Έτοιμα να πετάξουν είναι τα υδροπλάνα σε 10 υδατοδρόμια της χώρας, όπως αποκάλυψε μιλώντας στο Radio Me και την εκπομπή “Δεύτερος Καφές” ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, τονίζοντας παράλληλα ότι «δεν είναι πια όνειρο θερινής νυκτός οι πρώτες πτήσεις».
«Εμείς δηλώνουμε ότι όσο πιο γρήγορα μπορούμε θα βάλουμε πτήσεις, ευελπιστούμε και φέτος. Ακόμα και φέτος δηλαδή θα μπορούμε να πετάξουμε στα 10 υδατοδρόμια που είναι έτοιμα. Καθυστερήσαμε λίγο λόγω εκλογών, πήγαμε λίγο πίσω στον προγραμματισμό αλλά άμεσα θα έχουμε εξελίξεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Χαραλάμπους σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή περίπου 70 υδατοδρόμια είναι σε διαδικασία αδειοδότησης, 10 είναι κατασκευασμένα και άλλα 3 είναι υπό κατασκευή. Σε διαγωνιστική διαδικασία είναι επιπλέον 10, άρα στο σύνολο το δίκτυο μετρά 100 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα.
Αναφερόμενος στα υδατοδρόμια της Hellenic Seaplanes και στα προβλήματα που μπορούν να ανακύψουν, αναφέρθηκε σε αυτό της Σίφνου, όπου ψαράδες έχουν προσφύγει στο ΣτΕ, μια εξέλιξη που θα καθυστερήσει τη πτητική λειτουργία 1-2 χρόνια αλλά και σε αυτό τη Τήνου, όπου καθυστερεί πλέον του εξαμήνου η σύνδεση του κτιρίου με τα δίκτυα κοινής ωφελείας. «Είναι εμπόδια που τα αντιμετωπίζουμε καθημερινά οι επιχειρηματίες που κάνουν μια επένδυση στα νησιά ή σε απομακρυσμένες περιοχές», προσθέτει ο κ. Χαραλάμπους, παραδεχόμενος ωστόσο ότι έχουν γίνει «τρομακτικές αλλαγές που πριν από 10 χρόνια δεν τις φανταζόμασταν καν». Σε αυτό το πλαίσιο, εξήρε την καλή συνεργασία με τα Υπουργεία Υποδομών και Ναυτιλίας ενώ αναφέρθηκε στην προσωπική βούληση του πρωθυπουργού να γίνει πραγματικότητα οι πτήσεις υδροπλάνων, καθώς ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει δηλώσει ότι θα είναι από τους πρώτους που θα πετάξει με υδροπλάνο με προορισμό την Τήνο.
Μιλώντας πάντως για την Κρήτη, ο Νικόλας Χαραλάμπους ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «παρά το γεγονός ότι η Κρήτη είχε ξεκινήσει από νωρίς την προσπάθεια να αναπτύξει υδατοδρόμια θα τερματίσει… τελευταία». Εξηγώντας περαιτέρω γιατί η διαδικασία «σέρνεται», ανέφερε πως στη Σητεία ενώ μετά από πολλά χρόνια ήταν στην τελική φάση να βγει η άδεια ίδρυσης, το σημείο που παραχωρήθηκε είναι τελικά αρχαιολογικός χώρος. Το Ρέθυμνο έχει άδεια ίδρυσης εδώ και τρία χρόνια αλλά δεν προχωρά η κατασκευή. Στα Χανιά σταμάτησε η προσπάθεια λόγω της βάσης της Σούδας καθώς υπήρχαν θέματα ασφαλείας. Στην Ιεράπετρα υπάρχουν επίσης θέματα με την αρχαιολογία. «Πρέπει να ασκηθεί μεγαλύτερη πίεση αν θέλουμε να συνδέσουμε την Κρήτη αρχικά εσωτερικά και στην πορεία με τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και την Πελοπόννησο«, τόνισε συγκεκριμένα.
Πηγή: https://radiome.gr