Σήμερα είναι μια λαμπρή γιορτινή μέρα.
Γιορτάζουν τόσοι και τόσοι άνθρωποι.
Μέρα γιορτής για τον Μιχάλη, τον Άγγελο, τον Σταμάτη, τον Ταξιάρχη, την Μιχαέλλα, την Αγγελική, τη Σταματία και πολλούς ακόμα.
Χρόνια Πολλά σε όλους!!!
Τους ευχόμαστε ό,τι το καλύτερο!!!
Ας σταθούμε για λίγο σε δύο ανθρώπους που τους θεωρούμε δικούς μας ανθρώπους και γιορτάζουν σήμερα.
Είναι ο καπετάν-Μιχάλης ο Λυγνός, ο καπετάνιος του «Διονύσιος Σολωμός».
Και ο καπετάν-Μιχάλης ο Βάλβης, ο καπετάνιος του «Power Jet”.
Και οι δύο έχουν καταγωγή από την Σαντορίνη, και οι δύο είναι εξαιρετικοί καπετάνιοι και άνθρωποι.
Για τον καπετάν-Μιχάλη τον Λυγνό τα λόγια και οι έπαινοι έχουν στερέψει.
Τι να πει κανείς για έναν άνθρωπο που από τα τέλη Ιουλίου του 2017 κατάφερε να πάρει τον αέρα του «Σολωμού» και να τον δένει με ασφάλεια ακόμα και στις πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Με αίσθημα ευθύνης είναι ελάχιστες οι φορές που το πλοίο δεν το έδεσε στο λιμάνι γιατί θα μπορούσε να προκληθεί ατύχημα και για το πλοίο και για τους επιβάτες.
Άνθρωπος σεμνός και ταπεινός αποφεύγει τη δημοσιότητα. Αθόρυβα και διακριτικά εκτελεί το καθήκον του δίχως να επιδιώκει «τον έπαινο του Δήμου και των Σοφιστών», όπως λέει ο Κωνσταντίνος Καβάφης στο ποίημά του.
«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»
Ο «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» δεν είναι ένα εύκολο πλοίο στη μανούβρα.
Είναι βαπόρι ψηλό, με μεγάλες επιφάνειες που δυσκολεύουν τη μανούβρα όταν ο καιρός φρεσκάρει.
Οι κοντοί καταπέλτες του δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο την προσέγγιση σε συνθήκες «Σικίνου», «Σίφνου», «Κιμώλου», με τους ανέμους που επικρατούν.
Όμως στα χέρια του καπετάν-Μιχάλη του Λυγνού το βαπόρι «ακούει», ακόμα και αν χρειαστεί να κάνει δεύτερη προσπάθεια.
Ο καπετάνιος έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο πλήρωμά του, ξέρει καλά πως οι μηχανές δεν θα τον προδώσουν και πως όλα θα πάνε καλά.
Όπως έλεγαν οι παλιοί Σιφνιοί «έχει βρει για τα καλά τα χούγια του βαποριού».
Και κάπως έτσι καταφέρνει να δέσει με ασφάλεια το πλοίο δένει στο λιμάνι ακόμα και όταν ο γαρμπής ανεβάζει το κύμα ζεστό πάνω στην προβλήτα.
Με το μεράκι και την ικανότητα του καπετάνιου, την εμπιστοσύνη στο πλήρωμα και στο πλοίο και την εξαιρετική συνεργασία το πλοίο θα δέσει σε κάθε καιρό.
Το «Διονύσιος Σολωμός» έχει προσφέρει πάρα πολλά στο νησί μας.
Χειμώνα-καλοκαίρι, το πλοίο είναι πάντα παρών.
Με γαρμπήδες και πουνέντηδες το πλοίο κατά 99,99 % θα καταφέρει να δέσει. Και όταν δεν δένει τότε οι συνθήκες είναι πραγματικά ακραίες.
Το παρακάτω βίντεο είναι από το λιμάνι της Σίφνου τον Γενάρη του 2018:
Και το επόμενο στις 10 Δεκεμβρίου 2020 στην Σίφνο:
Το πλοίο εξελίσσεται σε ένα σύγχρονο «ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», πλοίο-ορόσημο για τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Οι καβοδέτες
Στην Αλοπρόνοια βλέπουμε στο βίντεο τον λοστρόμο να δίνει το βιλάϊ με τα χέρια στους καβοδέτες.
Σκηνές απίστευτες με τους καβοδέτες της Σικίνου να συμπληρώνουν αρμονικά το παζλ της επιτυχημένης προσέγγισης του πλοίου.
Ο Παναγιώτης ο Κουντούρης είναι και αυτός καβοδέτης.
Μετά τη μανούβρα στη Σίκινο ο ένας από τους δύο καβοδέτες επαινεί δημόσια τον καπετάνιο.
Και συμπληρώνοντας για τους καβοδέτες της Σικίνου να θυμίσουμε πως ο Μήτσος ο Διβόλης, ο παλιός καβοδέτης, αποκαλείται «Γαρμπής». Πιθανόν αυτό να συνδέεται με τη μάχη που έδωσε μια ολόκληρη ζωή με τους γαρμπήδες της Αλοπρόνοιας.
Ο αγώνας της μανούβρας
και η κριτική των άναυτων
Αν τώρα ρωτήσετε τους καπετάνιους, τους μηχανικούς, τους ναύτες, τους καβοδέτες πόσες φορές έχουν αντιμετωπίσει δύσκολες συνθήκες θα σας πουν σίγουρα πως είναι πολλές και μάλιστα πολύ χειρότερες από αυτές που βλέπουμε στα βίντεο.
Το αστείο είναι πως χωρίς την καταγραφή οι περισσότεροι δεν θα μάθαιναν ποτέ τι συμβαίνει στη Σίκινο και στην κάθε Σίκινο όταν φρεσκάρει για τα καλά ο γαρμπής και ο πουνέντης.
Αυτοί, λοιπόν, οι άνθρωποι ρισκάρουν κάθε φορά για να δέσει το πλοίο στη Σίφνο, τη Σίκινο, τη Φολέγανδρο, την Κίμωλο.
Μαζί με τους καβοδέτες δίνουν έναν τιτάνιο αγώνα που παραμένει αθέατος και άγνωστος στο ευρύ κοινό.
Και οι άνθρωποι αυτοί ξέρουν καλά πότε το πλοίο θα πρέπει να παραμείνει στο λιμάνι και να μην ξεκινήσει ένα ταξίδι όπου το πλοίο μπορεί να κινδυνεύσει στα αλίμενα λιμάνια μας.
Κάποιοι άναυτοι στεριανοί έχει τύχει να τους κριτικάρουν τις ελάχιστες φορές που τα πλοία δεν φεύγουν λόγω απαγορευτικού.
Ο μόνος που έχει την απόλυτη ευθύνη είναι ο Καπετάνιος του πλοίου που εκτιμά κάθε φορές πόσο ασφαλής ή πόσο επικίνδυνη μπορεί να είναι μια προσέγγιση στα δύσκολα λιμάνια μας.
Ο καπετάν-Μιχάλης ο Βάλβης ξεκίνησε την καριέρα του ως δόκιμος στο “Superfast I”, στο “Superfast II” και στο
“Superfast VIII”.
Συνέχισε στο “Seeland Washington” ως αξιωματικός και μετά στο “Superfast VI”, στο “Superfast XI” και στο
“Superfast XII”.
Μετά συνέχισε στο “Blue Star Ithaki”, στο “Blue Star Paros”, στο “Blue Star Delos” κaι στο “Blue Star Patmos”.
Μετά έπιασε ύπαρχος στο “Blue Galaxy”.
Και τότε αποφασίζει να κάνει το μεγάλο βήμα στην καριέρα του.
Θα φύγει από την Blue Star Ferries για να πιάσει καπετάνιος στην Sea Jets.
Η εταιρεία του κ. Ηλιόπουλου έδωσε τη δυνατότητα σε μια λαμπρή γενιά νέων πλοιάρχων να πιάσει για πρώτη φορά τα χειριστήρια του πλοίου ως Καπετάνιοι.
Ο καπετάν-Μιχάλης ο Βάλβης θα πιάσει καπετάνιος στο “Super Jet, στο “Sea Jet 2”, στο “Aqua Jewel”, στο “Naxos Jet” το 2018, στο “Champion Jet 1” στην Τενερίφη της Ισπανίας και από τις αρχές Ιουλίου 2019 στο “Sifnos Jet”(σήμερα express jet).
Ο καπετάν-Μιχάλης ο Βάλβης ξεκίνησε από τα μικρά πλοία της SEA JETS για να «ανέβει» στο δύσκολο και απαιτητικό «Power Jet” σε μία γραμμή όπου ο ανταγωνισμός χτυπά καθημερινά στο κόκκινο.
Η γραμμή από το Ηράκλειο για Σαντορίνη-Νάξο-Πάρο-Μύκονο εξελίσσεται σε μία από τις πιο κερδοφόρες γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Οι Κυκλάδες βγάζουν εξαιρετικούς καπετάνιους.
Μια μεγάλη παράδοση συνεχίζεται.
Ο καπετάν-Μιχάλης ο Βάλβης από τη Σαντορίνη συνεχίζει αυτή τη μεγάλη παράδοση.
Χρόνια Πολλά και πάντα Καλά Ταξίδια και Καλές Θάλασσες!!!
Χρόνια πολλά επίσης στον καπετάν Μιχάλη Μακρή, στον καπετάν Μιχάλη Πάνου, στον καπετάν Μιχάλη Φραντζή, σε όλους τους καπετάνιους, ναυτικούς και καβοδέτες που γιορτάζουν σήμερα!!!