Κυριακή, 20 Απριλίου, 2025
19.3 C
Sifnos

ΠΕΘΑΝΕ Η ΙΣΧΥΡΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΘΗΝΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ

Έφυγε από τη ζωή, το βράδυ της Παρασκευής, σε ηλικία 97 ετών, η ισχυρότερη γυναίκα της ελληνικής ναυτιλίας Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου.

H Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου, μπήκε στη ναυτιλία το 1964. Το 1971, ίδρυσε τoν ναυτιλιακό κολοσσό Thenamaris. Ήταν γυναίκα με κοινωνικές ευαισθησίες που κρατούσε χαμηλούς τόνους και απέφευγε τη δημοσιότητα και την επίδειξη πλούτου.

Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου έχει δημιουργήσει τον δικό της μύθο, και σίγουρα τον μακροβιότερο, ως κορυφαία γυναίκα της ναυτιλίας – της ελληνικής και της παγκόσμιας.

Η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, η Μαντώ Μαυρογένους και η Δόμνα Βισβίζη θεωρούνται ότι ήταν οι πρωτοπόρες καραβοκύρισσες που συμμετείχαν με τα εμπορικά τους πλοία στον εθνικό αγώνα το 1821 και η Καδιώ Σιγάλα ότι ήταν η πρώτη που ανέλαβε τη διαχείριση πλοίων τον περασμένο αιώνα.

Όμως, η Αθηνά Μαρτίνου, ήταν η γυναίκα που λάτρεψε τη θάλασσα και τα πλοία και ασχολείται πάνω από 58 χρόνια με τη διαχείριση πλοίων και είναι υπερήφανη που κατόρθωσε να αποκτήσει βαπόρια και όλα τα παιδιά της, τα εγγόνια της έγιναν εφοπλιστές, αλλά μέσα από το δημιούργημα της, την Thenamaris, αναδείχθηκαν σαράντα στελέχη της και έγιναν και αυτοί εφοπλιστές, όπως λέει η ίδια!

Σε μια αφήγηση της, για το πως ερωτεύτηκε τη θάλασσα, είπε: “ Είμαι Κεφαλονίτισσα, αλλά ρόλο για την αγάπη μου για τη θάλασσα έπαιξε ότι γεννήθηκα στη Γλυφάδα και έβλεπα τα πλοία να περνάνε και έλεγα στις φίλες μου: “και εμείς θα κάνουμε βαπόρια και το κάναμε. Είχαμε μανία με αυτό και το κάναμε και έκανε βαπόρια όλη η οικογένεια”.

“Σε αυτή την προσπάθεια, δεν ήμουν μόνη μου. Κοντά μου ήταν από την πρώτη στιγμή ο άνδρας μου, αλλά κυρίως ήταν ο γιος μου Θανάσης, ο οποίος από δεκατεσσάρων ετών έκανε στατιστικές και έγραφε πόσο πλήρωμα, τι χρειάζεται ένα πλοίο. Ο άνδρας μου, ο Ιωάννης Μαρτίνος, αγαπούσε τη θάλασσα. Ο Θανάσης, από την πρώτη συζήτηση ήταν ενεργό μέρος σε αυτή την προσπάθεια. Δεν ήμουν η κινητήριος δύναμη, αλλά ήμουν ο άνθρωπος που μπορούσε να τα κάνει τα δύσκολα, εύκολα. Όταν θέλεις κάτι, μπορείς να το κάνεις”.

Το 1964, η Αθηνά Μαρτίνου, μπήκε στη ναυτιλία. Το 1971, ίδρυσε τη ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris και το 1975, ο στόλος αποτελούνταν από 36 πλοία.

“Διευθυντιλίκι δεν έκανα ποτέ”, επισημαίνει η Αθηνά Μαρτίνου, αλλά τονίζει: “Τη Thenamaris αγαπούσα, όχι το διευθυντιλίκι. Αυτό που ήθελα ήταν να πληθαίνουν τα βαπόρια μου και αυτό έγινε”.

“Το “Ελένη”, ήταν το δεύτερο πλοίο, δεν είχαμε λεφτά, ο Θανάσης τελείωνε το Γυμνάσιο, βρήκα λεφτά και πήγαμε στο Λονδίνο για να υπογράψει ο Θανάσης, ο οποίος μου είπε τότε, θα υψώσουμε την ελληνική σημαία. Ο Λιμενάρχης στο Λονδίνο με ρώτησε: Ξέρεις γραφομηχανή; του είπα, ναι και κάθισα και έγραψα τα έγγραφα, τα πήρε ο Θανάσης και έτσι παραλάβαμε το βαπόρι”.

Η αφήγηση της Αθηνάς Μαρτίνου ήταν αποκαλυπτική: “Το πρώτο πλοίο το αγοράσαμε το 1964 με 80.000 λίρες. Ήταν ένα πλοίο 20 χρονών. Το “Θανάσης”,ήταν ένα πλοίο του Λιβανού, ήταν για πέταμα, το φτιάξαμε, το κάναμε κυπριακό και το 1967, το πουλήσαμε στην οικογένεια Πατέρα που το αγόρασαν με 300.000 δολάρια”.

Παρακολουθείστε τη συγκλονιστική συνέντευξη που είχε παραχώρησε η Αθηνά Μαρτίνου στη Μαρία Βασσάρα στην εκπομπή ΑΕΙΝΑΥΤΕΣ:

Ο πρωτότοκος γιος της, Θανάσης, περιγράφοντας τις ικανότητες της 93χρονης μητέρας του, λέει: “Διαθέτει, ικανότητα και ευφυΐα. Είναι ιδιαίτερα συμπαθής προς τρίτους. Της οφείλουμε μεγάλη ευγνωμοσύνη που μας άφησε ελεύθερους και μας έδωσε πρωτοβουλία, οι μετοχές ανήκαν στα τρία αδέλφια, χωρίς να έχει η μητέρα μου κανένα ποσοστό, δεν αναζήτησε να έχει για την ασφάλεια της κάποιο μερίδιο για τον εαυτό της. Μας έδωσε το πρώτο ρόλο. Δεν παρενέβη ούτε επαγγελματικά, ούτε και συναισθηματικά. Δεν έφερε καμία αντίρρηση για τις γυναίκες μας”.

Πηγή: www.mononews.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Δρομολόγια Δημοτικού Λεωφορείου Σίφνου

Λόγω άρνησης των ιδιωτών ιδιοκτητών λεωφορείων, οι οποίοι έχουν κληθεί από τις 12/2 να συνεργαστούν με το Δήμο για τον σχεδιασμό από κοινού προγραμμάτων δρομολογίων που θα εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τις συγκοινωνιακές ανάγκες του νησιού, ο Δή...

Η αλήθεια για τα 5 σπίτια στα Δίστρατα. Επίσημη τοποθέτηση του Ιάσονα Τσάκωνα για την Σίφνο

Ενημέρωση από την OLIAROS και τον Ιάσονα Τσάκωνα  Στην εκδήλωση με θέμα  «Ανοιχτή Πρόσκληση: Το μέλλον της Σίφνου, ο λόγος στον Δημότη», που διοργάνωσε ο Δήμος Σίφνου στις 10 Απριλίου 2025 στο Πολιτιστικό Κέντρο του νησιού, ο Ιάσων Τσάκ...

Επιστολή σχετικά με το αγροτικό τοπίο στον Φάρο Σίφνου.Υπογραφές

Επιστολή που λάβαμε προς δημοσίευση: Επιθυμούμε να εκφράσουμε  την αντίθεσή μας  και την έκκλησή  μας στον Δήμο Σίφνου, στο Υπουργείο Πολιτισμού, ιδιαίτερα στον τομέα Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ,στο Υπουργείο Περιβάλλ...

Γιάννης Γεροντής: «Η καθαριότητα και η εικόνα του νησιού μας είναι υπόθεση όλων μας»

«Η καθαριότητα και η εικόνα του νησιού μας είναι υπόθεση όλων μας» Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να προσφέρουμε ένα περιβάλλον αντάξιο της ιστορίας και της ομορφιάς της Σίφνου, τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες μας. Ευχαρ...

Τα “πλωτά παλάτια”των Μινωϊκών συναντήθηκαν στην Μήλο. Βίντεο

Τα πλωτά παλάτια των Μινωϊκών γραμμών KNOSSOS PALACE και FESTOS PALACE συναντήθηκαν στο λιμάνι της Μήλου.Πρώτο εφτασε το KNOSSOS από Πειραιά και μετά από λίγο το FESTOS ερχόμενο από Ηράκλειο Κρήτης.Κατά την αποχώρηση του KNOSSOS για Κρήτη είχε κάνει...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
797ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img