Κυριακή, 26 Οκτωβρίου, 2025
20.1 C
Sifnos

ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ Ο ΜΙΜΗΣ ΑΓΟΥΔΗΜΟΣ ΤΗΣ AGOUDIMOS LINES

Ο Δημήτρης (Μίμης) ο Αγούδημος σαλπάρησε για το στερνό μεγάλο ταξίδι.
Ο Δημήτρης ο Αγούδημος ίδρυσε μαζί με τον αδελφό του, το Γεράσιμο, την εταιρεία GA Ferries το 1988.
Η εταιρεία αυτή ξεκίνησε ως εταιρεία των δύο αδελφών, αλλά σύντομα ο Μίμης ο Αγούδημος διαφοροποιήθηκε δημιουργώντας την εταιρεία ΑGOUDIMOS LINES.
Η AGOUDIMOS LINES γνώρισε στιγμές μεγάλης δόξας και ακμής, αλλά το τέλος ήταν άσχημο.
«Άνοδος και Πτώση της AGOUDIMOS LINES»
Το 1988 αποκτήθηκε το “ATLAS II” της LIBRA MARITIME, το οποίο μετονομάστηκε σε «ΑΛΕΚΟΣ» και με το όνομα αυτό συνέχισε τα δρομολόγιά από το λιμάνι της Ραφήνας.
Το 1991 μετονομάστηκε σε «ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» και υπέστη ευρεία μετασκευή με την προσθήκη σημαντικών χώρων για επιβάτες.


Το 1992 ξεκινά δρομολόγια το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» με τον καπετάν-Γεράσιμο Γιακουμίδη στο τιμόνι στη γραμμή για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο και σε ένα δρομολόγιο στην άγονη γραμμή κάθε Πέμπτη.
Το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» μετατίθεται σε γραμμή από το λιμάνι της Πάτρας για Ηγουμενίτσα-Μπρίντεζι.


Και οι δύο κινήσεις αποδεικνύονται μεγαλοφυείς.
Τόσο το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» από Ραφήνα όσο και το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» από Πάτρα θα γράψουν μεγάλη ιστορία.
Οι μάχες με το «SUPERFERRY” της STRINTZIS LINES στο λιμάνι της Ραφήνας άφησαν αποχή.
Τελικά, η δημιουργία Κοινοπραξίας στο λιμάνι της Ραφήνας έφερε την ηρεμία.
Στα τέλη του 1999 το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» περνά και αυτό στην πλοιοκτησία της HELLAS FEERIES.
To πλοίο αυτό έφερε το όνομα της γυναίκας του Μίμη του Αγούδημου που έφυγε νωρίς και για αυτό η απόκτησή του το 2004 ήταν για τον Μίμη τον Αγούδημο πολύ σημαντικό.
Το 2000 αγοράζεται ένα πλοίο που παίρνει και αυτό το όνομα «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» και ταξιδεύει από Ηγουμενίτσα για Μπρίντεζι.
Είναι το πλοίο «EUROPEAN GATEWAY», το οποίο είχε περάσει ξανά από τα ελληνικά νερά με το όνομα “FLAVIA” την δεκαετία του ’80.
Το 2004 ξεκινά μία νέα αποχή για την ΑGOUDIMOS LINES.
Tην χρονιά αυτήν αγοράζεται το «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΝΕΛΟΠΗ» από την HELLAS FERRIES παίρνοντας ξανά το παλιό του όνομα.
Την ίδια χρονιά αγοράζεται το “BLUE SKY” από την ΒLUE FERRIES του Ομίλου της ΑΤΤΙCA και ονομάζεται «ΙΟΝΙΑΝ SΚΥ», όνομα που έφερε και επί STRINTZIS LINES για έναν χρόνο.
Το 2004 αγοράζεται και το «FERRY LAVENDER» από την Ιαπωνία, το οποίο θα πάρει το όνομα “IONIAN KING”.
To πλοίο αυτό είναι ιδιαίτερα πολυτελές και αποτελεί μία σαφή υπέρβαση για τα δεδομένα της εταιρείας του Μίμη του Αγούδημου.
Το πλοίο αυτό ξεκίνησε δρομολόγια το 2005 στην γραμμή από Πάτρα για Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντεζι και δούλεψε σε συνεργασία με το «ΙΟΝΙΑΝ QUEEN” της ENDEAVOUR LINES.
To 2007 αποκτήθηκε το τελευταίο πλοίο της εταιρείας, το οποίο πήρε το όνομα “IONIAN SPIRIT” και δρομολογήθηκε στη γραμμή από Μπρίντεζι για Αυλώνα.
Από το 2010-2011 και μετά τα δεδομένα είχαν αλλάξει στις γραμμές της Ιταλίας.
Το «ΙΟΝΙΑΝ KING” πουλήθηκε και το «ΙΟΝΙΑΝ SKY” οδηγήθηκε σε παροπλισμό.
Τα δεδομένα είχαν αλλάξει.
Τελευταίο πλοίο που ταξίδεψε με τα σινιάλα της εταιρείας ήταν το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α».
Την 1η Σεπτεμβρίου 2013 το πλοίο ακινητοποιήθηκε οριστικά λόγω χρεών.
Το πλοίο δεν ταξίδεψε ποτέ ξανά, παρά μόνο για να μεταφερθεί από το λιμάνι της Ραφήνας στον Κόλπο της Ελευσίνας.


Το πλήρωμα του «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» προχώρησε σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τα δεδουλευμένα.
Οι μήνες από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2013 ήταν πολύ δύσκολοι για τους ναυτικούς.
Στο τέλος πήραν μία ελάχιστη αποζημίωση και εγκατέλειψαν το πλοίο.
Τα χρωστούμενα δεν πρέπει να δόθηκαν ποτέ.
Με αυτόν τον άδοξο τρόπο έκλεισε το κεφάλαιο της AGOUDIMOS LINES.
Για είκοσι χρόνια μεσουράνησε στον δύσκολο κόσμο της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Το τέλος ήταν άσχημο.
Καλό Παράδεισο στον Μίμη τον Αγούδημο.
Έζησε την μεγάλη ακμή και την μεγάλη παρακμή.
Θερμά συλλυπητήρια στους δικούς του.

Την είδηση για τον θάνατο του Μίμη Αγούδημου την διαβάσαμε στο ellinikiaktoploia.net

Top επιλογές της εβδομάδας

Αποχαιρετισμός με στιχάκια στον Γιάννη Φώσκολο από τον Ανάργυρο Κουλούρη

ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝ. ΦΩΣΚΟΛΟ 14/10/2025. Αγαπητέ μας μαστρο Γιάννη,Σου είπαν τόσα πολλά και σου αξίζουν να πει κανείς ακόμα περισσότερα για όλα τα χαρίσματα που είχες, όμως εγώ θα σε αποχαιρετήσω με λίγους στίχους που θεωρώ οτι σε αντιπροσώπευαν και ...

Σκωληκοειδίτιδα στη Σύρο, χειρουργός πουθενά – Το ρίσκο που ζούμε στη Σύρο

Αντιγράφουμε από το https://cyclades24.gr Θα επανέλθω και πάλι στο σοβαρό θέμα της υγείας, αυτή τη φορά όμως δυστυχώς ως παθών: Τη στιγμή που γράφω αυτές τις γραμμές βρίσκομαι στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου, με την μεγάλη -ηλικίας 21 ετών- κόρη μου...

Με πρόστιμα από 100 έως και 5.000 ευρώ κινδυνεύουν χιλιάδες Έλληνες που διαθέτουν ελαιόδεντρα, ακόμη κι αν δεν τα συγκομίζουν ή δεν παράγουν λάδι.

Αντιμέτωποι με πρόστιμα από 100 έως και 5.000 ευρώ κινδυνεύουν χιλιάδες Έλληνες που διαθέτουν ελαιόδεντρα, ακόμη κι αν δεν τα συγκομίζουν ή δεν παράγουν λάδι. Πρόκειται για νέα ρύθμιση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η οποία τίθε...

Πρώτη άφιξη άλλων δύο Κρητικών πλοίων στην Μήλο ΑΡΙΑΔΝΗ-ΚΙΣΣΑΜΟΣ.Βίντεο

Μετα τα δύο πλοία παλάτια των Μινωικών FESTOS-KNOSSOS PALACE που έχει εδώ και χρόνια η Μήλος καθημερινά για Ηράκλειο και Πειραιά, από σήμερα τα ξημερώματα αποκτά ακόμα δύο αξιόλογα πλοία ΑΡΙΑΔΝΗ-ΚΙΣΣΑΜΟΣ καθημερινά, καθ΄ολη τη διάρκεια του έτους γι...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,305ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες