Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025
24.3 C
Sifnos

ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ Ο ΜΙΜΗΣ ΑΓΟΥΔΗΜΟΣ ΤΗΣ AGOUDIMOS LINES

Ο Δημήτρης (Μίμης) ο Αγούδημος σαλπάρησε για το στερνό μεγάλο ταξίδι.
Ο Δημήτρης ο Αγούδημος ίδρυσε μαζί με τον αδελφό του, το Γεράσιμο, την εταιρεία GA Ferries το 1988.
Η εταιρεία αυτή ξεκίνησε ως εταιρεία των δύο αδελφών, αλλά σύντομα ο Μίμης ο Αγούδημος διαφοροποιήθηκε δημιουργώντας την εταιρεία ΑGOUDIMOS LINES.
Η AGOUDIMOS LINES γνώρισε στιγμές μεγάλης δόξας και ακμής, αλλά το τέλος ήταν άσχημο.
«Άνοδος και Πτώση της AGOUDIMOS LINES»
Το 1988 αποκτήθηκε το “ATLAS II” της LIBRA MARITIME, το οποίο μετονομάστηκε σε «ΑΛΕΚΟΣ» και με το όνομα αυτό συνέχισε τα δρομολόγιά από το λιμάνι της Ραφήνας.
Το 1991 μετονομάστηκε σε «ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» και υπέστη ευρεία μετασκευή με την προσθήκη σημαντικών χώρων για επιβάτες.


Το 1992 ξεκινά δρομολόγια το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» με τον καπετάν-Γεράσιμο Γιακουμίδη στο τιμόνι στη γραμμή για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο και σε ένα δρομολόγιο στην άγονη γραμμή κάθε Πέμπτη.
Το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» μετατίθεται σε γραμμή από το λιμάνι της Πάτρας για Ηγουμενίτσα-Μπρίντεζι.


Και οι δύο κινήσεις αποδεικνύονται μεγαλοφυείς.
Τόσο το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» από Ραφήνα όσο και το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» από Πάτρα θα γράψουν μεγάλη ιστορία.
Οι μάχες με το «SUPERFERRY” της STRINTZIS LINES στο λιμάνι της Ραφήνας άφησαν αποχή.
Τελικά, η δημιουργία Κοινοπραξίας στο λιμάνι της Ραφήνας έφερε την ηρεμία.
Στα τέλη του 1999 το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» περνά και αυτό στην πλοιοκτησία της HELLAS FEERIES.
To πλοίο αυτό έφερε το όνομα της γυναίκας του Μίμη του Αγούδημου που έφυγε νωρίς και για αυτό η απόκτησή του το 2004 ήταν για τον Μίμη τον Αγούδημο πολύ σημαντικό.
Το 2000 αγοράζεται ένα πλοίο που παίρνει και αυτό το όνομα «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» και ταξιδεύει από Ηγουμενίτσα για Μπρίντεζι.
Είναι το πλοίο «EUROPEAN GATEWAY», το οποίο είχε περάσει ξανά από τα ελληνικά νερά με το όνομα “FLAVIA” την δεκαετία του ’80.
Το 2004 ξεκινά μία νέα αποχή για την ΑGOUDIMOS LINES.
Tην χρονιά αυτήν αγοράζεται το «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΝΕΛΟΠΗ» από την HELLAS FERRIES παίρνοντας ξανά το παλιό του όνομα.
Την ίδια χρονιά αγοράζεται το “BLUE SKY” από την ΒLUE FERRIES του Ομίλου της ΑΤΤΙCA και ονομάζεται «ΙΟΝΙΑΝ SΚΥ», όνομα που έφερε και επί STRINTZIS LINES για έναν χρόνο.
Το 2004 αγοράζεται και το «FERRY LAVENDER» από την Ιαπωνία, το οποίο θα πάρει το όνομα “IONIAN KING”.
To πλοίο αυτό είναι ιδιαίτερα πολυτελές και αποτελεί μία σαφή υπέρβαση για τα δεδομένα της εταιρείας του Μίμη του Αγούδημου.
Το πλοίο αυτό ξεκίνησε δρομολόγια το 2005 στην γραμμή από Πάτρα για Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντεζι και δούλεψε σε συνεργασία με το «ΙΟΝΙΑΝ QUEEN” της ENDEAVOUR LINES.
To 2007 αποκτήθηκε το τελευταίο πλοίο της εταιρείας, το οποίο πήρε το όνομα “IONIAN SPIRIT” και δρομολογήθηκε στη γραμμή από Μπρίντεζι για Αυλώνα.
Από το 2010-2011 και μετά τα δεδομένα είχαν αλλάξει στις γραμμές της Ιταλίας.
Το «ΙΟΝΙΑΝ KING” πουλήθηκε και το «ΙΟΝΙΑΝ SKY” οδηγήθηκε σε παροπλισμό.
Τα δεδομένα είχαν αλλάξει.
Τελευταίο πλοίο που ταξίδεψε με τα σινιάλα της εταιρείας ήταν το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α».
Την 1η Σεπτεμβρίου 2013 το πλοίο ακινητοποιήθηκε οριστικά λόγω χρεών.
Το πλοίο δεν ταξίδεψε ποτέ ξανά, παρά μόνο για να μεταφερθεί από το λιμάνι της Ραφήνας στον Κόλπο της Ελευσίνας.


