Στο λιμάνι του Πειραιά κατέφθασε την Πέμπτη 9 Μαϊου 2024 το Ιταλικό πολεμικό περιπολικό πλοίο ανοικτής θαλάσσης PAOLO THAON P430 για εθιμοτυπική επίσκεψη και έδεσε ανάμεσα στα κρουαζιερόπλοια.
Στο βίντεο που ακολουθεί θα πάρουμε μια μικρή γεύση :
Το 2016 ξεκίνησε η κατασκευή μιας νέας κλάσης πλοίων για το Ιταλικό Ναυτικό. Της κλάσης Paolo Thaon di Revel των γνωστών πλοίων PPA (Pattugliatore Polivalente d’Altura- Υπεράκτιων πλοίων πολλαπλών αποστολών), δηλαδή μιας σχεδίασης μεγάλων περιπολικών ανοικτής θαλάσσης πολλαπλών αποστολών. Δύο από τα πλοία αυτά που ήταν υπό κατασκευή για το Ιταλικό ναυτικό είχαν προταθεί στο Π.Ν. ως ενδιάμεση λύση τον Ιούνιο του 2022. Τα δύο αυτά πλοία πριν από μερικές μέρες η Fincantieri ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαιο για τη παράδοση τους στο Ινδονησιακό ναυτικό.
Τα πλοία αν και χαράκτηρίζονται από το Ιταλικό ναυτικό ως περιπολικά ανοικτής θαλάσσης, με εκτόπισμα που ξεπερνάει τους 6000 τόνους στην πλήρη έκδοση, στην ουσία πρόκειται για πλοία μεγέθους μεγάλης φρεγάτας. Τα πλοία είναι σπονδυλωτής σχεδίασης και προσφέρονται σε τρεις εκδόσεις ανάλογα με την πληρότητα του εξοπλισμού τους. Προσφέρονται στις εκδόσεις Light, Light+ και Full. Οι κύριες διαστάσεις των πλοίων είναι: ολικό μήκος 143 μέτρα, μήκος μεταξύ καθέτων 133 μέτρα, πλάτος 16,5 μέτρα, κοίλο 10,5 μέτρα και μέσο βύθισμα στη πλήρη διαμόρφωση στα 5 μέτρα. Το εκτόπισμα του πλοίου ανάλογα με τη διαμόρφωση έχει ως εξής: Στην πλήρη διαμόρφωση είναι 4994 τόνοι άφορτο και 6270 τόνοι σε πλήρη φόρτο, στη Light + διαμόρφωση είναι 4912 τόνοι άφορτο και 5880 τόνοι σε πλήρη φόρτο και στη Light διαμόρφωση είναι 4880 τόνοι άφορτο και 5830 τόνοι σε πλήρη φόρτο.
Το χαρακτηριστικό της κλάσης είναι η καινοτομία της πλώρης με διαμόρφωση WPB (Wave Piercing Bow) η οποία δημιουργεί αυτή τη διπλή απόληξη. Η διαμόρφωση αυτή εξομαλύνει την κάθετη κίνηση του πλοίου σε κυματισμό με αποτέλεσμα λιγότερη καταπόνηση για το πλήρωμα και λιγότερη δομική καταπόνηση για το σκάφος. Επίσης δίνει μεγαλύτερο μήκος ίσαλου γραμμής το οποίο βοηθάει στην υδροδυναμική αντίσταση του πλοίου και κατ’ επέκταση είτε αυξάνει την τελική ταχύτητα του πλοίου είτε μειώνει την κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με ένα πλοίου ίδιου εκτοπίσματος με συμβατική πλώρη. Όπως και το εκτόπισμα, έτσι και η επάνδρωση είναι συνάρτηση της έκδοσης. Στις εκδόσεις Light και Light+ οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 90 άτομα, ενώ στην έκδοση Full είναι 120 άτομα. Συνολικά τα πλοία έχουν ενδιαιτήσεις ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 173 άτομα πλήρωμα συν άλλα 30 κατόπιν σχετικής διαμόρφωσης.
Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες στο https://defencereview.gr/klasi-paolo-thaon-di-revel-ploia-anoiktis-thalassis-po/