Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου, 2025
19 C
Sifnos

Ακτοπλοΐα: Τρικυμία για τις άγονες γραμμές

Αντιμέτωπος με τις πρώτες φουσκοθαλασσιές είναι ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης καθώς καθυστερεί ο διαγωνισμός για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, με αποτέλεσμα τα νησιά να εξυπηρετούνται με παρατάσεις των προηγούμενων συμβάσεων ή με απευθείας αναθέσεις.

Μια δικαστική εμπλοκή που αφορούσε τους όρους του διαγωνισμού για τα όρια ηλικίας των πλοίων καθυστέρησε την πραγματοποίηση του διαγωνισμού, με το υπουργείο να υποχρεώνεται να δώσει παρατάσεις στις προηγούμενες συμβάσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα νησιά.

Άρνηση

Ωστόσο δεν αποδέχθηκαν όλες οι εταιρείες τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Είναι κοινό μυστικό στην Ακτή Μιαούλη ότι η SeaJets δεν αποδέχθηκε να συνεχίσει την εξυπηρέτηση δύο γραμμών τουλάχιστον, μιας ενδοκυκλαδικής και της γραμμής Λαύριο – Αϊ-Στράτης – Λήμνος – Καβάλα, με αποτέλεσμα ο Χρήστος Στυλιανίδης να ζητήσει τη συνδρομή άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών για να έχουν τα νησιά πλοίο.

Ετσι την ενδοκυκλαδική γραμμή την ανέλαβε η Hellenic Seaways με το «Hellenic High Speed» και τη γραμμή από Λαύριο για Αϊ-Στράτη, Λήμνο και Καβάλα η Aegean Sea Lines με το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Ανεμος».

Ο διαγωνισμός

Ενα άλλο θέμα που προκάλεσε αναταραχή είναι η πληροφόρηση ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να μην επαναπροκηρύξει τις συμβάσεις άγονων γραμμών που αφορούν τη δρομολόγηση ταχυπλόων τους θερινούς μήνες.

Επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός αφορά συνολικά 73 άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές σε όλη τη χώρα με προϋπολογισμό που κυμαίνεται από 106.566.515,70 ευρώ μέχρι 124.421.929,53 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και από 132.060.817,59 ευρώ μέχρι 154.172.949,09 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, ανάλογα με την κατηγορία των προσφερόμενων πλοίων.

Για πολλές ακτοπλοϊκές γραμμές ο διαγωνισμός αφορά πλοία τριών κατηγοριών, οι οποίες ορίζονται με βάση την ηλικία τους. Οσο μικρότερη είναι η ηλικία τόσο υψηλότερο είναι το μίσθωμα που προϋπολογίζει το υπουργείο Ναυτιλίας. Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται η προσέλκυση νεότερων και πιο σύγχρονων πλοίων στην εξυπηρέτηση γραμμών που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για τις ακτοπλοϊκές.

Κατηγοριοποίηση. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού τα πλοία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Η κατηγορία 1 αφορά πλοία ηλικίας μέχρι και 16 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1/1/2007), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 19 κόμβους. Στην κατηγορία 2 εντάσσονται πλοία ηλικίας μέχρι και 24 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1/1/1999), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 17 κόμβους. Στην κατηγορία 3 εντάσσεται κάθε πλοίο που δεν ανήκει (σύμφωνα με την κατατιθέμενη στον διαγωνισμό προσφορά), σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες, που σημαίνει ουσιαστικά ότι πρόκειται για πλοία με όριο ηλικίας από 25 ετών και πάνω.

Αυτή η κατηγοριοποίηση προκάλεσε την παρέμβαση της ακτοπλοϊκής Ζante Ferries στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη κατηγοριοποίησης βάζει στην ίδια μοίρα πλοία με ηλικία 35 ετών με όσα είναι 50 ή «θεωρητικά και 100 ετών». Η δημόσια Αρχή δέχθηκε την παρέμβαση και ζητά αλλαγή των όρων για τα πλοία της κατηγορίας 3 προκειμένου να προτιμώνται τα νεότερα σε σχέση με τα μεγαλύτερη ηλικίας όπως συμβαίνει με τις άλλες δύο κατηγορίες. To υπουργείο, μετά την προσφυγή, μετέθεσε τον διαγωνισμό για τις 29 Φεβρουαρίου και αποφάσισε στην τρίτη κατηγορία να προηγείται το πλοίο μικρότερης ηλικίας.

