Ο καπετάν-Δημήτρης ο Λαδάς άφησε τα καράβια και τις γέφυρες.
Ήρθε η ώρα της ξεκούρασης.
Μία μεγάλη αποχώρηση έπειτα από μία πολύ μεγάλη καριέρα.
Στις 30 Οκτωβρίου 1979 έκανε το πρώτο του ταξίδι με το πρώτο καράβι της καριέας του.
Ο ίδιος θυμάται:
«Μπαρκάρησα μετά το στρατό, 25 χρόνων, με το φορτηγό «UNIMAR» του Αγγελόπουλου, bulk carrier, 19000 τόννων.
Κάναμε τότε Κούβα-Καναδά.
Οι Αγγελόπουλοι τότε ήταν μαζί.
Αρχικαπετάνιος ήταν ένας Λευκαδίτης (που είχε κάνει με τον αδελφό μου στου Βεργωτή). Έμεινα ένα χρόνο.
Μετά ξεμπάρκαρα και έφυγα με το “Neptunia”, με το οποίο ταξίδεψα για 10-11 μήνες και στους 5 μήνες έπιασα ανθυποπλοίαρχος.
Ρωσία-Ιαπωνία-Καναδά-Βραζιλία-Αργεντινή.
Είχαμε γυρίσει όλο τον κόσμο.
Σε αυτά τα καράβια ήταν πολύ καλός κόσμος, όλοι σχεδόν οι Έλληνες.
Στην Κούβα μέναμε ένα μήνα».
Γρήγορα τον κέρδισε η ακτοπλοΐα, αλλά οι εποχες ήταν δύσκολες και ο ανταγωνισμός μεγάλος.
Ας κάνουμε ένα μεγαλο άλμα στο χρόνο για να φτασουμε στα 1997.
Τα χειριστήρια του “Μιλένα” της GA Ferries είναι τα χειριστήρια που πρωτόπιασε ως καπετάνιος ο καπετάν-Δημήτρης Λαδάς στην μεγάλη του καριέρα.
Το 1997 ο Κεφαλονίτης Καπετάνιος πήρε το δίπλωμα του Πλοιάρχου Α τάξης.
Στις 13 Μαΐου 1997 μπαρκάρησε στο «Μιλένα», όπου καπετάνιος ήταν ο καπετάν-Μάνθος ο Μπαλόπιτος, οποίος προοριζόταν να πάει στο «Δημητρούλα».
Και στις 6 Ιουνίου του 1997 ο καπετάν-Δημήτρης Λαδάς ξεκίνησε ως πλοίαρχος στο «Μιλένα».
Στο πλοίο αυτό παρέμεινε έως τις 11 Σεπτεμβρίου του 2000.
Το πλοίο με το οποίο να δέθηκε πιο πολύ δτην καριέρα του πρέπει να ήταν το «Βιτσέντζος Κορνάρος” της ΛΑΝΕ.
Με το πλοίο αυτό ξεκίνησε δρομολόγια το καλοκαίρι του 2003 και το ταξίδεψε μέχρι το 2015.
Ο ίδιος μας ειχε πει για το «Βιτσέντζος Κορνάρος»:
«Όταν πρωτοήρθα κάναμε δύο δρομολόγια στη γραμμή από Πειραιά για Μήλο-Άγιο Νικόλαο-Σητεία-Κάσο-Κάρπαθο-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδο. Και ένα τοπικό δρομολόγιο από Ρόδο για Χάλκη-Διαφάνι-Κάρπαθο-Κάσο-Σητεία και επιστροφή.
Μετά επεκτάθηκαν στο Καστελόριζο και το Βόρειο Αιγαίο και πρόσθεσαν και το Ηράκλειο και τη Σαντορίνη».
Σε αυτό το καράβι κάθησα πιο πολύ από κάθε άλλο πλοίο».
Τον Ιούνιο του 2017 ο καπετάν-Δημήτρης Λαδάς ανέλαβε για λίγο καπετάνιος στο “Διονύσιος Σολωμός” της Zante Ferries.
Όμως, στο πλοίο αυτό δεν κάθησε πολύ.
Το πλοίο με το οποίο έκλεισε την μεγάλη του καριέρα είναι το «Ιονίς» της Τriton Ferries.
Τα χειριστήρια του «Ιονίς» της Triton Ferries είναι τα τελευταία που έπιασε στην μεγάλη του καριέρα.
Ο καπετάνιος από τους Βώβικες Αγίας Θέκλας της Κεφαλονιάς ταξίδευε τα τελευταία χρόνια με το «Ιονίς» στην γραμμή από Λαύριο για Κέα-Κύθνο.
Πιο πριν ήταν με το ίδιο πλοίο στην άγονη γραμμή για Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλλι Κισσαμου.
Ο καπετάν-Δημήτρης είναι ένας άνθρωπος που ότι και να πει κανείς για αυτόν θα είναι λίγο.
Έχει δώσει και την ψυχή του για τα πλοία με τα οποΐα ταξίδεψε.
Ειδικά, τον «Κορνάρο» κατάφερε να τον κρατήσει ζωντανό σε εξαιρετικά δύσκολες εποχές για το πλοίο και την εταιρεία του.
Και, όπως έγραψε και ο ποιητής Βιτσέντζος Κορνάρος στον “Ερωτόκριτο”:
“Μα κείνοι που στα κύματα είναι και κιντυνεύγουν,
αυτοί κατέχουσι να πουν και απόκριση να δώσουν,
ήντα ‘ναι ο φόβος του γυαλού,
αν είναι και γλυτώσουν”.
Καλή ξεκούραση στον καπετάν-Δημήτρη Λαδά!!!
Η ώρα της ξεκούρασης έφτασε.
Η ώρα για την τιμητική αναχώρηση και την παραχώρηση της σκυτάλης στην νέα γενιά.