ξέρω αν και αυτή η εταιρεία ανήκε στον Παναγιώτη Ηλιόπουλο.
Eίναι φανερό πως τα περισσότερα, αν όχι όλα, προέρχονται από την Ανατολική Ευρώπη, κυρίως από την Ρωσία και την Πολωνία.
Κομέτες και κολχίδες.
Ήταν η εποχή που ο κόσμος άλλαζε, το «Σιδηρούν Παραπέτασμα» γκρεμιζόταν και η κρατική περιουσία των ανατολικών χωρών έβγαινε για πούλημα σε φθηνές τιμές.
Η εταιρεία παρείχε καθημερινά δρομολόγια προς και από το λιμάνι της Ραφήνας, αλλά κυρίως παρείχε συνδέσεις μεταξύ των νησιών του Βόρειου και του Κεντρικου Αιγαίου.
Στο όλο κάδρο συμμετείχε και το λιμάνι της Καρύστου.
Όπως αναφέρεται στο βιβλίο του John May η εταιρεία επέκτεινε τις δραστηριότητές της στα Δωδεκάνησσα, τη Σαμο και τη Σαντορίνη δημιουργώντας εταιρείες που ονομάζονταν Dodecanese Hydrofoils, Samos Hydrofoils και Speed Lines.
Η επιτυχία της SEA JETS προέκυψε μέσα από τις δυσκολίες που αντιμετώπισε το αρχικό εγχείρημα της ILIO LINES.