Το λιμάνι του Βόλου είναι όμορφο.
Από εδώ αναχωρούν καθημερινά τα πλοία για Σκιάθο-Σκόπελο-Αλόνησο.
Η Σκόπελος είναι ένα από τα λιγοστά νησιά που έχουν τρία λιμάνια σε λειτουργία.
Είναι η Γλώσσα που βρίσκεται κοντα στην Σκιάθο.
Ειναι το λιμάνι στη Χώρα της Σκοπέλου.
Είναι και ο Αγνώντας που χρησιμοποιείται αντί για το λιμάνι της Χώρας.
Η εταιρεία του Νομικού είναι η εταιρεία που εξυπηρέτησε τα νησιά των Βόρειων Σποράδων από το 1968 μέχρι το τέλος του 1999.
Το πρώτο πλοίο του Νομικού ήταν το «Σκύρος» που ξεκίνησε δρομολόγια το 1968 και έμεινε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ‘90.
Το πλοίο αυτό εξυπηρετούσε και το νησί της Σκύρου.
Ακολούθησαν το «Αιγεύς», το «Λήμνος», το «Σκόπελος», το «Σκιάθος», το «Μακεδών», το «Άνεμος», καθώς και τα δελφίνια του Νομικού.
Το 2000 τα περισσότερα πλοία πέρασαν στην Hellas Ferries.
Τότε ανέβηκε στον Βόλο το «Εξπρές Σκιάθος», το πρώην «Super Cat Haroula” του Γιώργη του Γούτου.
Το πλοίο αυτό συνεχίζει να εξυπηρετεί μέχρι σήμερα τη γραμμή με μεγάλη επιτυχία.
Σταδιακά η Hellas Ferries και η Hellenic Seaways έχασαν την δυναμική τους στη γραμμή και το κενό εκμεταλλεύτηκε η ΑΝΕΣ που έγραψε μεγάλη ιστορία στη γραμμή με τον «Πρωτέα» από το 2013 έως το 2022.
Η ΑΝΕΣ είναι η εταιρεία που άνοιξε το λιμάνι του Μαντουδίου στην Βόρεια Εύβοια, το οποίο απέχει από την Γλώσσα Σκοπέλου και την Σκιάθο πολύ λιγότερο από ότι ο Βόλος.
Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία που κυριαρχεί είναι η SEA JETS τοσο με το «Σποράδες Σταρ» όσο και με το «Super Star”, το γνωστό μας «Superferry II”.
Λίγοι θα μπορούσαν να φανταστούν πως το βέλγικο σκαρί θα έγραφε μεγάλη ιστορία στα λιμάνια του Βόλου και των νησιών των Βόρειων Σποράδων.
Το φωτισμένο αστέρι στην πρύμνη για τις μερες αυτες.
Και από τον καπετάν-Κώστα τον Τζώρτζη, τον καπετάν-Ηλία Βερβενιώτη, τον καπετάν-Αντώνη Βεντούρη, τον καπετάν-Αγάπιο Παριανό, τον καπετάν-Τάσο Τρέσσο, τον καπετάν-Θανάση Χαλά, τον καπετάν-Γιώργο Δήμου η σκυτάλη έχει περάσει στον καπετάν-Μάρκο Βλάμη.
Στην Ελλάδα το πλοίο έχει ταξιδέψει με τα σινιάλα τεσσάρων εταιρειών.
Και ο καπετάν-Ηλίας ο Βερβενιώτης είναι ο μόνος που το έχει ταξιδέψει, ως Καπετάνιος, με τα σινιάλα τριών εταιρειών.
Το θρυλικό «Superferry II” δεν έχει έρθει, από όσο ξερουμε ποτέ στην Σίφνο.
Ήταν καποτε να το αγοράσει μία σιφνέϊκη εταιρεία, αλλά τελικά το πλοίο κατέληξε στους αδελφοΰς Στεφάνου το 2011.
Τον Οκτώβριο του 2021 το πλοίο πέρασε στην πλοιοκτησία της SEA JETS.
Δεν αποκλείεται στο μέλλον να το δούμε κάποια στιγμή στο λιμάνι των Καμαρών.
Το «Εξπρές Σκιάθος» έχει προσεγγίσει αρκετές φορές στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου σε αντικατάσταση του «Άρτεμις», κατά την ετήσια ακινησία του.
Αυτήν την εποχή τα πλοία που εξυπηρετούν τη γραμμή είναι το «Super Star” και το «Εξπρές Σκιάθος».
Το πλοίο που έχει σημαδέψει αυτήν την γραμμή είναι το θρυλικό «Κύκνος» που σύνδεε κάποτε το λιμάνι του Βόλου με τα νησιά των Βόρειων Σποράδων και το λιμάνι της Χαλκίδας.
Το πλοίο ταξίδευε από τα τέλη της δεκαετίας του ‘40 μεχρι το 1974.
Το πρώτο δρομολόγιο το έκανε το 1947 στη γραμμή Βόλος-Αιδηψός-Χαλκίδα.
Από τις αρχές της δεκαετίας του ‘50 προστέθηκαν στο δρομολόγιο τα νησιά των Βορείων Σποράδων.
Και το 1974 πρέπει να ολοκλήρωσε τα δρομολόγια του στη γραμμή του Βόλου προς τα νησιά των Βόρειων Σποράδων.
Η καφετέρια στο λιμάνι του Βόλου φέρει ακόμα το όνομα του θρυλικού «Κύκνος».
Μικρές θαλασσινές ιστορίες από το λιμάνι του Βόλου.
Δείτε το βίντεο από την άφιξη και πρόσδεση:
Και φωτογραφίες: