Mε την ευκαιρία της δρομολόγησης του πλοίου “ΣΑΟΝΗΣΟΣ” της SAOS FERRIES, ας επιστρέψουμε είκοσι χρόνια πριν.
Το “Νόνα Μαίρη” είναι δεμένο στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου το καλοκαίρι του 2004.
Το πλοίο ταξιδεύει με τα σινιάλα της SAOS FERRIES σε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια με έδρα τη Σύρα.
Το πλοίο εξυπηρέτησε τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια για 2-3 χρόνια, μέχρι που αντικαταστάθηκε από το “Παναγία Χοζοβιώτισσα”.
Το πλοίο είναι το αγαπημένο μας “Δημήτριος Μοίρας” που ξεκίνησε δρομολόγια το 1989 στη γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου.
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1972 στη Γαλλία ως ro-ro. Ταξίδεψε με τα ονόματα “Monaco”, “Ion” και “Olympia”.
Μετά την αγορά από την εταιρεία του κ. Μοίρα, υπέστη μετασκευή και μετατράπηκε σε επιβατηγό/οχηματαγωγό.
Έγραψε τη δική τους ιστορία στα νερά του Ιονίου, όπου δούλεψε εξαιρετικά καλά για χρόνια.
Η μεταφορική του ικανότητα ήταν αρκετά καλή και φόρτωνε αυτοκίνητα και στο επάνω deck.
Ταξίδεψε στο Ιόνιο μέχρι το 2001-2002.
Τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας σήμαναν το τέλος του στη γραμμή της Ζακύνθου.
Η SAOS FERRIES το αγόρασε και του έδωσε την ευκαιρία για μια δεύτερη καριέρα.
Ταξίδεψε, κυριολεκτικά, στο μισό Αιγαίο.
Ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, Βόρειο-Ανατολικό Αιγαίο, Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, Βόρειες Σποράδες.
Από τον καλό φίλο τον μαστρο-Γιάννη το Ζούρα ορισμένες σημαντικές πληροφορίες.
Το καράβι στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια είχε για κάποιο διάστημα τον καπετάν-Σιδερή Μαμίδη και τον μαστρο-Δήμο το Ρέρρα.
Ο μαστρο-Γιάννης ο Ζούρας ξεκίνησε Α’ Μηχανικός στο καράβι τον Μάρτιο του 2005 με καπετάνιο τον καπετάν-Γιώργη τον Αντωνίου σε δρομολόγια άγονης γραμμής σε όλο το Βόρειο Αιγαίο.
Τον Οκτώβριο του 2005 το πλοίο ανέβηκε στην Αλεξανδρούπολη και ταξίδεψε στη γραμμή για Σαμοθράκη με καπετάνιο τον καπετάν-Κυριάκο Γούδα.
Ο μαστρο-Γιάννης ο Ζούρας έμεινε ένα χρόνο στο καράβι στη γραμμή της Σαμοθράκης.
Όσο το πλοίο ταξίδευε στη γραμμή της Ζακύνθου με τα σινιάλα του Μοίρα και το όνομα “Διονύσιος Μοίρας” Α’ Μηχανικός ήταν ο μαστρο-Διονύσης Παβγιέλος.
O Mοίρας κάποια στιγμή άλλαξε τις μηχανές του πλοίου και έβαλε μηχανές Sulzer. Όταν ο Μανούσης αγόρασε το πλοίο του άλλαξε τις ηλεκτρομηχανές και έβαλε Caterpillar.
Ένα σχόλιο από τον Baggelis Rokkos:
“To πλοίο είχε καταπληκτικό ταξίδεμα διότι ήταν εντελώς αθόρυβο χωρίς τον παραμικρο κραδασμο ακομα και στο γκαραζ πιάνω απο τις προπέλες.
Οι πλοίαρχοι που πέρασαν απο τη γέφυρα του απο το 1989 εως το 2001 ηταν οι καπετάν-Θεόδωρος Ντάβαρης, ο καπετάν-Σαββας Ξενοφος και ο καπετάν-Σπύρος Γιακουμελος”.