.
Μνήμες μαγείας και νοσταλγίας μέσα από μια υπέροχη φωτογραφία που προέρχεται από το ΝΑΥΤΙΚΟ ΛΕΥΚΩΜΑ που εξέδιδε ο Ο.Λ.Π. κάθε χρόνο.
Στα αριστερά μας βλέπουμε τον “Παντελή” του Φουστάνου και πίσω του το “Γεώργιος Ποταμιάνος”/”Κολοκοκτρώνης”, το πλοίο με τα δύο ονόματα που ταξίδευε τότε για την Ηπειρωτική.
Απέναντι βλέπουμε το “Αγγέλικα” των αδελφών Τυπάλδου. Το πλοίο αυτό είχε πρωταγωνιστήσει σε μερικά όμορφα πλάνα της ταινίας του Μιχάλη Κακογιάννη “Ο Ζορμπάς”.
Στην πλώρη του “Αγγέλικα” ένα ακόμα πλοίο προς ταυτοποίηση.
Βλέπουμε ακόμα στο βάθος, πίσω από το “Αγγέλικα”, ένα ακόμα πλοίο των αδελφών Τυπάλδου, το “Κρήτη” με τα χαρακτηριστικά ανοίγματα στο πλάι.
Πίσω από το “Κρήτη” πρέπει να είναι δεμένο το “Σεμίραμις” της Ηπειρωτικής.
Στο βάθος δεξιά βλέπουμε ακόμα κάποιο από τα τετράδυμα “Κανάρης”/”Μιαούλης”/”Καραϊσκάκης”.
Στα δεξιά της φωτογραφίας βλέπουμε το αγαπημένο μας “Μαριλένα” του Λάζαρου Λαγά με το “Λ” στην τσιμινιέρα του. Το πλοίο αυτό δεν είναι άλλο από το θρυλικό “Κωστάκης Τόγιας” του Τόγια που πέρασε στην πλοιοκτησία Λαγά το 1958. Πλοίο του 1911 που ταξίδευε μέχρι το 1970 στις Δυτικές Κυκλάδες.
Βλέπουμε ακόμα ένα ακόμα πλοίο, όχι τόσο γνωστό, το “Αρκαδία” του Αρκουλή.
Ότι και να πει κανείς για τον Πειραιά εκείνης της εποχής θα είναι πολύ λίγο.
Λίγο πριν είχε γυριστεί η ταινία “Ποτέ την Κυριακή” με πρωταγωνιστές τη Μελίνα Μερκούρη, αλλά και το λιμάνι του Πειραιά.
Η μεγάλη δόξα του Πειραιά, η μεγάλη δόξα της Μελίνας, η μεγάλη δόξα του Ζυλ Ντασέν και του Μάνου Χατζιδάκι.
Τα λεωφορεία της πλατείας Καραϊσκάκη δίνουν τη δική τους όμορφη πινελιά στον “πίνακά” μας.