Η Ελλάδα είναι μία χώρα με μεγάλη ναυτική παράδοση.
Από τα προϊστορικά χρόνια τα θαλασσινά ταξίδια άνοιξαν τους οριζοντες και έφεραν τους έλληνες σε μέρη μακρινά.
Η ναυσιπλοΐα στο Αιγαίο ξεκινά σίγουρα πριν από 8.000 έως 10.000 χρόνια με την μεταφορά του οψιδιανού και άλλων πολύτιμων ορυκτών.
Οι δρόμοι της μεταφοράς του οψιδιανού χάνονται στα βάθη των αιώνων.
Όλα ξεκινούν με μικρά πλοιάρια, τύπου παπυρέλας, και είναι απορίας άξιον πώς κατάφερναν να φτάσουν από την Μήλο μέχρι την ηπειρωτική Ελλάδα.
Στην πορεία τα πλοια μεγαλώνουν για να φτάσουμε στην επιχή του Χαλκού όπου οι μεταφορές στο Αιγαίο πυκνώνουν.
Ακολουθεί ο Πρώτος και ο Δεύτερος Αποικισμός όπου οι Έλληνες θα φτάσουν μέχρι την μακρινή Αζοφική Θάλασσα, όπου σήμερα μαίνεται ενας φρικτός πόλεμος.
Σε αυτήν την χώρα δημιουργήθηκε στον Φλοίσβο του Παλαιού Φαλήρου το Πάρκο της Ναυτικής Παράδοσης.
Στο Πάρκο αυτό μπορεί κανείς να θαυμάσει και να επιβιβαστεί σε πλοία που έχουν γράψει λαμπρές σελίδες ιστορίας.
Εδώ και χρόνια πολλά ελλιμενιζονται εδώ πλοία που έχουν προ πολλού περάσει τον ένα αιώνα ζωής ή πλησιάζουν να τον φτάσουν.
Ανάμεσά τους ξεχωρΐζει το Θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ» που συνέβαλλε τα μέγιστα στην απελευθέρωση των νησιών του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου στα χρόνια των Βαλκανικών Πολέμων.
Το Θωρηκτό ναυπηγήθηκε στην Ιταλία στις αρχές του 20ου αιώνα.
Θα συναντήσει το περίφημο καλωδιακό πλοίο, το «Θαλής ο Μιλήσιος», πλοίο του 1906.
Εδώ υπάρχει το «Βέλος» με την λαμπρή του ιστορία, το παραδοσιακό σκαρί «Ευαγγελίστρια» και τόσα ακόμα.
Και φυσικά υπαρχει και η περίφημη τριήρης, η «Ολυμπιάς».
Πιστά αντιγραφο των πλοίων που μεγαλούργησαν στα κλασικά χρόνια.
Ας σταθούμε στο ιστιοφόρο «Ευγένιος Ευγενίδης» που ναυπηγήθηκε την περίοδο 1926-1929 στα ναυπηγεία Denny Bros στο Dumbarton της Σκωτίας, ως ιδιωτική θαλαμηγός της οικογενείας Runciman.
Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε από το Βρετανικό ναυτικό ενώ την περίοδο 1946-1964 ήταν εκπαιδευτικό του Σουηδικού εμπορικού ναυτικού.
Το 1964 με τη μεσολάβηση του Έλληνα εφοπλιστή και ευεργέτη Νικολάου Βερνίκου Ευγενίδη αγοράζεται από το Ελληνικό Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, χρησιμοποιούμενο ως εκπαιδευτικό για τους σπουδαστές των δημοσίων σχολών εμποροπλοιάρχων μέχρι το 1991 οπότε παροπλίζεται.
Την 19/8/1998 με Π.Δ χαρακτηρίζεται ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο και το 2002 παραχωρείται από το υπουργείο Πολιτισμού στο Πολεμικό Ναυτικό.
Λίγο έλειψε το πλοίο να καταλήξει στο διαλυτήριο.
Ως συνήθως, κάποιοι στην πορεία το ξέχασαν.
Ευτυχώς με την παρέμβαση του Πολεμικού Ναυτικού και ανθρώπων που νοιάζονται και πονάνε την ναυτική παράδοση το πλοίο σώθηκε.
Σήμερα μπορεί κάποιος να το επισκεφτεί και να «ταξιδέψει» μαζί του σε αλλοτινές εποχές.
Λίγο πιο πέρα βλέπουμε και το «Cosmos”, το θρυλικό «Μυκηναι» που έχει γράψει απίστευτη ιστορία στα νερά του Σαρωνικού.
Εκτός από τα πλοία συναντήσαμε και αμέτρητα πουλιά πάνω στις κολόνες και τα ξάρτια των πλοίων.
Κορμοράνοι, ψαρόνια και τόσα ακόμα χρησιμοποιούν το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης ως βιότοπος.
Είναι μία πραγματικά αξέχαστη εμπειρία η επίσκεψη στον Φλοίσβο και στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης.
Ένα ταξίδι στο χρόνο.
Ας πάρουμε μία μικρή γεύση από το παρακάτω βίντεο:
http://https://www.youtube.com/watch?v=ZfKreohkgb8