Η Αυλίδα είναι ένας τόπος μαγικός.
Στο σχολείο όλοι μας μάθαμε πως εδώ είχε συγκεντρωθεί ο στόλος των Ελλήνων πριν την αναχώρηση για την Τροία.
Ο ελληνικός στόλος παρέμενε ακινητοποιημένος, καθώς η άπνοια δεν επέτρεπε στα πλοία να σαλπάρουν.
Η Θυσία της Ιφιγένειας επέτρεψε την αναχώρηση του στόλου.
Η Άρτεμις έσωσε την τελευταία στιγμή την Ιφιγένεια και την μετέφερε στην μακρινή χώρα του Ταύρου.
Σήμερα στην Αυλίδα υπάρχει ένα μεγάλο Ναυπηγείο, όπου παραμένουν ακινητοποιημένα πολλά πλοία της SEAJETS.
Στις φωτογραφίες βλέπουμε τρία αδελφά πλοία, από τα οποία τα δύο έχουν ελάχιστες πιθανότητες να ταξιδέψουν.
Το πλοίο της φωτογραφίας που δεν έχει όνομα (ανάμεσα στο “NAXOS JET” και στο “SEA SPEED JET”) είναι το γνωστό μας «SPEED RUNNER I”, με το οποίο ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στην ακτοπλοΐα η AEGEAN SPEED LINES.
Η εταιρεία του κ. Λεωνίδα Βερνίκου-Ευγενίδη ξεκίνησε δρομολόγια το 2005 με το “SPEEDRUNNER I”, πρώην “HSC HOVERSPEED GREAT BRITAIN”.
Το 2008 το πλοίο πουλήθηκε σε άλλες εταιρείες και μετονομάστηκε “SEA RUNNER” και “COSMOS JET”.
Τελευταίος αγοραστής του πλοίου είναι η SΕΑ JETS που το ονόμασε “HIGH SPEED JET”, χωρίς όμως προοπτική να το ταξιδέψει ξανά.
Παραμένει εδώ και χρόνια παροπλισμένο στα ναυπηγεία της Αυλίδας.
Δίπλα του βλέπουμε το “NAXOS JET” πρώην «SEACAT SCOTLAND», «CYCLADES EXRESS”), που ταξίδεψε το καλοκαίρι του 2022 από Κρήτη για Σαντορίνη και πέρασε κάποιες φορές από το λιμάνι της Σίφνου.
Από την άλλη πλευρά βλέπουμε το “SEA SPEED JET”, (πρώην «SEACAT TASMANIA»), το οποίο παραμένει ανενεργό εδώ και χρόνια στην Αυλίδα.
Όλα αυτά τα πλοία είναι αδελφά πλοία που ναυπηγήθηκαν στα Ναυπηγεία της InCat στο Hobart της Τασμανίας της μακρινής Αυστραλίας.
Υπάρχει ακόμα ένα αδελφό πλοίο στην πλοιοκτησία της SEA JETS που δεν το βλέπουμε σε αυτές τις φωτογραφίες. Είναι το “CALDERA VISTA” (πρώην «HOVERSPEED FRANCE», «ΜASTER JET”), το οποίο το καλοκαίρι του 2022 ταξίδευε στην ενδοκυκλαδική γραμμή.
Στις φωτογραφίες που τραβήξαμε στην Αυλίδα βλέπουμε ακόμα το “ANDROS JET”, το οποίο παραμένει ανενεργό τα τελευταία χρόνια.
Στις φωτογραφίες βλέπουμε ακόμα το ιστορικό κρουαζιερόπλοιο “OCEAN MAJESTY” (πρώην «JUAN MARCH», «SOL CHRISTINA», «KYPROS STAR», «OLYMPIC», «HOMERIC»), το οποίο είναι ένα από τα λιγοστά κλασσικά κρουαζιερόπλοια που έχουν απομείνει εν ζωή.
Στο βάθος διακρίνεται ένα ακόμα κρουαζιερόπλοιο, το “CROWN IRIS” ΄(πρώην “ROYAL MAJESTY”, “NORWEGIAN MAJESTY”, “LOUIS MAJESTY”, “THOMSON MAJESTY”, “MAJESTY”, “PRINCESS IRIS”).Δίπλα του βλέπουμε, επίσης, το φορτηγό «JAGUAR 1”.
Στα Ναυπηγεία Χαλκίδα συναντάμε ακόμα δύο από τα πιο παλιά ταχύπλοα που υπάρχουν στην Ελλάδα.
Είναι το «ΥΔΡΑ (IMO: 8506957), ναυπηγημένο το 1987και το αδελφό του πλοίο, το «ΣΠΕΤΣΕΣ ΚΑΤ» (IMO: 8701571).
Τα δύο πλοία είναι παροπλισμένα εδώ και 18 χρόνια.
Υπάρχουν ακόμα αρκετά ψαράδικα που παραμένουν εδώ για καιρό.
Λίγο πιο πέρα συναντάμε και το αδελφάκι του «TERA JET”.
Πρόκειται για το ταχύπλοο με το όνομα «APRI”, πρώην «CAPRICORN».
Το πλοίο αυτό ναυπηγήθηκε το 1999 στα φημισμένα ιταλικά Ναυπηγεία Fincantieri Cantieri Navali Italiani S.p.A., στο Riva Trigoso, της Ιταλίας.
Στην Αυλίδα φιλοξενούνται πλοία λογιών λογιών.
Τα περισσότερα έρχονται εδώ για τις απαραίτητες επισκευές.
Τα Ναυπηγεία Αυλίδας ανήκαν κάποτε στον Ιωάννη Κ. Καρρά, τον αρχικό ιδιοκτήτη του ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ του Νέου Μαρμαρά της Χαλκιδικής, ο οποίος είχε σπίτι στη Σίφνο αφού η γυναίκα του ήταν Σιφνιά και έχει προσφέρει πολλά στο νησί(https://kaipoutheos.gr/2022/03/%cf%83%ce%af%cf%86%ce%bd%ce%bf%cf%82-1956_m%ce%af%ce%b1-%ce%b1%ce%bd%ce%ac%ce%bc%ce%bd%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b1-%ce%b5%ce%b3%ce%ba%ce%b1%ce%af%ce%bd%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf.html)
Σήμερα τα ναυπηγεία αυτά συνεχίζουν να δουλεύουν πολύ όλο το χρόνο.
Εδώ, βέβαια, θα συναντήσουμε και πλοία που δύσκολα θα ταξιδέψουν ξανά.
Είναι πλοία που όταν πρωτοήρθαν στα νησιά μας άλλαξαν τον τρόπο μεταφοράς.
Το “SPEEDRUNNER I” είναι ένα ιστορικό πλοίο για την οικογένεια Δημητριάδη-Ευγενίδη.
Το 2005 έφερε έναν νέο αέρα στις θαλάσσιες μεταφορές.
Εδώ και χρόνια παραμένει σιωπηλό.
Όλα αυτά τα αδελφά πλοία του “SPEEDRUNNER I” ναυπηγήθηκαν στην μακρινή Τασμανία της Αυστραλίας. Ήρθαν στην Ευρώπη και έγραψαν λαμπρές σελίδες στην ακτοπλοΐα της Μάγχης. Ήταν πρωτοπόρα πλοία στην σύνδεση της Αυστραλίας με την Τασμανία, αλλά και στη σύνδεση της Μεγάλης Βρετανίας με την ηπειρωτική Ευρώπη.
Από το 2005 πέντε από αυτά τα πλοία ήρθαν και στην χώρα μας.
Τώρα τα δύο από αυτά, το “SEA SPEED JET” και το «SPEEDRUNNER I”, παραμένουν βουβά. Απέμειναν μόνο να θυμούνται τα μεγαλεία που έζησαν στις θάλασσες του κόσμου και τους χιλιάδες των επιβατών που μετέφεραν στα σαλόνια τους.
Ας πάρουμε και μια μικρή γεύση και ας τα θαυμάσουμε για μία ακόμη φορά στο παρακάτω βίντεο: