Πέμπτη, 19 Ιουνίου, 2025
24.8 C
Sifnos

Οι τέσσερις καινοτόμες και δυναμικές δράσεις στον δρόμο προς την «πράσινη» μετάβαση και την απανθρακοποίηση που εξήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας

Τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας στη μεγάλη προσπάθεια για την “πράσινη” μετάβαση και απανθρακοποίηση ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας σήμερα στο Workshop σχετικά με τον Κανονισμό για την ασφαλή ηλεκτροδότηση, ηλεκτροφόρτιση, ελλιμενισμό, έλεγχο και πιστοποίηση ηλεκτρικών και υβριδικών πλοίων, που διοργανώθηκε από την Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων και την Διεύθυνση Μελετών και Κατασκευών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Συγκεκριμένα ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε τέσσερα παραδείγματα δυναμικών και καινοτόμων προσεγγίσεων και δράσεων του Υπουργείου που αφορούν:

στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα “πράσινα” πλοία, μέσω Σύμπραξης του Δημοσίου και Ιδιωτικού Tομέα, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 360 εκατομμυρίων Ευρώ,
στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας από το Ταμείο Ανάκαμψης,
στο “πρασίνισμα” και τον ενεργειακό μετασχηματισμό των λιμανιών μας, με έμφαση στην ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο “cold ironing”, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και
στην ανάπτυξη και χρηματοδότηση ενός “συνεργατικού σχήματος” που αφορά σε όλη την αλυσίδα των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού, δηλαδή ναυπηγεία, επιχειρήσεις ναυπηγικού και μηχανολογικού εξοπλισμού και επισκευών.
Πρόκειται για ένα “maritime cluster”, όπως τόνισε χαρακτηριστικά που θα αφορά στην ανάπτυξη και παραγωγή “πράσινων” τεχνολογιών στην Ελλάδα.

Ο Υπουργός επισήμανε επίσης τη σημασία της “γαλάζιας οικονομίας”, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΟΣΑ, εκτιμάται σε 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, ποσό το οποίο προβλέπεται να διπλασιαστεί έως το 2030. Και κατέληξε:

«Η μετάβαση του κλάδου στην εποχή της απανθρακοποίησης, η χρήση νέων καυσίμων μηδενικού άνθρακα, καθώς και η ψηφιοποίηση, εισάγουν μια νέα δυναμική στην “γαλάζια” αυτή οικονομία. Και η Ελλάδα μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Βασική προϋπόθεση είναι η συνεργασία. Η Διατομεακή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Πλοιοκτήτες, Ναυπηγεία, Παραγωγοί καυσίμων, Νηογνώμονες, Λιμάνια, Μελετητικά Γραφεία και φυσικά εμείς οι πολιτικοί, είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα. Μόνο έτσι θα πετύχουμε».

Ακολουθεί κατά αντιπαραβολή η ομιλία του κ. Στυλιανίδη:

«Κύριες και Κύριοι,

Αγαπητοί φίλοι και Συνεργάτες,

Σας καλωσορίζω στο workshop με θέμα τον Κανονισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που αφορά στην ασφαλή ηλεκτροδότηση, ηλεκτροφόρτιση, ελλιμενισμό, έλεγχο και πιστοποίηση ηλεκτρικών και υβριδικών πλοίων.

Θέλω να ευχαριστήσω θερμά την Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – και τον Γενικό Γραμματέα κ. Κυριαζόπουλο – καθώς και την Διεύθυνση Μελετών και Κατασκευών του Υπουργείου, για την πρόσκληση και την διοργάνωση του σημερινού workshop.

Mία ημερίδα με ιδιαίτερη σημασία και ειδικό ενδιαφέρον για την ελληνική ναυτιλία που αφορά στην σημαντικότερη πρόκληση του κλάδου. Την απανθρακοποίηση.

Φίλες και Φίλοι,

Τα τελευταία χρόνια μιλάμε όλοι – και σωστά – για καινοτόμες τεχνολογίες, για νέα – “πράσινα” – καύσιμα και για “πράσινες” λιμενικές υποδομές.

Ανεπιφύλακτα, η “πράσινη” ναυτιλία και η απαλλαγή του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου από τον άνθρακα, αποτελεί σήμερα το μείζον ζήτημα για όλη την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Η πρόσφατη συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού – IMO – για την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό ορόσημο. Είναι η έμπρακτη συνεισφορά του ναυτιλιακού κλάδου και των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών, στην επίτευξη των στόχων που απορρέουν από την Συμφωνία των Παρισίων για το κλίμα.

Η χώρα μας – ως σταθερός υποστηρικτής της υιοθέτησης παγκόσμιων ενιαίων κανόνων – την χαιρέτισε θερμά.

Στόχος μας – σαν Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που εκπροσωπεί τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως – είναι η Ελλάδα να αποτελέσει την γέφυρα μεταξύ του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ – στον οποίο πρόσφατα εκλεγήκαμε ξανά στην Κατηγορία Α με τις περισσότερες ψήφους – και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υποστηρίζουμε και θα υποστηρίζουμε ενεργά όλες τις διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη σε επίπεδο ΙΜΟ και Βρυξελλών για την ανάπτυξη ρεαλιστικών μέτρων, που θα οδηγήσουν στην “πράσινη” μετάβαση.

Διότι όπως είχε τεθεί και από τον Πρωθυπουργό Κυριακό Μητσοτάκη κατά την διάρκεια της Διεθνούς Σύσκεψης για το κλίμα στην Αίγυπτο, στην μεγάλη προσπάθεια αυτή της “πράσινης” μετάβασης και της απανθρακοποίησης, χρειάζεται να είμαστε ριζοσπάστες αλλά παράλληλα και ρεαλιστές.

