Ας επιστρέψουμε είκοσι τέσσερα χρόνια πριν.
Μάϊος του 1999.

Η πλώρη του “Γεώργιος Εξπρές” ….

Κάπου ανάμεσα Σίφνο-Σέριφο ….

Εν πλω

toujours

“Γεώργιος Εξπρές”

Το βαπόρι επέστρεφε τότε έπειτα από 39 μήνες παροπλισμού.
Ήταν 8 Φεβρουαρίου του 1999 όταν το βαπόρι έλυνε κάβους για την τελευταία περίοδο των ταξιδιών του στο Αιγαίο.

Ένα πλοίο 117 μέτρων δρομολογούνταν στις ενδοκυκλαδικές γραμμές.
Το πλοίο αντικαταστούσε το «Εξπρές Πάρος» που έπαιρνε τον δρόμο για την Αφρική.

Το «Γεώργιος Εξπρές» ταξίδεψε μέχρι τις 20 Οκτωβρίου του 2000 με έδρα τη Σύρα.
Το 2001 έδωσε τη θέση του στο αδελφό του πλοίο, το «Εξπρές Ερμής».
Ακολούθησε μία μεγάλη σειρά πλοίων που περιλαμβάνει το «Παναγία Τήνου», το «Παναγία Χοσοβιώτισσα», τους δύο «Αίολους», το «Άρτεμις», το «Aqua Jewel”, το «Aqua Maria”, το Hellenic Highspeed”, το «Εξπρές Σκιάθος», το
“Andros Jet”, το «Caldera Vista”, τα δύο μικρά “Super Jet” και “Sea Jet 2” και το «Sporades Jet”, το οποίο είναι το τελευταίο πλοίο που δρομολογήθηκε σε αυτή τη γραμμή.
Κατά καιρούς έχουν δρομολογηθεί και άλλα πλοία για μικρά χρονικά διαστήματα.

Ίσως τα πιο μεγάλα πλοία που έχουν δρομολογηθεί να είναι τα δύο βέλγικα αδεφά πλοία «Γεώργιος Εξπρές» και «Εξπρές Ερμής».

Ας θυμηθούμε λίγους στίχους του Νίκου Καββαδία βλέποντας ξανά τούτη την αξέχαστη πλώρη.

“Η πλώρη μας
“Στην πλώρη αυτή κατάστρεψα τον ήρεμον εαυτό μου
και σκότωσα την τρυφερή παιδιάτικη ψυχή.
Όμως ποτέ δε μ’ άφησε το επίμονο όνειρό μου
και πάντα η θάλασσα πολλά μου λέει, όταν αχεί”

Καλά θαλασσινά ταξίδια με τα πιο όμορφα καράβια για τον καθένα……

Advertisements