Πλοίο άνω των 115 ετών. Τέτοια πλοία δεν συναντά κανείς συχνά. Είναι ένα Πλωτό Μουσείο, ένα Πλωτό Τηλεπικοινωνιακό Μουσείο που διατηρεί τον ατμοκίνητο μηχανισμό ποντίσεως καλωδίων.
Μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο περιήλθε στην κυριότητα του ΟΤΕ και ανέλαβε να αποκαταστήσει τις τηλεπικοινωνίες ανάμεσα στην ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά. Ένα πλοίο με μήκος 50,25 μέτρων και πλάτος 9,75 μέτρα ανέλαβε να φέρει σε πέρας έναν πραγματικό άθλο. Κατά τη διάρκεια του πολέμου είχαν καταστραφεί, κυριολεκτικά τα πάντα. Και όλα έπρεπε να ξεκινήσουν από την αρχή.
Στο forum nautilia.gr υπάρχει ένα θέμα αφιερωμένο σε αυτό το πλοίο. https://forum.nautilia.gr/showthread.php?24861-%CA-%D0-%C8%E1%EB%DE%F2-%EF-%CC%E9%EB%DE%F3%E9%EF%F2/page2 διαβάζουμε:
«Ναυπηγήθηκε το 1909 στα Ναυπηγεία NEWPORT NEWS SHIPBUILDING & DRYDOCK CO., VIRGINIA, ΗΠΑ με το αρχικό όνομα “JOSEPH HENRY” για λογαριασμό της Αμερικανικής Κυβερνήσεως. Μεταβιβάστηκε από την Αμερικανική Κυβέρνηση στην Ελλάδα το 1947, παραδόθηκε στον ΟΤΕ και μετονομάστηκε σε “Θαλής ο Μιλήσιος”.
Υπήρξε το πρώτο καλωδιακό ελληνικό πλοίο που ανέλαβε υπηρεσία για την πόντιση και συντήρηση τηλεφωνικών καλωδίων μεταξύ των ελληνικών νησιών. Κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του έως το 1983, οπότε και παροπλίστηκε, πόντισε 140 νέα καλώδια και εξετέλεσε επισκευές σε περισσότερες από 630 γραμμές παλαιότερων καλωδίων.
Ο “Θαλής ο Μιλήσιος” είναι το παλαιότερο καλωδιακό πλοίο στον κόσμο, το οποίο διατηρεί μέχρι σήμερα το αρχικό του μηχανοστάσιο με τις 2 πρωτότυπες ατμομηχανές προώσεως. Είναι ακόμα το παλαιότερο πλοίο καταχωρημένο στα Ελληνικά Νηολόγια με υψηλής στάθμης τεχνικές προδιαγραφές. Το 1947 παραχωρήθηκε στην Ελλάδα και χρησιμοποιήθηκε από τα ΤΤΤ (Ταχυδρομείο Τηλεγραφία Τηλεφωνία), το 1949 μεταφέρθηκε στον νεοσύστατο τότε ΟΤΕ. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1980 πόντιζε καλώδια ή επιδιόρθωνε κατεστραμμένα (από άγκυρες, δίχτυα κ.λπ.).
Αποσύρθηκε και ήταν να πάει για κόψιμο, με πρωτοβουλία εφοπλιστών διασώθηκε παραχωρήθηκε στο ναυτικό Μουσείο Αιγαίου και σήμερα είναι αγκυροβολημένο στο Άλσος Ναυτικής Παράδοσης στο Τροκαντερό».
Δείτε το βίντεο πως είναι σήμερα:
Και φωτογραφίες: