Στις 14 Φεβρουαρίου ψηφιζόταν στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τη δημιουργία του Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης στο Παλαιό Φάληρο, την αρχιτεκτονική μελέτη για το οποίο έχει αναλάβει το αρχιτεκτονικό γραφείο, Renzo Piano. To έργο με προϋπολογισμό ύψους 35 εκατομμυρίων ευρώ θα υλοποιηθεί εξ ολοκλήρου με δωρεά της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Δράμας «Κύκλωψ», την οποία έχει συστήσει ο εφοπλιστής και κάτοικος Παλαιού Φαλήρου, Άρης Θεοδωρίδης.
Στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης που θα εγκατασταθεί στο Φλοίσβο θα φιλοξενηθούν πλοία που σχετίζονται με την ελληνική ναυτική παράδοση όπως είναι το Θωρηκτό Αβέρωφ, η τριήρης «Ολυμπιάς», το εμπορικό πλοίο «Hellas Liberty», το υποβρύχιο «Πρωτεύς». Το πάρκο θα καταλαμβάνει συνολική έκταση 26 στρεμμάτων δημοσίων εκτάσεων, που κατά το παρελθόν είχαν παραχωρηθεί στο Πολεμικό Ναυτικό και στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου.
Άρης Θεοδωρίδης: O Δραμινός εφοπλιστής με την κοινωνική προσφορά
Ο εφοπλιστής, Άρης Θεοδωρίδης, γεννημένος το 1934 στη Δράμα, έζησε για αρκετά χρόνια στο εξωτερικό, διατηρώντας έντονη ευαισθησία για τα ελληνικά πεπραγμένα και τη χώρα του. Το 1952 εγκατέλειψε την Ελλάδα μετά από δική του επιθυμία, για να σπουδάσει μηχανολόγος στην Ιταλία. Ξεκίνησε με φίλους και συμμαθητές του από τη Δράμα και μετά από ταξίδι τριών ημερών με το τρένο, έφτασε στην Πάντοβα και στη συνέχεια έκανε μεταγραφή στο πανεπιστήμιο της Νάπολης. Η υποτίμηση της δραχμής από τον Μαρκεζίνη κατά την διάρκεια των σπουδών του, τον έφερε προ του διλήμματος για το εάν θα έπρεπε να συνεχίσει να σπουδάζει ή να επιστρέψει στην Ελλάδα, δεδομένων των οικονομικών δυσκολιών που έφερε στην επιφάνεια η τότε κυβερνητική απόφαση για το εθνικό νόμισμα. Παρόλ’ αυτά η φιλία που διατηρούσε με τον επιχειρηματία, Νίκο Τομάζο, η οικογένεια του οποίου διατηρούσε ελληνικό ναυτικό πρακτορείο, του προσέφερε μερική απασχόληση έτσι ώστε να μπορέσει να καλύψει ένα σημαντικό μέρος από τα αυξημένα έξοδά του, όπως προκύπτει και από παλαιότερη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο περιοδικό Εφοπλιστής.
Ο Άρης Θεοδωρίδης έχει συμβάλει καθοριστικά με την ιδιότητά του ως ναυπηγός στη διάρκεια των ετών για την ανάπτυξη πλοίων διαφορετικών τύπων, τα οποία κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Μάλιστα, η συνεισφορά του αξιοποιήθηκε και στις ναυπηγήσεις πλοίων ανοιχτού τύπου (παντόφλες), τα οποία χρησιμοποιήθηκαν στην Ελλάδα σε αρκετά δρομολόγια πορθμειακών γραμμών. Επιπλέον, βρίσκεται πίσω από σημαντικές μετασκευές πλοίων σε κρουαζιερόπλοια, δημιουργώντας την εταιρεία Vulcanus Technical Maritime Enterprises με έδρα τον Πειραιά με δραστηριότητα στα φορτηγά πλοία. Ο ίδιος πριν ιδρύσει τη δική του επιχείρηση, ξεκίνησε και παρέμεινε για 25 χρόνια κοντά στον εφοπλιστή, Σταύρο Νιάρχο.
Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης-nou-pou.gr