Σάββατο, 28 Ιουνίου, 2025
21.7 C
Sifnos

Γιατί τα ταξί έχουν μία οριζόντια μπλε γραμμή;

 

Άπαντες γνωρίζουν ότι τα ταξί της Αθήνας έχουν κίτρινο χρώμα, αλλά ελάχιστοι ξέρουν το λόγο που υπάρχει και μία μπλε λωρίδα.

Αδιαπραγμάτευτος είναι ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν τα ταξί στις μετακινήσεις των πολιτών, μιας και μεταφέρουν τους επιβάτες στον ακριβή προορισμό τους σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς (βλ. αστικά λεωφορεία και Μετρό) τα οποία εκτελούν προκαθορισμένα δρομολόγια.

Όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας, το πρώτο ταξί κυκλοφόρησε στην ελληνική πρωτεύουσα το 1902, αν και λέγεται πως υπήρχαν από νωρίτερα κάποια ιδιωτικά αυτοκίνητα που εκτελούσαν… πειρατικά δρομολόγια

Έκτοτε έχουν πλημμυρίσει τους δρόμους της Αθήνας, όντας πλήρως ευδιάκριτα από όσους τα αναζητούν λόγω του έντονού τους χρώμα. Μέσα, ωστόσο, στο… απέραντο κίτρινο του αμαξώματός τους, υπάρχει και μία μπλε γραμμή, περιμετρικώς του αυτοκινήτου, ακριβώς κάτω από τα παράθυρα και τα παρμπρίζ.

Τη συγκεκριμένη γραμμή κάποιοι την έχουν παρατηρήσει, και κάποιοι άλλοι όχι. Ελάχιστοι, ωστόσο, γνωρίζουν τον λόγο ύπαρξής της.

Η υποχρεωτικότητα ύπαρξης μπλε γραμμής, αλλά και τα χαρακτηριστικά αυτής, αναφέρονται στο Άρθρο 7, παρ. 2 νόμου του 1984 που υπογράφει ο τότε Υφυπουργός Συγκοινωνιών, Κωνσταντίνος Ασλάνης.

Όλα τα αυτοκίνητα Ταξί που έχουν έδρα διοικητική μονάδα που ανήκει στην περιοχή Αθηνών –Πειραιώς- Περιχώρων, έχουν εξωτερικό χρωματισμό οποιασδήποτε απόχρωσης ΚΙΤΡΙΝΟΥ χρώματος (κατά προτίμηση RAL 1012 ή RAL 1021), εκτός από μία λωρίδα πλάτους τεσσάρων (4) έως έξι (6) εκατοστών περιμετρικώς του αυτοκινήτου και μεταξύ του κάτω μέρους των παραθύρων και των χειρολαβών των θυρών, η οποία είναι σταθερού χρωματισμού ΣΚΟΥΡΟΥ ΜΠΛΕ αποκλεισμένης της χρήσης αυτοκόλλητων ταινιών κ.λπ.

Το σκεπτικό πίσω από την υποχρεωτικότητα ύπαρξης μπλε λωρίδας (βαμμένης και όχι αυτοκόλλητης) στα ταξί αφορούσε στην προσπάθεια του υπουργείου να υπάρξει αποτελεσματικός διαχωρισμός των ταξί από τα συμβατικά κίτρινα αυτοκίνητα τα οποία ίσως χρησιμοποιούνταν για την εκτέλεση παράνομων δρομολογίων, με σκοπό την αποκόμιση κέρδους.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι ο λόγος επιλογής της κίτρινης «ενδυμασίας» των ταξί έγκειται στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο χρώμα τραβά ευκολότερα την προσοχή, πολλώ δε μάλλον κατά τη διάρκεια της νύχτας όταν και τα ταξί δεν σταματούν να κινούνται στους δρόμους.

Πηγή: www.carandmotor.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Οι “fotiscos and friends” αλλάζουν σελίδα και μεταμορφώνονται σε ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ.

ΙΔΡΥΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥΟι "fotiscos and friends" αλλάζουν σελίδα και μεταμορφώνονται σε ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ.ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΣΙΦΝΟΥ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ Η παρέα αποφάσισε την ίδρυση του συλλόγου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για τη νεολαία και όχι μόνο . Θα θέλαμε μέσα...

Τροχαίο ατύχημα στην Σίφνο

Τροχαίο ατύχημα σήμερα το πρωί περίπου στις 11:00 στην Σίφνο στον δρόμο προς Πλατύ γιαλό. Αυτοκίνητο για άγνωστο λόγο ξέφυγε από την πορεία του και βγήκε εκτός δρόμου ευτυχώς χωρίς θύματα και μόνο υλικές ζημιές, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας. ...

Ξεκίνησε δρομολόγια το SUPERRUNNER JET II της seajets για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο.Βίντεο

Σήμερα ξεκίνησε από το λιμάνι του Πειραιά τα δρομολόγιά του το «SUPERRUNNER JET II” της SEA JETS για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Μήλο.Το πλοίο θα διανυκτερεύει στο λιμάνι του Αδάμαντα και θα επιστρέφει στο λιμάνι του Πειραιά το επόμενο πρωϊ.Το πλοίο θα αναχω...

Συνάντηση δυο πλοίων στην Σίφνο και καθυστέρηση στο ένα που περίμενε.Βίντεο

Κυριακή 22 Ιουνίου 2025 και από το λιμάνι της Σίφνου μόλις έχει αναχωρήσει το CHAMPION JET1 για Σέριφο και Πειραιά ενώ στο βάθος βλέπουμε το ΑΡΤΕΜΙΣ ερχχόμενο από Σύρο, Πάρο, Σέριφο και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ ερχόμενο από Πειραιά και Σέριφο. Πρώτο...

«Απαγορεύεται το επαγγελματικό και το ερασιτεχνικό ψάρεμα για πέντε χρόνια στην Αμοργό»: Λ. Καραΐσκος και Μ. Κρόσμαν μιλούν στο Πρώτο Πρόγραμμα (audio)

Με αφορμή το «φρένο» που έβαλε η Αμοργός στη αλιεία μίλησαν στο ενημερωτικό ραδιόφωνο του Πρώτου Προγράμματος 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο Λευτέρης Καραΐσκος, Δήμαρχος Αμοργού και ο Μιχάλης Κρόσμα...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,041ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img