Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου, 2025
12.1 C
Sifnos

Οι μεγαλύτερες γέφυρες στην Ελλάδα που δεν έγιναν ποτέ: Θα μείωναν το Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατά 1 ώρα

Οι δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας θα έρχονταν πιο κοντά εφόσον προχωρούσε το φιλόδοξο πρότζεκτ της Διπλής Ζεύξης του Μαλιακού.

Θεαματικά είναι τα οφέλη στον τομέα της ασφάλειας που έχουν προσφέρει τα έργα στην Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης, μιας και -μεταξύ άλλων- έχουν δώσει τέλος στον «εφιάλτη» στο γνωστό «πέταλο του Μαλιακού».

Η λύση, τελικά, που θριάμβευσε αφορούσε στην ανακατασκευή της Εθνικής Οδού (Άγιος Κωνσταντίνος-Ράχες) που ολοκληρώθηκε το 2015. Προτού, ωστόσο, προχωρήσει η ανακατασκευή της Ε.Ο., στο τραπέζι είχαν πέσει και άλλες προτάσεις, πολλές εκ των οποίων βρέθηκαν μόλις λίγα βήματα πριν την υλοποίηση.

Πέρα από τη ζεύξη του Μαλιακού μέσω υποθαλάσσιας σήραγγας από τη Σκάρφεια έως τις Ράχες Φθιώτιδες, σοβαρά εξετάστηκε το ενδεχόμενο της ζεύξης μέσω δύο γεφυρών.

Πρόκειται για ένα έργο που αποτελούσε αντικείμενο συζητήσεων στη χώρα μας από το 2001, με πρωταγωνίστριες δύο γέφυρες που θα ένωναν το Ασπρονέρι του Αγίου Κωνσταντίνου με την παραλία Κάβος Λιχάδας (Βόρεια Εύβοια) και τη Βασιλίνα του Δήμου Ιστιαίας-Αιδηψού (Βόρεια Εύβοια) με το Ακρωτήριο Τάπια. Ανάμεσα στις δύο γέφυρες θα γίνονταν έργα οδοποιίας.

Το μήκος της πρώτης γέφυρας θα ανερχόταν σε 4 χλμ. και της δεύτερης σε 3 χλμ., και έτσι, αμφότερες, θα αναδεικνύονταν στις μακρύτερες της Ελλάδας, παραλαμβάνοντας τα σκήπτρα από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

 

Τα οφέλη, εφόσον το έργο προχωρούσε, θα ήταν πολλαπλά, δεδομένου ότι θα υφίστατο ένωση της βόρειας Εύβοιας με την ηπεριωτική Ελλάδα, η Αθήνα θα ερχόταν πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη και θα είχαμε την παράκαμψη του αιματοβαμμένου πετάλου του Μαλιακού.

Ειδικότερα, οι γέφυρες θα μείωναν την απόσταση μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας κατά 70 χλμ. και τον χρόνο ταξιδιού κατά περίπου 1 ώρα

Αξίζει να σημειωθεί ότι είχε προταθεί και μία εναλλακτική σύνδεση με τρεις κύριες συνδέσεις. Η πρώτη σύνδεση θα ένωνε το Ασπρονέρι του Αγ. Κωνσταντίνου με τη νησίδα Στρογγύλη του Δήμου Ιστιαίας μέσω κρεμαστής γέφυρας.

Η δεύτερη σύνδεση θα συνέχιζε από τη νησίδα με τον Κάβο Βόρειας Ευβοίας περνώντας κοντά από τα Λιχαδονήσια με ανάχωση λιμενικού τύπου, συμβατική γέφυρα, και πλωτή γέφυρα.

 

Η τρίτη, σύνδεση, τέλος, αφορούσε αυτοκινητόδρομο από τον Κάβο στη Βασιλίνα και από εκεί απέναντι στο ακρωτήρι Τάπια με 2 συμβατικές γέφυρες και ανάμεσά τους 1 κρεμαστή.

Πηγή: www.carandmotor.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Σίφνος: Διαμαρτυρία γονέων και μαθητών για ελλείψεις εκπαιδευτικών.Βίντεο φωτογραφίες

Στο δρόμο βγήκαν οι γονείς και οι μαθητές στην Σίφνο σε μια ειρηνική διαμαρτυρία χωρίς καμμία κομματική απόχρωση, για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στο νησί, με αφορμή το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σήμερα Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025. Με πανό στα χέρι...

Η φωτογραφία της ημέρας

Συναντήσαμε το Αντώ του Αθυμαρίτη την ώρα που βόλευε το παραγάδι του στο όμορφο μαγαζάκι με την πανεμορφη θέα που άνοιξε φέτος το "JULIUS GELATO" στον Πλατύ γιαλό της Σίφνου. Το ευχάριστο νέο που μας είπε είναι ότι το μαγαζί είναι και θα παραμείν...

Δήμαρχος Σίφνου: Είμαστε χαρούμενοι, ενθουσιασμένοι, περήφανοι που Σίφνος εντάσσεται στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO.Βίντεο

Η Σίφνος εντάσσεται στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCOΜια διεθνής διάκριση υψηλού κύρους για το νησί της αγγειοπλαστικής και για την ΕλλάδαΟ Δήμος Σίφνου, με ιδιαίτερη ικανοποίηση, ανακοινώνει την ένταξη του νησιού στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλ...

Σαν σήμερα, πριν από είκοσι πέντε χρόνια, έφυγε από την ζωή ο Νικόλαος Βερνίκος-Ευγενίδης.

Σαν σήμερα, πριν από είκοσι πέντε χρόνια, έφυγε από την ζωή ο αείμνηστος Νικόλαος Βερνίκος-Ευγενίδης.Ήταν 7 Νοεμβρίου του 2000 όταν ο μεγάλος ευπατρίδης με καταγωγή από τη Σίφνο έλυσε τους κάβους για το μεγάλο ταξίδι.Είχε γεννηθεί στις 14 Απριλίου τ...

Οι παλιοί ταχυδρόμοι που μετέφεραν δέματα απο Σίφνο στην Αθήνα και αντίστροφα.

O Γιώργος ο Σταυριανός μας θύμισε πρόσφατα μεγάλες μορφές της Σίφνου που εργάστηκαν ως ταχυδρόμοι στο νησί μας.Το Σωκρά (Σωκράτης Κάραβος), το Γιο του Σωκρά, ο Παναγιώτης ο Δέλγας και πόσοι ακόμα.Σε εποχές δύσκολες όπου όλοι περίμεναν με αγωνία να έ...
18,209ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,217ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,315ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
14,030ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες