Υπάρχουν σχέσεις που αντέχουν στον χρόνο.
Υπάρχουν σχέσεις που χτίζονται πάνω σε μόλους και σε μπίντες πλοίων.
Υπάρχουν σχέσεις που βασίζονται σε μία αμοιβαία αλληλοεκτίμηση.
Ο καπετάν-Ισίδωρος ο Λιγνός, από την Σαντορίνη, μπήκε στη ζωή των νησιών των Δυτικών Κυκλάδων ως πλοίαρχος του «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» της GA FERRIES, από το 2007 εως το 2009.
Ήταν τα δύο τελευταία χρόνια των δρομολογίων του πλοίου με την εταιρεία να οδεύει προς το τέλος της.
Όμως, το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» και το πλήρωμά του κατάφεραν να φερουν σε πέρας με επιτυχία τα δύσκολα δρομολόγια με τις πολλές δύσκολες προσεγγίσεις στα γνωστά δύσκολα λιμανια της Σίφνου, της Κιμώλου, της Φολεγάνδρου, της Ανάφης.
Το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ»ταξίδεψε μέχρι τον Μάρτιο του 2009.
Σε ένα από τα τελευταία του δρομολόγια το πλοίο κατέπλευσε στον Πειραιά έχοντας ταξιδέψει σε μία άγρια θάλασα με τα περισσότερα πλοία να παραμένουν δεμένα στα λιμάνια.
Ο καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός επέστρεψε στην γραμμή μας στο «ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ» της ZANTE FERRIES, με το οποίο ταξίδεψε από το 2010 έως το 2016.
Ο καπετάνιος και το πλοίο έγιναν γνωστοί σε όλο ον κόσμο χάρη στην δύσκολη πρόσδεση του πλοίου στις 25 Μαρτίου του 2013 στο λιμάνι της Κιμώλου.
Όμως, όλοι ξέρουν πως οι φορές που το πλοίο έδεσε σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες ήταν κατά πολύ περισσότερες.
Στον μακρύ χειμώνα μόνο οι νησιώτες και οι ναυτικοί ξέρουν τι έχουν περασει.
Ο Γιώργος ο Ξύδης από μικρός αγαπούσε τα βαπόρια και τα λιμάνια.
Ο πατέρας του, ο Γιάννης ο Ξύδης, υπηρξε κάτι πολύ περισσότερο από έναν εξαιρετικό πράκτορα, με γνώσεις πολλές και αγάπη για τα καράβια.
Ο παππούς του, ο Γιώργος ο Ξύδης, ήταν και αυτός πράκτορας.
Ο Γιώργος «μπλέχτηκε» και αυτός με τα πλοία και τις πρακτορεύσεις.
Και δέθηκε με τους καπετάνιους και τα πληρώματα.
Αυτές οι σχέσεις αντέχουν για τα καλά στον χρόνο.