Τελευταία ακούστηκε ένα νέο που μοιάζει εντελώς απίθανο να είναι πραγματικό.
Ακούστηκε πως το παλιό «ΕΓΝΑΤΙΑ ΙΙ» της ΕΛΜΕΣ υπάρχει περίπτωση να επιστρέψει στην Ελλάδα από τον μακρινό Καναδά.
Πιθανόν το νέο αυτό να μην είναι τίποτα παραπάνω από μία φήμη.
Το υπέροχο “ΕGNATIA ΙΙ” κατέπλευσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1998.
Ταξίδεψε για δύο καλοκαίρια με τα σινιάλα της ΕΛΜΕΣ στη γραμμή από την Πάτρα για Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντεζι.
Στη φωτογραφία το βλέπουμε να πλέει περήφανο προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας τον Ιούνιο του 1999.
Το πλοίο καθελκύστηκε την ίδια ημέρα με το “Εξπρές Ολύμπια”/”Vikιng 4”.
Η καθέλυση του “Εγνατία ΙΙ'” έλαβε χώρα στα Ναυπηγεία Sietas, ενώ το “Εξπρές Ολύμπια” στα ναυπηγεία του Papenburg.
To πλοίο ξεκίνησε τα δρομολόγιά του το 1973 στη Βαλτική Θάλασσα με το όνομα “AURELLA” και τα σινιάλα της Viking Line.
Το 1982 μετονομάστηκε σε “SAINT PATRICK’S II” και ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή μεταξύ Rosslare – Le Havre.
Στην πορεία ναυλώθηκε στην Belfast Car Ferries, στην North Sea Ferries, στην B & I Line, στην Belfast Car Ferries, στην DFDS, στην Stena Line, στην Sealink UK Ltd, στην P & O European Ferries, στην Estonian Shipping Company.
Σε αυτά τα δεκαέξι χρόνια (1982-1998) ταξίδεψε σε πολλά λιμάνια της Μάγχης, της θάλασσας της Ιρλανδίας και της Βαλτικής.
Πλοίο-εργάτης που ανταποκρίθηκε πάντα με μεγάλη επιτυχία σε όλες τις αποστολές που του ανατέθηκαν.
Το 1998 είναι η χρονιά που θα το φέρει στα δικά μας τα νερά και τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς ξεκινά δρομολόγια στην κλασική γραμμή της ΕΛΜΕΣ, από την Πάτρα μέχρι το Μπρίντεζι.
Είναι το πλοίο που, κατά κάποιον τρόπο, αντικατέστησε το θρυλικό “Εγνατία” που ταξίδεψε ανελλιπώς στη γραμμή από το 1960 έως το 1995.
Το πλοίο ήρθε για να ταξιδέψει στον τόπο μας για μια εταιρεία που κουβαλούσε ιστορία εκατό χρόνων στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Όμως, οι εποχές είχαν πια οριστικά αλλάξει.
Η άφιξη των νεότευκτων γρήγορων πλοίων της Superfast Ferries/Blue Star Ferries, της Minoan Lines και της ΑΝΕΚ είχαν αλλάξει άρδην τις ισορροπίες στις γραμμές της Ιταλίας.
Εξαιτίας του ανταγωνισμού από τα λιμάνια του Βορρά η κίνηση στο Μπρίντεζι μειώθηκε σημαντικά.
Και για αυτό το 2000 το πλοίο θα ναυλωθεί στην Ισπανία με το όνομα “VILLE DE SETE”.
Το 2001 θα επακολουθήσει νέα ναύλωση στην Swansea Cork Ferries και επιστροφή του στη θάλασσα της Ιρλανδίας με το όνομα “CITY OF CORK”.
Τέλος, το 2002 το πλοίο θα πωληθεί στην Κυβέρνηση του Καναδά για να συνεχίσει τα ταξίδια του εκεί με το όνομα “CTMA Vacancier”.
To 2023 η καναδική εταιρεία φαίνεται πως πουλάει το πλοίο.
Το “ΕΓΝΑΤΙΑ ΙΙ” θα το θυμόμαστε με μεγάλη αγάπη, παρόλο που δεν έμεινε πολύ μαζί μας.
Και το σινιάλο της ΕΛΜΕΣ θα μας φέρνει για πάντα στο μυαλό όλα εκείνα τα θρυλικά πλοία που ταξίδεψαν για αυτήν τη μεγάλη εταιρεία, τόσο προπολεμικά όσο και μεταπολεμικά.
Το “Κορινθία” που επιβίωσε κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκόσμιου Πόλεμου, το s/s “Cyrenia” (και οι θρυλικοί επτά νάνοι του ποιήματος του Νίκου Καββαδία), το “Ιωνία”, το “Μασσαλία”, το “Μήδεια”, το “Εγνατία”, το “Aquarious”, το “Κασταλία”, το “Λυδία”, το “Ποσειδωνία”, το “Κορινθία” (το νεότερο), το “Μήδεια ΙΙ”, το “Εγνατία ΙΙΙ”.
Η ακμή και η παρακμή της ΕΛΜΕΣ αποτυπώνει ανάγλυφα την πορεία της ελληνικής ακτοπλοΐας στη ροή του χρόνου.
Είναι το τελευταίο πλοίο που φόρεσε τα σινιάλα της ΕΛΜΕΣ και παραμένει εν ζωή και εν δράση.
Για την ακρίβεια υπάρχει και το “Egitto Express” που το 2002 ταξίδεψε ναυλωμένο από την ΕΛΜΕΣ, αλλά δεν φόρεσε τα σινιάλα της.
Όσο για το παλιό «Λυδία» εδώ και πολλά πολλά χρόνια έχει μετατραπεί σε τουριστικό αξιοθέατο σε κάποια παραλία της Γαλλίας.