Τις τελευταίες μέρες ακούσαμε ένα μαντάτο που δεν το περιμέναμε.
Τα πλοία της ZANTE FERRIES πρόκειται να περάσουν στην πλοιοκτησία της FAST FERRIES της οικογένειας Παναγιωτάκη.
Η Ζακυνθινή Εταιρεία φαίνεται να ολοκληρώνει τον κύκλο της σε μια εποχή που και τα δύο πλοία της εταιρείας δούλευαν πολύ καλά.
Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» στην μεγάλη γραμμή με τα εννιά λιμάνια τα κατάφερε εξαιρετικά.
Το 2017 ήρθε το πλοίο στο Αιγαίο για να μεγαλώσει την αξία του,.
Ήταν μία κίνηση κορώνα-γράμματα καθώς για την μετασκευή του πλοίου δαπανήθηκαν αρκετά χρήματα.
Το πλοίο ευδοκίμησε στη γραμμή και η κίνηση αποδείχθηκε απόλυτα επιτυχής.
Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» εξυπηρέτησε με τρόπο εξαιρετικό τα νησιά της Κύθνου, της Σερίφου, της Σίφνου, της Κιμώλου, της Μήλου, της Φολεγάνδρου, της Σικίνου, της Ίου και της Σαντορίνης.
Όταν χρειάστηκε το δρομολόγιο έφτασε μέχρι την Ανάφη.
Δεν υπάρχουν λόγια για αυτό το πλοίο.
Όλο το πλήρωμα, από τον Καπετάνιο μέχρι το τζόβενο, έδωσαν και την ψυχή τους για αυτό το πλοίο.
Ο καπετάν-Μιχάλης ο Λυγνός ήταν ο Καπετάνιος που το ταξίδεψε τα περισσότερα από αυτά τα χρόνια.
Ο καπετάν-Κυριάκος ο Μουζάκης είναι ξανά ο Καπετάνιος του πλοίου από τον Μάρτιο του 2024.
Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης το ταξίδεψε για δεκατέσσερα χρόνια, από το 2000 έως το 2014.
Ο καπετάν-Γιάννης ο Φυρογένης είναι ο Καπετάνιος που το ταξίδεψε φέτος το καλοκαίρι μαζί με τον καπετάν-Κυριάκο Μουζάκη.
Το «ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ» ανέβηκε προσωρινά στη γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης τον Σεπτέμβριο το 2019 και στέριωσε για τα καλά.
Το πλοίο της ZANTE FERRIES αγαπήθηκε πολύ στη Σαμοθράκη και συνέβαλλε με τον τρόπο του στην ανάπτυξη του όμορφου νησιού του Βορείου Αιγαίου.
Η ZANTE FERRIES είχε καταφέρει τα πλοία της να δουλεύουν πολύ καλά χειμώνα-καλοκαίρι.
Η εταιρεία γεννήθηκε για να καλύψει μία μεγάλη ανάγκη.
Η ίδρυση της εταιρείας έγινε το 1991 από αυτοκινητιστές που περίμεναν ώρες πολλές πάνω στον ντόκο της Κυλλήνης για να ταξιδέψουν μέχρι την Ζάκυνθο.
Τα πλοία εκείνης της εποχής έδιναν το καλοκαίρι προτεραιότητα στα Ι.Χ., με αποτέλεσμα οι οδηγοί των φορτηγών να περιμένουν υπομονετικά στον μόλο.
Ποιος θα ξεχάσει εκείνες τις μακριές ουρές στην Κυλλήνη.
Και ποιος θα ξεχάσει τι σήμαινε να μένεις έξω από τα καράβια της γραμμής.
Μιλάμε για την εποχή του “ΠΡΩΤΕΑ”, του “ΖΑΚΥΝΘΟΣ Ι” (μέχρι τον Δεκέμβριο του 1989 ταξίδευε στη γραμμή το πρώτο “ΖΑΚΥΝΘΟΣ”) και του “ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ” (από το 1988 και μετά, ενώ μέχρι τότε ταξίδευε το “ΜΑΡΘΑ”).
Η ανάγκη γέννησε τότε την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου (Α.Ν.Μ.Ε.Ζ.).
Είναι μία από τις τελευταίες εταιρείες λαϊκής βάσης.
Με το «ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ι» ξεκίνησε τη διαδρομή της στα ακτοπλοϊκά δρώμενα της χώρας η Α.Ν.Μ.Ε.Ζ.
Το θρυλικό αυτό ταξίδεψε για χρόνια από τα λιμάνια της Ραφήνας και του Πόρτο Ράφτη με τα ονόματα “ΣΥΡΟΣ” και “ΜΥΚΟΝΟΣ”.
.
Οι υπόλοιπες εταιρείες δεν υποδέχθηκαν με ροδοπέταλα το “ΆΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ι”.
Υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις, αλλά σιγά-σιγά το πλοίο σταδιοδρόμησε στη γραμμή. Τα βυτία και τα φορτηγά ήταν η πελατεία του.
Το 1995 το πλοίο αντικαταστάθηκε από το μεγαλύτερο “Άγιος Διονύσιος Σ”.
Με τα δύο αυτά πλοία ξεκίνησε η εταιρεία το μακρύ της ταξίδι στην Ακτοπλοΐα. Από το “ΆΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ι” και το “ΆΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Σ” στον “ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ”, τον “ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟ” και τον “ΑΔΑΜΑΝΤΙΟ ΚΟΡΑΗ”.
Η είσοδος της εταιρείας στην επιβατηγό Ακτοπλοΐα έγινε το 2000 με το “ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ”, το οποίο αποδείχθηκε πραγματικό χρυσορυχείο για την εταιρεία.
Με μεταφορική ικανότητα 350 αυτοκινήτων το πλοίο συνέβαλλε καθοριστικά ώστε να πάψουν οι μακριές ουρές των αυτοκινήτων στο λιμάνι της Κυλλήνης.
Ακολούθησε το πλοίο “ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ”, το οποίο μετασκευάστηκε σε επιβατηγό/οχηματαγωγό, καθώς αρχικά ταξίδευε μόνο ως οχηματαγωγό με το όνομα “Τόνυα” και τα σινιάλα της εταιρείας του κ. Σ. Βουράκη.
Στα τέλη του 2008 δρομολογήθηκε το “ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ”, αρχικά στη γραμμή της Παροναξίας, και στη συνέχεια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Το τόλμημα της ΑΝΜΕΖ να δρομολογήσει πλοίο στο Αιγαίο αποδείχθηκε, τελικά, επιτυχημένο.
Φάνταζε ιδιαίτερα τολμηρό εγχείρημα, αλλά σιγά-σιγά κατάφερε να σταθεί επάξια στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Εδώ να αποδώσουμε τα εύσημα στον Γιάννη τον Ξύδη, τον πράκτορα της Σίφνου, ο οποίος συνέβαλλε καθοριστικά στην αρχική δρομολόγηση και στην καθιέρωση του «ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ» στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Και άλλοι πράκτορες των νησιών βοήθησαν όπως μπορούσε ο καθένας, όπως ο Παναγιώτης ο Κουντούρης από τη Σίκινο.
Η δρομολόγηση του “ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ” στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων τον Ιούλιο του 2017 εδραίωσε τη θέση της εταιρείας στη γραμμή.
Μια κίνηση-ματ για την εταιρεία.
Ένα μεγάλο στοίχημα που κερδήθηκε παρά τις δυσκολίες.
Ο ακτοπλοϊκός χάρτης του Αιγαίου αλλάζει συνεχώς.
Η τάση της εποχής είναι η συγχώνευση των ναυτιλιακών εταιρειών και η δημιουργία μεγάλων σχημάτων.
Συνήθως τα μονοπώλια δεν κάνουν καλό στα νησιά και τους νησιώτες.
Ο υγιής ανταγωνισμός γεννά προσφορές για τους επιβάτες και καλύτερες υπηρεσίες για τα νησιά.
Οι λόγοι που οδήγησαν στην πώληση της εταιρείας είναι γνωστοί σε όσους έχουν στα χέρια τους τις τύχες της εταιρείας.
Η απόφαση της πώλησης της ZANTE FERRIES αφήνει μεγάλη πικρία σε όσους στήριξαν αυτήν την εταιρεία στα δύσκολα, είτε ως μέτοχοι είτε ως πληρώματα.
Η εταιρεία πέρασε δύσκολες στιγμές κα πάντα κατάφερνε να ορθοπλωρίσει.
Για πολλούς ναυτικούς η εταιρεία αυτή ήταν μία μεγάλη οικογένεια.
Για όλους αυτούς που την στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια η απόφαση της πώλησης έγινε δεκτή με δυσκολία.
Εμείς σαν νησιώτες θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα μέλη των πληρωμάτων των πλοίων που εξυπηρέτησαν τη γραμμή μας όλα αυτά τα χρόνια.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους της ΖΑΝΤΕ FERRIES για όλα όσα έκαναν από το 2009 μέχρι σήμερα για τα νησιά μας.
Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει όλες αυτές τις υπεράνθρωπες προσπάθειες να δέσει το πλοίο κόντρα στις δυνάμεις της Φύσης.
Τα πλοία αυτής της εταιρείας τα ένιωθαν δικά τους οι νησιώτες.
Είναι πολύ δύσκολη η ώρα του αποχαιρετισμού.
Μακάρι να ξαναβρεθούμε!!!
Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα όσα κάνατε!!!
Ας θυμηθούμε ένα από τα πολλά βίντεο μας στις 10 Δεκεμβρίου 2020 του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ με τον καπετάν Μιχάλη Λυγνό, με τα πλοία να δένουν με καιρό στο δύσκολο και επικίνδυνο λιμάνι της Σίφνου: