Την Κυριακή 16 Ιουλίου 2023 ταξιδέψαμε με το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» για ένα ταξίδι αυθημερόν μέχρι την Σαντορίνη και πίσω.
Παραμονή της Αγίας Μαρίνας, της Θαλασσινής Αγίας της Εκκλησίας.
Στην επιστροφή από την Σαντορίνη είδαμε από μακριά την Αγία Μαρίνα στο Φλάμπουρο φωτισμένη για το πανηγύρι της.
Και στο λιμάνι των Καμαρών την ώρα που το «Πρέβελης» έφτανε στο λιμάνι των Καμαρών γινόταν ο Εσπερινός στην Αγία Μαρίνα των Καμαρών.
Το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι του Πειραιά στις 07:10 το πρωϊ από την Πύλη Ε2.
Το δρομολόγιο του πλοίου είναι για Σίφνο-Ίο-Σαντορίνη-Σίφνο-Σέριφο-Πειραιά.
Το πλοίο της ΑΝΕΚ δρομολογήθηκε προσωρινά στη γραμμή στη θέση του «ΑΝΕΜΟΣ» μέχρι το πλοίο της AEGEAN SEA LINES να δρομολογηθεί.
Το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» είχε δρομολογηθεί για Σίφνο-Ρέθυμνο το 1998.
Τότε το πλοίο ανήκε στην ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗ, η οποία το 2000 εξαγοράστηκε από την ΑΝΕΚ.
Είκοσι πέντε χρόνια μετά το όμορφο πλοίο επέστρεψε ξανά.
Το πλοίο έπειτα από δεκατέσσερα χρόνια στην γραμμή της Κασο-Καρπαθίας αναζητά έναν νέο ρόλο στην ακτοπλοΐα μας.
Είναι ένα πλοίο με μεγάλο γκαράζ, πολλές καμπίνες, όμορφους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.
Είναι ένα πλοίο που έχει συμπληρώσει τριάντα χρόνια παρουσίας στα ελληνικά νερά.
Το πλοίο φθάνει στο λιμάνι της Σίφνου γύρω στις δώδεκα το μεσημέρι.
Στο λιμάνι των Καμαρών έχει μπει πρώτο το “CHAMPION JET 2”, το οποίο έχει δρομολόγιο για Σέριφο-Πειραιά.
Με πολύ μικρή διαφορά θα μπει δεύτερο το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ», το οποίο θα πάει και θα δέσει στο κεφάλι του μόλου με το πλοίο της SEA JETS δεμένο δίπλα του.
Αμέσως μετά την αναχώρηση του “CHAMPION JET 2” θα έρθει το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» να δέσει στη θέση του με το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» δεμένο στο κεφάλι.
Και, μόλις, το πλοίο της ΖΑΝΤΕ FERRIES λύσει τους κάβους θα έρθει το «ΑΡΤΕΜΙΣ» να δέσει και αυτό στο μόλο.
Τέσσερα πλοία συνυπάρχουν για λίγο στο λιμάνι της Σίφνου.
Χάρη στην επιδεξιότητα των καπετάνιων και των πληρωμάτων οι καθυστερήσεις περιορίζονται κατά πολύ.
Σίγουρα δεν είναι αυτό λιμάνι που να μπορεί να εξυπηρετήσει τόση κίνηση.
Το θέμα του λιμανιού ταλανίζει τη Σίφνο εδώ και πολλά χρόνια, χωρίς να υπάρχει κάποια λύση που να είναι γενικώς αποδεκτή.
Οι εποχές αλλάζουν και είναι πλέον σχεδόν αδύνατο ο υπάρχων μόλος και η υπάρχουσα οδική σύνδεση να εξυπηρετήσουν την αυξημένη κίνηση του νησιού.
Ειδικά όταν τα πλοία φτάνουν στο λιμάνι των Καμαρών το ένα πίσω από το άλλο.
Πλοίαρχοι, πληρώματα, λιμενικοί, καβοδέτες κάνουν τα αδύνατα δυνατά, αλλά η φέρουσα χωρητικότητα του λιμανιού έχει προ πολλού ξεπεραστεί.
Το επόμενο νησί του δρομολογίου είναι η ‘Ιος, η οποία θα πρέπει να βουλιάζει από τον τουρισμό.
Εδώ είδαμε ένα απίστευτο κομβόι από ταχύπλοα που περίμεναν το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» να ολοκληρώσει την εκφόρτωση και την φόρτωση, καθώς το πλοίο είχε μόνο μία προσέγγιση στο νησί.
Πίσω από το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» περίμεναν το «SUPER EXPRESS”, το «THUNDER” και το «POWER JET”.
Tο πρώτο έχει ρότα τη Ραφήνα, ενώ τα άλλα δύο τη Σαντορίνη και το Ηράκλειο.
Το πλοίο θα αφήσει αρκετό κόσμο στην Νιο, όπως και οχήματα και φορτηγά.
Και ανάλογα θα φορτώσει.
Ο επόμενος σταθμός είναι η Σαντορίνη όπου το πλοίο θα ξεφορτώσει και θα φορτώσει μεγάλο αριθμό από νταλίκες.
Η Σαντορίνη πρέπει να είναι το νούμερο ένα λιμάνι σε κίνηση στις Κυκλάδες.
Εδώ η επιδιόρθωση και η επέκταση του λιμανιού ολοκληρώθηκαν πέρισυ, αλλά είναι φανερό πως και εδώ το λιμάνι είναι σχεδόν αδύνατον να εξυπηρετήσει τόσο μεγάλο αριθμό επιβατών στους οποίους προστίθενται και όσοι αποβιβάζονται με ειδικά πλοιάρια από τα κρουαζιερόπλοια.
Ειδικά ο δρόμος που συνδέει το λιμάνι του Αθηνιού με τα Φηρά και τα υπόλοιπα χωριά είναι στενός, επικίνδυνος και ανεπαρκής.
Το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» αναμένεται να αποδρομολογηθεί σύντομα και στη θέση του να μπει το «ΑΝΕΜΟΣ».
Να ευχαριστήσουμε τον καπετάν-Βησσαρίωνα Γούλα και όλο το πλήρωμα του «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» για τις υπηρεσίες που πρόσφεραν στα νησιά μας.
Ελπίζουμε το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» να βρει γρήγορα το νέο του ρόλο στην ακτοπλοΐα μας.
Είναι ένα πλοίο ικανό να φέρει σε πέρας δύσκολες αποστολές.
Είναι ένα πλοίο για τα δύσκολα.