Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
16.7 C
Sifnos

SUPER STAR_Ένα ευλογημένο πλοίο στις “θρυλικές” δεξαμενές Βασιλειάδη.Βίντεο-φωτογραφίες

 

Ο καλός μας φίλος Μηνάς Ακεψιμαΐδης μας έστειλε εξαιρετικές αερο-φωτογραφίες και βίντεο από τον σημερινό δεξαμενισμό του “SUPER STAR” της SEA JETS.

Το πλοίο δεξαμενίστηκε στην μεγάλη δεξαμενή του Βασιλειάδη έχοντας δίπλα του στη μικρή δεξαμενή το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ».

Είναι μεγάλη χαρά να βλέπεις αυτό το πλοίο να μπαίνει στη δεξαμενή και να το παρατηρείς ενώ τραβιούνται τα νερά.
Ένα ευλογημένο όμορφο πλοίο που ετοιμάζεται για την νέα σεζόν.

Το πλοίο της SEA JETS αναμένεται να ανέβει στις Βόρειες Σποράδες για να αντικαταστήσει το «SPORADES STAR”.
Η συνέχεια μπορεί να περιλαμβάνει Βόρειο Αιγαίο, Ραφήνα, Δυτικές Κυκλάδες, ή ό,τι άλλο έχει σχεδιάσει η εταιρεία του.

Είναι ένα πλοίο, πραγματικό πολυ-εργαλείο, κατάλληλο για πολλές γραμμές.

Ευχαριστούμε πολύ τον Μηνά για τις υπέροχες φωτογραφίες.
Ένας άνθρωπος που αποτυπώνει με ευαισθησία και τέχνη τα πλοία της ακτοπλοΐας μας.

Ας κάνουμε μία μικρή ιστορική αναδρομή για τις δεξαμενές Βασιλειάδη.

Οι Χτιστές Δεξαμενές του Ο.Λ.Π. τις οποίες σήμερα συνηθίζουμε να αποκαλούμε Μόνιμες Δεξαμενές Βασιλειάδη έχουν πραγματικά πολύ μεγάλη ιστορία.

Κοντά στη θέση όπου βρίσκονται οι Χτιστές Δεξαμενές βρίσκονταν για πολλά χρόνια η σχάρα του Βασιλειάδη, από όπου η περιοχή πήρε το όνομά της. Μετά την απομάκρυνση των εγκαταστάσεων του Βασιλειάδη, οι Χτιστές Δεξαμενές πρόσθεσαν “άτυπα” στον τίτλο τους τη λέξη “Βασιλειάδη” και έτσι τις αποκαλούμε σήμερα.

Η προσπάθεια για τη δημιουργία τους ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα. Η ανάγκη για τη δημιουργία τους έγινε ακόμα πιο επιτακτική έπειτα από την παραλαβή τριών νεότευκτων πολεμικών πλοίων («Ύδρα», «Σπέτσες», «Ψαρά») και την ανάγκη που προέκυψε για τον δεξεμενισμό τους.

Στις 5 Απριλίου 1891, επί κυβερνήσεως Θ. Δεληγιάννη, δημοσιεύεται ο νόμος ΑΞΓ’ «Περί κατασκευής δύο μόνιμων δεξεμενών εντός του λιμένος Πειραιώς». Τελικά και ύστερα από πολλές περιπέτειες, το έργο ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1911 με την παράδοση των δύο δεξαμενών, της μεγάλης με την ονομασία «Βασιλεύς Γεώργιος», χωρητικότητας πλοίων μέχρι και 18000 τόνων και της μικρότερης, της «Βασιλίσσης Όλγας», χωρητικότητας μέχρι 2500 τόνων.

 

Σημειώνουμε ότι η πρώτη επίσημη είσοδος ατμοπλοίου προς καθαρισμό έγινε τον Ιούλιο του 1912 και ήταν το θωρηκτό «Ψαρά». Τα στοιχεία αυτά τα βρήκαμε στο Διαδίκτυο στην εργασία «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ. Η εξέλιξη του Πειραιά ως ναυτιλιακού κέντρου την περίοδο 1880-1914», του Νίκου Παπαμανώλη (Ρέθυμνο 2003).

Οι μόνιμες δεξεμενές (graving docks) κατασκευάζονται στο έδαφος με άνοιγμα προς την θάλασσα και κλίση προς αυτή που κλίνονται με πόρτα που λέγεται θυρόπλοιο (dockgate).
Οι δύο μόνιμες Δεξαμενές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά στην Ακτή Βασιλειάδη έχουν μήκος 150 & 100 μέτρα αντίστοιχα.
Τα πλοία στην αρχή ρυμουλκούμενα εισέρχονται σ΄ αυτές υπό την καθοδήγηση του Δεξαμενιστή ή Δεξαμενάρχη με την βοήθεια αμφίπλευρων σχοινιών – βαρούλκων των δεξαμενών, στη συνέχεια αφού ολοκληρωθεί η είσοδος οι μόνιμες δεξαμενές κλείνουν με το θυρόπλοιο και με μεγάλες μόνιμες αντλίες αφαιρείται το νερό. Αφού αντληθεί το νερό, το πλοίο όπως είναι κεντραρισμένο κατά το διάμηκες της δεξαμενής, “κάθεται” στις σχάρες (ή βάζα) με την τρόπιδα και με ειδικά ξύλα δοκούς στηρίζεται από τα πλάγια.


Κύριες εργασίες κατά τους δεξαμενισμούς των πλοίων είναι οι επιθεωρήσεις υφάλων, έλεγχοι ελίκων, πηδαλίων αντικατάσταση ανοδίων, καθαρισμοί υφάλων, συνήθως με υδροβολή, αντικατάσταση υλικών, καταβίβαση αλυσίδων αγκυρών και έλεγχος αυτών, καθώς και έλεγχος καλής λειτουργίας υφάλων απολήξεων οργάνων, στομίων αναρροφήσεων κλπ. με τελική συνήθως εργασία τον υφαλοχρωματισμό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Πειραιά είναι κοινώς αποδεκτό ότι οι μόνιμες δεξαμενές της Ακτής Βασιλειάδη συνέβαλλαν αποφασιστικά στην ανάπτυξη τόσο του ίδιου του λιμανιού, όσο και της πόλης του Πειραιά γενικότερα.

Σήμερα, σημειώνουμε ότι οι δεξαμενές αυτές έχουν πολλή δουλειά και πολλά είναι τα πλοία που δεξαμενίζονται σε αυτές, καθώς θεωρούνται ιδιαίτερα οικονομικές.
Σημειώνουμε ότι τα περισσότερα από πλοία της Ακτοπλοΐας δεξαμενίζονται εδώ, εκτός, βέβαια, από τα πλοία της “SUPERFAST FERRIES”, της «BLUE STAR FERRIES”, της «ANEK LINES” και της «MINOAN LINES» που δεξαμενίζονται στη Σύρα ή στην Ελευσίνα.

Η συνέχιση της λειτουργίας τους παραμένει μετά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού στον αέρα. Σύμφωνα με το master plan της COSCO προβλέπεται η μετατροπή τους σε μουσείο, τμήμα ενός μεγάλου μουσείου που προβλέπει και την αξιοποίηση του ΣΙΛΟ.

Και από τον πρώτο δεξαμενισμό του πολεμικού πλοίου “ΨΑΡΑ”, το 1912, μέχρι τον σημερινό δεξαμενισμό του “SUPER STAR”, έχουν κυλήσει πια, εκατόν δέκα χρόνις.

Μια ολόκληρη ιστορία αποτυπωμένη στις Δεξαμενές.
Και, βέβαια, και το θωρηκτό “ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ” δεξεμενίστηκε αρκετές φορές εδώ.

Δείτε το βίντεο:

Top επιλογές της εβδομάδας

Τα πρώτα «ΚΝΩΣΣΟΣ ΠΑΛΑΣ» και «ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ».Που είναι τώρα

Τα πλοία της MINOAN LINES που ταξιδεύουν στις γραμμές της Κρήτης τα αποκαλούμε «Παλάτια».Είναι τα πλοία που άλλαξαν τελείως τον τρόπο ταξιδιού όταν πρωτοδρομολογήθηκαν στην ακτοπλοΐα μας το 2001.Πλοία με μεγάλη πολυτέλεια που παραπέμπουν σε αυτό που...

Νεκρή επιβάτιδα που έπεσε στη θάλασσα από (Ε/Π-Τ/Ρ) σκάφος-Σύλληψη πλοιάρχου κ ενός ναύτη

Τις βραδινές ώρες χθες, ενημερώθηκαν οι Λιμενικές Αρχές των Μεθάνων και του Πόρου από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.), για την αποβίβαση στο λιμάνι των Μεθάνων μιας 78χρονης αλλοδαπής (υπήκοος ΗΠΑ), χω...

Σίφνος_Αναζητείται μηχανάκι που κάποιοι πήραν την παραμονή της πρωτομαγιάς

Χάθηκε μηχανάκι όπως αυτό της φωτογραφίας με αριθμό κυκλοφορίας ΟΤΒ29 από τον Αρτεμώνα της Σίφνου από την παραμονή της πρωτομαγιάς το βράδυ. Ο ιδιοκτήτης το είχε έξω από το σπίτι του, αλλά μάλλον κάποιοι το πήραν κάνοντας πλάκα σύμφωνα με το έθιμ...

Πωλείται ξενοδοχειακός εξοπλισμός δωματίων σε άριστη κατάσταση.

Πωλείται ξενοδοχειακός εξοπλισμός δωματίων σε άριστη κατάσταση. Μονα κρεβάτια, κομοδίνα και τουαλέτες υπνοδωματιων. Για περισσότερες πληροφορίες: 6986410445 Σπύρος.

Πρώτη άφιξη 2025 του SPEEDRUNNER JET στη Σίφνο.Βίντεο

Λιμάνι Σίφνου 30 Απριλίου 2025. Ο καιρός από την Δευτέρα δεν θυμίζει άνοιξη αλλά χειμώνα, με ισχυρούς ανέμους, και σημαντική πτώση της θερμοκρασίας. Το ταχύπλοο της seajets SPEEDRUNNER JET καταπέει στο λιμάνι για πρώτη φορά το 2025. Πρόκειτ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
903ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img