Προβλήματα

Τα κύματα που σήκωσε όμως για μία ακόμη χρονιά το θέμα των άγονων γραμμών ανέδειξε ουσιαστικά σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας δύο θέματα.

Το ένα αφορά την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου συνεκτικού και μελετημένου σχεδίου κάλυψης των αναγκών των νησιών.

Το δεύτερο κρίσιμο θέμα είναι η έλλειψη πλοίων καθώς ο ακτοπλοϊκός στόλος έχει γεράσει επικίνδυνα. Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης εμφανίζεται πάντως να έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση πλοίων που θα δρομολογηθούν σε άγονες γραμμές. Αυτό μπορεί να γίνει με την αξιοποίηση βέβαια πολυετών συμβάσεων.

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

ot.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Σκωληκοειδίτιδα στη Σύρο, χειρουργός πουθενά – Το ρίσκο που ζούμε στη Σύρο

Αντιγράφουμε από το https://cyclades24.gr Θα επανέλθω και πάλι στο σοβαρό θέμα της υγείας, αυτή τη φορά όμως δυστυχώς ως παθών: Τη στιγμή που γράφω αυτές τις γραμμές βρίσκομαι στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου, με την μεγάλη -ηλικίας 21 ετών- κόρη μου...

Έφυγε από τη ζωή ο Γιάννης ο Φώσκολος που αγάπησε και δέθηκε με το Μοναστήρι του Άη Νηγιά και το ένιωθε δεύτερο σπίτι του.

Ένας πραγματικά πολύ καλός άνθρωπος έφυγε από κοντά μας την χθεσινή νύχτα.Ο Γιάννης ο Φώσκολος δεν είναι, πια, μαζί μας.Εκεί ψηλά στους ουρανούς θα συνεχίσει να νοιάζεται και να φροντίζει με τον δικό του τρόπο την αγαπημένη του οικογένεια, την Μαργα...

Πρώτη άφιξη άλλων δύο Κρητικών πλοίων στην Μήλο ΑΡΙΑΔΝΗ-ΚΙΣΣΑΜΟΣ.Βίντεο

Μετα τα δύο πλοία παλάτια των Μινωικών FESTOS-KNOSSOS PALACE που έχει εδώ και χρόνια η Μήλος καθημερινά για Ηράκλειο και Πειραιά, από σήμερα τα ξημερώματα αποκτά ακόμα δύο αξιόλογα πλοία ΑΡΙΑΔΝΗ-ΚΙΣΣΑΜΟΣ καθημερινά, καθ΄ολη τη διάρκεια του έτους γι...

Με τιμές και λαμπρότητα υποδέχτηκε και τίμησε ο Πειραιάς την Παναγία Χρυσοπηγή Σίφνου.Βίντεο-φωτογραφίες

Σήμερα ζήσαμε ιστορικές στιγμές στο λιμάνι του Πειραιά.Η εικόνα της Παναγίας της Χρυσοπηγής για πρώτη φορά στα χρονικά έφυγε από την Σίφνο και ταξίδεψε προς το λιμάνι του Πειραιά με το πλωτό ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού Σώματος, το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤ...

Τα παιδιά της Σίφνου γνωρίζουν την κωπηλασια μέσα από το sifnathlon, με τους Ολυμπιονίκες μας Χρύσα Μπισκιτζή και Λευτέρη Κόνσολα.Βίντεο-φωτογραφίες

Η ελληνική κωπηλασία ταξιδεύει σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας για να γνωρίσει το άθλημα των Ολυμπιονικών και παγκόσμιων πρωταθλητών σε όλα τα ελληνόπουλα. Τις προηγούμενες μέρες συμμετέχοντας στη δράση Sifnathlon βρέθηκε στη Σίφνο για τη διάδοση ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,305ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες