Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
13.1 C
Sifnos

Β’ΜΕΡΟΣ-ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΣΙΦΝΟ ΚΑΙ ΚΥΚΛΑΔΕΣ-ΑΠΟ ΤΟ ΛΗΤΩ ΤΟ ΟΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΚΥΩΝ ΣΤΟ ΣΟΛΩΜΟΣ ΤΟ TERA JET ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΕΜΟΣ-Α΄ΜΕΡΟΣ-ΒΙΝΤΕΟ

Συνεχίζουμε με το β΄μέρος και κάποια από τα πλοία που πέρασαν από Σίφνο:

Το λυκόφως της GA FERRIES,

Το 2009 είναι μία χρονιά μεγάλων αλλαγών για τα ακτοπλοϊκά μας δρώμενα.
Η GA FERRIES αναστέλλει τις δραστηριότητές της και τα πλοία της παροπλίζονται στο λιμάνι του Πειραιά.


Το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» θα εκτελέσει τα τελευταία του δρομολόγια τον Μάρτιο του 2009.


Το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», το «ΑΝΘΗ ΜΑΡΙΝΑ» και το «ΜΑΡΙΝΑ» έχουν σταματήσει τα δρομολόγιά τους από την προηγούμενη χρονιά.
Τόσο το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» όσο και το «ΜΑΡΙΝΑ» προσέγγιζαν το 2008 στο λιμάνι της Σίφνου.


Το «ΜΑΡΙΝΑ» έκανε ένα δρομολόγιο για Σίφνο-Μήλο-Σαντορίνη κάθε Σάββατο και επιστροφή Κυριακή πρωϊ από Σαντορίνη.
Το «ΡΟΔΑΝΘΗ», το «ΝΤΑΛΙΑΝΑ» και το «ΜΙΛΕΝΑ» σταματούν τα ταξίδια τους στο τέλος του καλοκαιριού του 2009.

Τo ξεκίνημα της ΖΑΝΤΕ FERRIES
Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων δημιουργείται ένα κενό, καθώς το «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» δεν μπορεί να καλύψει την αυξημένη κίνηση.
Μετά από μία απεργία που έγινε τον Μάϊο του 2009 τα φορτηγά της γραμμής είναι μαζεμένα στο λιμάνι του Πειραιά περιμένοντας πλοίο για να ταξιδέψουν.
Η παρέμβαση του «Από Μηχανής Θεού» θα δώσει τη λύση.
Το «ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ» της ΖΑΝΤΕ FERRIES αναλαμβάνει να λύσει προσωρινά το πρόβλημα.


Και σιγά-σιγά η προσωρινή δρομολόγηση έγινε μόνιμη.
Το πλοίο αναλαμβάνει τρία δρομολόγια την εβδομάδα στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, ενώ συνεχίζει στην γραμμή της Παροναξίας τις υπόλοιπες ημέρες.
Σταδιακά τα δρομολόγια της Παροναξίας σταματούν και το πλοίο αναλαμβάνει πλήρη δρομολόγηση στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Πρώτος Καπετάνιος του πλοίου στη γραμμή μας πρέπει να ήταν ο καπετάν-Πέτρος ο Κυπριώτης, ενώ ο καπετάνιος που το ξεκίνησε στη γραμμή της Παροναξίας ήταν μία μεγάλη μορφή της Ακτοπλοΐας μας, ο καπετάν-Σπύρος Θηραίος.
Το «ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ» από το 2009 έως το 2019 ταξίδευε συνεχώς στη γραμμή μας, με εξαίρεση μόνο τις περιόδους της ετήσιας ακινησίας του.
Μεγάλες μορφές έχουν περάσει από τη γέφυρά του.
Μεταξύ αυτών είναι ο καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός, ο καπετάν-Μιχάλης Λυγνός, ο καπετάν-Δημήτρης Συνοδινός, ο καπετάν-Νίκος Χατζάκης, ο καπετάν-Χάρης Τσουκαλάς, ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης,καπετάν-Στέλιος Γρηγορόπουλος κ.α.

Από το Σεπτέμβριο του 2019 το «ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ» ταξιδεύει στη γραμμή από την Αλεξανδρούπολη για τη Σαμοθράκη και τη Λήμνο το καλοκαίρι.
Μας επισκέπτεται για έναν-δύο μήνες στην ετήσια ακινησία του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ».
Τα καλοκαίρια του 2015 και του 2016 ταξίδεψε στη γραμμή μας και το «ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ» της ZANTE FERRIES.

To λυκόφως της VENTOURIS SEA LINES
Στο τέλος της σεζόν του 2014 σταμάτησε τα δρομολόγιά του στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων το «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» της VENTOURIS SEA LINES.


Το πλοίο μετονομάστηκε σε «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» και ανέλαβε προσωρινά δρομολόγια στη γραμμή για Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλλι Κισσάμου.
Το πλοίο επρόκειτο να ταξιδέψει στη γραμμή για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο από το λιμάνι της Ραφήνας.
Συμβολικά από το λιμάνι της Ραφήνας είχε ξεκινήσει τα ταξίδια του με τα σινιάλα της VENTOURIS SEA LINES το 2004.
Ήταν το δεύτερο ξεκίνημα για το πλοίο με τα σινιάλα της Κιμωλιάτικης Εταιρείας μετά το πρώτο πέρασμα που κράτησε από το 1993 έως το 1995.
Το 1993 το πρώτο «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» της GA FERRIES μετονομάστηκε σε “AΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 2» όταν πέρασε στην πλοιοκτησία της εταιρείας του Ευάγγελου Βεντούρη.
Το 2004 το πλοίο πέρασε για δεύτερη φορά στην πλοιοκτησία της VENTOURIS SEA LINES και από τον Οκτώβριο του 2004 το πλοίο επέστρεψε στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Όλα αυτά μέχρι το τέλος του 2014.

Η κίνηση-ματ της ΖΑΝΤΕ FERRIES
με το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»


Το 2017 η ΖΑΝΤΕ FERRIES κάνει μία κίνηση που αποδείχθηκε πραγματικά κίνηση-ματ.
Η εταιρεία προχωρά στην μετασκευή του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» με σκοπό να το δρομολογήσει στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Η εταιρεία πιστεύει πολύ στις δυνατότητες του πλοίου, αλλά πιστεύει και στις δυνατότητες της γραμμής.
Και το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» αποδεικνύεται λίρα-εκατό.


Το πλοίο ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες της γραμμής.
Διαθέτει ένα απίστευτο γκαράζ που γεμίζει στα περισσότερα δρομολόγια του πλοίου.
Το πλοίο καταφέρνει να πάρει τον τιμητικό τίτλο «Το Δεύτερο ΜΗΛΟΣ», τίτλος τιμής για το πλοίο.


Με τον καπετάν-Μιχάλη Λυγνό να καταφέρνει να δένει το πλοίο με κάθε καιρό στα αλίμενα λιμάνια της γραμμής.
Τόσο ο καπετάν-Μιχάλης Λυγνός όσο και κάθε μέλος του πληρώματος του πλοίου έχουν δώσει τον καλύτερο εαυτό τους για την επιτυχία του πλοίου.
Το πλοίο προσεγγίζει εννιά λιμάνια, γεγονός που οδηγεί βέβαια σε καθυστερήσεις στο ταξίδι προς την Σίκινο, την Φολέγανδρο, την Νιο και την Σαντορίνη.
Πιθανόν, τα δρομολόγια να επανασχεδιαστούν καθώς η κίνηση της γραμμής συνεχώς μεγαλώνει.

Η AEGEAN SPEED LINES
H AEGEAN SPEED LINES είναι μία εταιρεία με μεγάλη προσφορά στα νησιά μας.
Το ξεκίνημα της εταιρείας έγινε το 2005 με το πρώτο της πλοίο, το “SPEEDRUNNER I”.
H εταιρεία καταξιώθηκε γρήγορα ως μία από τις καλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Το 2007 ακολούθησε το “SPEEDRUNNER IΙ” και το 2009 το “SPEEDRUNNER III” και το “SPEEDRUNNER IV”.


Ta πλοία της εταιρείας ταξίδευαν από τα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου κάθε χρονιάς.
Χάρη στα πλοία αυτά το ταξίδι για τη Σίφνο μίκρυνε πολύ χρονικά.
Σταδιακά η εταιρεία έμεινε μόνο με το “SPEEDRUNNER IΙΙ», το οποίο πούλησε στην SEA JETS τον Ιούνιο του 2022.


Οι άνθρωποι της εταιρείας υποσχέθηκαν πως θα επέστρεφαν στη γραμμή.


Και η υπόσχεσή τους τηρήθηκε, καθώς από τις αρχές Αυγούστου του 2023 η εταιρεία δρομολόγησε ένα πραγματικά απίστευτο πλοίο στη γραμμή, το «ΑΝΕΜΟΣ».
Το «ΑΝΕΜΟΣ» είναι ένα πλοίο-όνειρο που μετατρέπει το ταξίδι σε κρουαζιέρα.
Με την κόκκινη φορεσιά του το πλοίο ομορφαίνει με την παρουσία του το λιμάνι των Καμαρών.

Η εταιρεία του πλέον μετονομάστηκε σε AEGEAN SΕΑ LINES και δρομολογήθηκε προσωρινά στην γραμμή από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο-Λήμνο-Καβάλα για την κάλυψη έκτακτων συγκοινωνιακών αναγκών στην άγονη γραμμή του Βορείου Αιγαίου.
Τον Ιούλιο του 2023 η εταιρεία ναύλωσε προσωρινά το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» της ΑΝΕΚ μέχρι να ετοιμαστεί το «ΑΝΕΜΟΣ».

 

H ενδοκυκλαδική γραμμή
Η γραμμή που μας συνδέει με την Σύρα, αλλά και την Πάρο, τη Σέριφο, την Κίμωλο και τη Μήλο είναι μία γραμμή ζωτικής σημασίας.
Σε αυτήν την γραμμή έχουν περάσει πολλά πλοία τα τελευταία τριάντα χρόνια.

Φωτογραφία Αντώνη Λαζαρή

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 η ενδοκυκλαδική γραμμή εξυπηρετήθηκε από τα πλοία της Ναυτιλιακής Εταιρείας ΚΑΤΑΠΟΛΙΑΝΗ Ν.Ε..
Η εταιρεία ξεκίνησε με το «ΠΑΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», το πρώην «ΕΛΛΗ» του Φραγκουδάκη.
Στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε το «ΣΥΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», το «ΑΙΓΕΥΣ» του Νομικού.
Το διαδέχτηκε το «ΕΞΠΡΕΣ ΠΑΡΟΣ», το πρώην «ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ».
Στο τέλος του 1998 το ‘ΕΞΠΡΕΣ ΠΑΡΟΣ» πουλήθηκε στην Τανζανία και τη θέση του πήρε το «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», το οποίο ξεκίνησε δρομολόγια στις 8 Φεβρουαρίου του 1999.
Στην γραμμή έμεινε μέχρι τις 20 Οκτωβρίου του 2000.


Το 2001 στην γραμμή δρομολογήθηκε το αδελφό του πλοίο, το «ΕΞΠΡΕΣ ΕΡΜΗΣ», το οποίο παρέμεινε στη γραμμή μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου του 2001.
Ακολούθηκε ένας διάττων αστέρας, το “SANTORINI SKY”, πρώην «ΜΑΡΙΑ ΠΑ», το οποίο παρέμεινε μικρό χρονικό διάστημα στη γραμμή.
Το 2002 και στην αρχή του 2003 είχαμε το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» του Απόστολου Βεντούρη, το πρώην «ΛΗΜΝΟΣ» του Νομικού.
Μέσα στο 2003 τη σύνδεση ανέλαβαν, προσωρινά, το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» και το «ΝΤΑΛΙΑΝΑ», σε συνδυασμένα δρομολόγια που ξεκινούσαν από Πειραιά και στη συνέχεια περνούσαν από Σύρα και συνέχιζαν για Πάρο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο.
Το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» του Απόστολου Βεντούρη πρέπει να επανήλθε ξανά για μικρό διάστημα.
To 2004 δρομολογήθηκε το «Νόνα Μαίρη» της SAOS FERRIES.


To 2006 πήρε τη θέση του το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ», το πρώην «ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ».
Το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ» παρέμεινε μέχρι τον Οκτώβριο του 2009.


Από τη γέφυρά του πέρασαν, μεταξύ άλλων, ο καπετάν-Σιδερής Μαμίδης και ο καπετάν-Νίκος Χάλαρης.
Από το 2007 τα πλοία αυτά ταξίδευαν με τα σινιάλα της ΝΕΛ.
Κάπου στα 2010 πέρασαν από τις ενδοκυκλαδικές γραμμές και οι «ΑΙΟΛΟΙ» της ΝΕΛ, το «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι» και το «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ».

AQUA JEWEL KAIPOUTHEOS.GR

Στη συνέχεια ανέλαβε τη γραμμή το «ΑQUA JEWEL”, το οποίο παρέμεινε στη γραμμή από το 2010 έως το 2014, με εξαίρεση ένα διάστημα το 2013 που είχε αντικατασταθεί από το «ΑQUA MARIA”, το πρώην «ΑΝΕΜΟΣ» του Νομικού.


Από το 2015 ανέλαβε το πλοίο που εξυπηρέτησε τη γραμμή περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο πλοίο.
Φυσικά μιλάμε για το «ΑΡΤΕΜΙΣ» της ΗΕLLENIC SEAWAYS που με καπετάνιο τον καπετάν-Στέλιο Περιστεράκη έγραψε μεγάλη ιστορία στη γραμμή.


O καπετάν-Στέλιος Περιστεράκης ήταν καπετάνιος και στο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ».
Το πλοίο παρέμεινε στη γραμμή μέχρι τις αρχές Αυγούστου του 2023.
Μόνο κατά την ετήσια ακινησία του έπαιρναν τη θέση του το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ» και το “HELLENIC HIGHSPEED”.
Aπό τον Αύγουστο του 2023 η γραμμή πέρασε στην SEA JETS.
Η εταιρεία δρομολόγησε στη γραμμή το «ΣΠΟΡΑΔΕΣ ΣΤΑΡ».


Μετά την αβαρία του πλοίου στη Σύρα τη θέση του πήρε το «SUPER RUNNER JET 2”.


Κατά καιρούς έχουν περάσει πολλοί διάττοντες αστέρες από την γραμμή.
Αυτήν την εποχή η γραμμή εξυπηρετείται από το “HELLENIC HIGHSPEED” και αναμένεται να επανέλθει για λίγο το «ΑΡΤΕΜΙΣ».


Στο τέλος του μήνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει ποια εταιρεία θα αναλάβει τη γραμμή.

Η SEA JETS
Και κλείνουμε αυτό το σύντομο αφιέρωμα με την SEA JETS που εξελίσσεται στην εταιρεία που άλλαξε την ελληνική ακτοπλοΐα.


Η εταιρεία διαθέτει έναν απίστευτο στόλο ταχυπλόων σκαφών που δεν διαθέτει καμία άλλη εταιρεία στον κόσμο.


Ποιος θα μπορούσε να πιστέψει πως το καλοκαίρι του 2022 στη γραμμή για Σέριφο-Σίφνο-Μήλο θα δρομολογούνταν το “TERA JET”.


Και, όμως, το είδαμε να δρομολογείται.
Το καλοκαίρι του 2023 είχαμε τη δρομολόγηση του “CHAMPION JET 2”.
Kaτά καιρούς έχουν περάσει όλα τα πλοία της εταιρείας από το λιμάνι των Καμαρών.
Με τα μικρά «Τζετάκια», το «SUPER JET” και το “SUPER JET 2”, κατάφερε να ενώσει πολλά νησιά των Κυκλάδων έχοντας σαν έδρα την Μήλο.


Αυτή η εταιρεία άλλαξε τελείως τους κανόνες του παιχνιδιού.
Με τον στόλο που διαθέτει μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα του ταξιδιού για μία ακόμα φορά.
Το αύριο είναι άγνωστο.


Από το «ΕΛΕΝΑ», το «ΙΟΝΙΟΝ»,το «ΗΛΙΟΥΠΟΛΙΣ», το «ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ», το «ΜΑΡΙΛΕΝΑ» φτάσαμε στο «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ», το “TERA JET”/”CHAMPION JET 2 και το «ΑΝΕΜΟΣ».
Η διαφορά είναι πολύ μεγάλη.
Αλλά, πιθανόν, να δούμε ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές.
Το αύριο μας περιμένει.
Από τη μία η νοσταλγία για τα παλιά, από την άλλη το αύριο που ολοένα και πλησιάζει…..

Δείτε βίντεο με κάποια από αυτά τα πλοία:

Και το πρώτο μέρος στο παρακάτω λινκ:

https://kaipoutheos.gr/2024/02/blog-post_6-9.html

Top επιλογές της εβδομάδας

Πρόσκληση στο πανηγύρι Αγίου Αντίπα στη Σίφνο

Ο πανηγυρικός εσπερινός του Αγίου Αντίπα στο Άνω Πετάλι Σίφνου θα τελεσθεί αύριο Κυριακή στις 18:30 και την Δευτέρα το πρωί η Θεία Λειτουργία.

Νέο πλοίο της MAGIC SEA FERRIES έφτασε σήμερα στο Λαύριο

Σήμερα Τρίτη του Πάσχα 22 του Απρίλη του 2025 βρεθήκαμε για λίγο στο Λαύριο και στο Σούνιο.Στο μπουγάζι της Μακρονήσου είδαμε ένα πλοίο να μεταφέρει ένα άλλο πλοίο. Δεν είναι συχνό να βλέπεις ένα πλοίο να μεταφέρει ένα άλλο πλοίο.Η εικόνα των...

ΑΡΟΔΟΥ LIVE-Κυριακή και Δευτέρα Πάσχα ζωντανή μουσική στη Σίφνο

Την Κυριακή και την Δευτέρα του Πάσχα απολάύστε ζωντανή μουσική στο ΑΡΟΔΟΥ στην Απολλωνία της Σίφνου. Κρατήσεις 6978999815. Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα σε όλους!

Δημοτική Παράταξη Η ΣΙΦΝΟΣ ΜΑΣ: «Κάθε πέρυσι και καλύτερα…»

Κάθε πέρυσι και καλύτερα…👉Είμαστε άραγε έτοιμοι για την φετινή τουριστική περίοδο;👉Διορθώθηκαν λάθη και παραλείψεις της περσινής χρονιάς;👉Έχει γίνει σωστός, ή έστω υποτυπώδης, προγραμματισμός;Η απάντηση στα παραπάνω βασικά ερωτήματα είναι, δυστυχώς,...

Επιστολή σχετικά με το αγροτικό τοπίο στον Φάρο Σίφνου.Υπογραφές

Επιστολή που λάβαμε προς δημοσίευση: Επιθυμούμε να εκφράσουμε  την αντίθεσή μας  και την έκκλησή  μας στον Δήμο Σίφνου, στο Υπουργείο Πολιτισμού, ιδιαίτερα στον τομέα Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ,στο Υπουργείο Περιβάλλ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
805ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img