Το πλήρωμα του «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» προχώρησε σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τα δεδουλευμένα.
Οι μήνες από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2013 ήταν πολύ δύσκολοι για τους ναυτικούς.
Στο τέλος πήραν μία ελάχιστη αποζημίωση και εγκατέλειψαν το πλοίο.
Τα χρωστούμενα δεν πρέπει να δόθηκαν ποτέ.
Με αυτόν τον άδοξο τρόπο έκλεισε το κεφάλαιο της AGOUDIMOS LINES.
Για είκοσι χρόνια μεσουράνησε στον δύσκολο κόσμο της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Το τέλος ήταν άσχημο.
Καλό Παράδεισο στον Μίμη τον Αγούδημο.
Έζησε την μεγάλη ακμή και την μεγάλη παρακμή.
Θερμά συλλυπητήρια στους δικούς του.

Την είδηση για τον θάνατο του Μίμη Αγούδημου την διαβάσαμε στο ellinikiaktoploia.net

Top επιλογές της εβδομάδας

Ταξιδέψαμε με το CAT I από Λαύριο για Κύθνο, Σέριφο και Σίφνο.Βίντεο

Την Τετάρτη 2 Ιουλίου  2025 είχαμε την τύχη και την χαρά να ταξιδέψουμε από το Λαύριο μέχρι την Σίφνο με το “CAT I” της Magic Sea Ferries. O καιρός ήταν αρκετά φρεσκαρισμένος και το βαπόρι παρουσίασε μια εξαιρετική συμπεριφορά στη θάλασσα σε...

Κλείνουν 4 σχολεία στις Κυκλάδες με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, δείτε τον λόγο

Κλείνουν 4 σχολεία στις Κυκλάδες με απόφαση του υπουργείου Παιδείας«Λουκέτο» σε 4 σχολεία στις Κυκλάδες λόγω έλλειψης μαθητών βάζει το υπουργείο Παιδείας με νέα του απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ. Πρόκειται για ένα Δημοτικό και δύο Νηπιαγωγεία σ...

Ετοιμασίες και άσπρισμα στον Άγιο Συμεών Σίφνου από την επιτροπή και εθελοντές για το πανηγύρι του.Βίντεο

Το πανηγύρι του Αγίου Συμεών Σίφνου είναι ένα από τα μεγαλύτερα πανηγύρια του νησιού μετά την πολιούχο Παναγία Χρυσοπηγή που γίνεται δύο φορές το χρόνο, στις 3 Φεβρουαρίου και τις 1 Σεπτεμβρίου. Η επιτροπή και οι εθελοντές όπως κάθε χρόνο έτσι κα...

Μεγάλη άνοδος επισκεπτών στην Σίφνο και τον Ιούνιο 2025.Πίνακας

Η άνοδος επισκεπτών στην Σίφνο συνεχίζεται και τον Ιούνιο του 2025 όπως θα δούμε στον παρακάτω πίνακα. Σχεδόν 2000 παραπάνω επισκέπτες με τα πλοία το 2025 σε σχέση με το 2024. Παρατηρούμε ότι σχεδόν όσο κόσμο είχε η Σίφνο τον Αύγουστο του 2011...

Στην Σίφνο το TERA JET2.Βίντεο

Το νέο πλοίο της seajets TERA JET2 επισκέφτηκε σήμερα κενό επιβατών το λιμάνι της Σίφνου για δοκιμαστικό πλού και αναγνώριση λιμένος. Πρόκειται για ένα από τα πιο συγχρονα ταχύπλοα παγκοσμίως. Το ολικό μήκος του (LOA) είναι 112 μέτρα και το πλ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,079ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img