Ο Δημήτρης Χαρισιάδης υπήρξε ένας πολύ μεγάλος φωτογράφος που για εξήντα τόσα χρόνια κατέγραψε τα πάντα με την κάμερά του.
Υπήρξε ένας από τους φωτογράφους του Ελληνο-Ιταλικού Πολέμου.
Δεν αποθανάτισε τόσο πολεμικές σκηνές, όσο τις στιγμές ανάμεσα στις μάχες.
Ο φωτογράφος που κατέγραψε με την κάμερά του τις πολεμικές σκηνές ήταν ο Λάζαρος Ακερμανίδης, ο οποίος πνίγηκε στο ναυάγιο του «Χειμάρρα» το 1947.
Ο Δημήτρης Χαρισιάδης γεννήθηκε στην Καβάλα το 1911 και στη ζωή βρέθηκε μέχρι τις μακρινές Ινδίες.
Στη διάρκεια της Κατοχής αποθανάτισε τις τραγικές συνθήκες διαβίωσης του πληθυσμού και με τον τρόπο του συνέβαλλε σημαντικά στην παροχή επισιτιστικής βοήθειας στον πληθυσμό που λιμοκτονούσε.
Αποθανάτισε σκηνές από τον Εμφύλιο Πόλεμο, από τις παιδοπόλεις της Φρειδερίκης, καθώς και τα μεγάλα έργα ανασυγκρότησης της χώρας μετά τον Πόλεμο.
Ο άνθρωπος αυτός πέθανε το 1993 και το αρχείο του περιήλθε στο Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη.
Τον Μάϊο του 1956 ο μεγάλος αυτός φωτογράφος βρέθηκε στην Σίφνο.
Πιθανόν, έφτασε στην Σίφνο με το «ΙΟΝΙΟΝ» των αδελφών Τυπάλδου.
Στο ταξίδι του αυτό πρέπει να τον συνόδευε ο μεγάλος αρχιτέκτονας, ο Άρης ο Κωνσταντινίδης.
Στη Σίφνο φωτογράφισε τα χωριά, τους ανθρώπους, τις ασχολίες τους, τα πανηγύρια και τις χαρές τους.
Ας μείνουμε σε δύο από τις φωτογραφίες του που τράβηξε στην Σίφνο τον Μάϊο του 1956.
Η πρώτη είναι η γνωστή φωτογραφία με τα έξι πρόσωπα μπροστά από τον Άγιο Γεώργιο των Καμαρών.
Τα τέσσερα από τα έξι πρόσωπα της φωτογραφίας αυτής,, με εξαίρεση τα δύο πρόσωπα στα άκρα, πιθανόν είναι:
Ο δεύτερος από τα αριστερά, πιθανόν είναι ο Γιώργος ο Τρούλος, ο οποίος δούλεψε για χρόνια στην ΒΕΛΚΑ του Καρέλα.
Ο τρίτος από αριστερά, πιθανόν, να είναι ο Νίκος ο Βενιός, το «Νικά», ο οποίος είχε το περίφημο τυροπιτάδικο στην Απολλωνία και αργότερα στις Αράδες.
Οι δύο στρατιώτες πρέπει να είναι ο Γιώργος ο Ποδότας, οποίος παντρεύτηκε και έζησε στην Αστυπάλαια και ο Σήφης του Σκαντζίκη.
Αυτά όλα με επιφύλαξη.
Στην άλλη φωτογραφία αποτυπώνεται η Απολλωνία του 1956.
Οι φωτογραφίες αυτές αποτελούν ένα μοναδικό ντοκουμέντο.