“We need radicalism, as well as realism”.

Η Ελλάδα θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια και θα προσαρμόσει ανάλογα τις πολιτικές της.

Και ο Κανονισμός που συζητάμε σήμερα είναι ένα βήμα προς σε αυτή την κατεύθυνση.

Δεν σταματάμε όμως εκεί. Προχωρούμε δυναμικά, σχεδιάζοντας καινοτόμες προσεγγίσεις και δράσεις.

Ενδεικτικά να σας αναφέρω τρία (3) παραδείγματα:

την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα “πράσινα” πλοία, μέσω Σύμπραξης του Δημοσίου και Ιδιωτικού Tομέα, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 360 εκατομμυρίων Ευρώ.
το “πρασίνισμα” και τον ενεργειακό μετασχηματισμό των λιμανιών μας, με έμφαση στην ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο “cold ironing”, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Την ανάπτυξη και χρηματοδότηση ενός “συνεργατικού σχήματος” που αφορά σε όλη την αλυσίδα των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού – ναυπηγεία, επιχειρήσεις ναυπηγικού και μηχανολογικού εξοπλισμού και επισκευών.
Ενός “maritime cluster” δηλαδή που θα αφορά στην ανάπτυξη και παραγωγή “πράσινων” τεχνολογιών στην Ελλάδα.

Φίλες και Φίλοι,

Η αλήθεια είναι ότι βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Και το timing είναι εξαιρετικά σημαντικό.

Η Ευρώπη έχει αρχίσει να μένει πίσω στην ανταγωνιστικότητα της.

Και ειδικά στο ναυτιλιακό κλάδο, αυτό είναι φανερό. Ο ανταγωνισμός – κυρίως από τις χώρες της Ασίας – είναι μεγάλος.

Προσωπικά είμαι πεπεισμένος ότι η πρόκληση της απανθρακοποίησης – και ευρύτερα της “πράσινης” μετάβασης – συνιστά μια σημαντική ευκαιρία.

Για την Ελληνική. Και για την Ευρωπαϊκή ναυτιλία στο σύνολο της.

Η συγκυρία είναι σωστή.

Να αναδείξουμε την σημασία της “Γαλάζιας Οικονομίας”.

Μίας οικονομίας που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΟΣΑ, εκτιμάται σε 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Ποσό το οποίο προβλέπεται να διπλασιαστεί έως το 2030.

Η μετάβαση του κλάδου στην εποχή της απανθρακοποίησης, η χρήση νέων καυσίμων μηδενικού άνθρακα, καθώς και η ψηφιοποίηση, εισάγουν μια νέα δυναμική στην “γαλάζια” αυτή οικονομία.

Και η Ελλάδα μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Βασική προϋπόθεση είναι η συνεργασία.

Διατομεακή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Πλοιοκτήτες, Ναυπηγεία, Παραγωγοί καυσίμων, Νηογνώμονες, Λιμάνια, Μελετητικά Γραφεία και φυσικά εμείς οι πολιτικοί, είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα.

Μόνο έτσι θα πετύχουμε.

Σας ευχαριστώ πολύ και εύχομαι καλές εργασίες».

Top επιλογές της εβδομάδας

Έφυγε ο “φρουρός της Πολυαίγου” ο Πέτρος Μαριάνος

Σήμερα μάθαμε ένα άσχημο μαντάτο, ενας καλός άνθρωπος από την Κίμωλο έφυγε για το τελευταίο του ταξίδι, ο κος Πέτρος ο Μαριάνος που έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του στην Πολύαιγο, το παρθένο και πανέμορφο νησάκι δίπλα από την Κίμωλο. Είχε τα ζώα τ...

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Σίφνο λόγω των αγώνων δρόμου SiFNaThLoN

1.Λόγω διεξαγωγής των αγώνων δρόμου με το διακριτικό τίτλο «SiFNaThLoN» απαγορεύουμε τηνκυκλοφορία των οχημάτων στη νήσο Σίφνο την 15-06-2025 και κατά τις ώρες 08:50 έως 10:30 στιςακόλουθες οδούς:α) Από το Γεφύρι «Καργιού» (στον επαρχιακό δρόμο Απολ...

Το SUPER STAR II ετοιμάζεται να ξεκινήσει τα ταξίδια του.

Ready for sail… Το SUPER STAR II είναι έτοιμο να ξεκινήσει τα ταξίδια του για Μύκονο, Ικαρία, Σάμο, Πάτμο, Λέρο, Κάλυμνο και Κω. Το πλήρως ανανεωμένο πλοίο της SEA JETS αναμένεται να προσφέρει υπέροχα ταξίδια στους επιβάτες που θα ταξιδέψουν μ...

Ο εμπορικός διευθυντής της MAGIC SEA FERRIES στην Σίφνο. Βίντεο

Είχαμε σήμερα την χαρά να συναντήσουμε στις Καμάρες τον κ. Πέτρο Βασιλόπουλο, εμπορικό διευθυντή της Magic Sea Ferries, και τον Αντώνη τον Κολιοτάση, Α’ Οικονομικός Αξιωματικός του “CAT I”.Ο κ. Βασιλόπουλος βρέθηκε στην Σίφνο καθώς η εταιρεία του ήτ...

Συγκίνηση στο SIFNATHLON, η πιλότος super puma που κέρδισε το πρώτο βραβείο δείτε που το δώρισε.Βίντεο

Η Μαρίνα η Κωνσταντίνου είναι η μεγάλη νικήτρια στο αγώνισμα των 10 χιλιομέτρων στο Sifnathlon που διοργανώθηκε στην Σίφνο με μεγάλη επιτυχία.Η Μαρίνα η Κωνσταντίνου κέρδισε στο μεικτό αγώνισμα των 10 χιλιομέτρων όπου συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,029ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img