Το πλοίο αυτό το αγαπάμε πολύ με όλα τα ονόματα και όλα τα σινιάλα με τα οποία ταξίδεψε στην ελληνική ακτοπλοΐα για είκοσι δύο συνολικά χρόνια.
Είναι το περίφημο “HENGIST”, το οποίο καθελκύστηκε στις αρχές του 1972.
Μέλος μίας τριάδας εκπληκτικών πλοίων που και τα τρία ταξίδεψαν στην Ελλάδα.
Το ένα αδελφό πλοίο ήταν το “SENLAC”/”ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ”/ “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 1″/”ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ”/ “APOLLON”, το οποίο πρωτοήλθε στα δικά μας τα νερά το 1988.
Ήταν το πρώτο από τα τρία αδελφά πλοία που βρήκε στο Αιγαίο μία φιλόξενη θάλασσα για μία νέα καριέρα.
Ήταν το μόνο που πέρασε και από τα νερά του Ιονίου και της Αδριατικής.
Το άλλο αδελφό πλοίο είναι το “HORSA”/”STENA HORSA”/”ΠΗΝΕΛOPH A”/”EΞΠΡΕΣ ΠΗΝΕΛΟΠΗ”/”ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α” που δέθηκε με το λιμάνι της Ραφήνας και τα λιμάνια της Άνδρου, της Τήνου και της Μυκόνου.
Το “ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ”/”HENGIST” πρωτοήλθε με τα σινιάλα της GA FERRIES και το όνομα “ΡΟΜΙΛΝΤΑ”.
Ξεκίνησε δρομολόγια τον Αύγουστο του 1992 στην γραμμή της Κασο-Καρπαθίας, αλλά δεν μακροημέρευσε ούτε στην γραμμή ούτε στην εταιρεία.
Ο Ευάγγελος Βεντούρης το αγόρασε to 1993 και το μετονόμασε σε “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 2” διπλώνοντας τον πρώτο “ΑΠΟΛΛΩΝΑ” στην γραμμή της Παροναξίας.
Η κίνηση ήταν ευφυής και οι δύο “ΑΠΟΛΛΩΝΕΣ” ανεβοκατέβαιναν γεμάτοι.
Όμως για λόγους πολλούς τα πλοία της VENTOURIS SEA LINES οδηγήθηκαν σε μακροχρόνιο παροπλισμό.
Στις 10 Οκτωβρίου 1995 τα πλοία τηε εταιρείας έδεσαν και πέρασαν μήνες ή χρόνια σε κατάσταση παροπλισμού.
Τον Δεκέμβριο του 1996 το πλοίο της φωτογραφίας πέρασε στην πλοιοκτησία της AGAPITOS LINES και μετονομάστηκε σε “ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ”.
Οι εταιρείες των Κώστα-Γιάννη (AGAPITOS EXPRESS FERRIES) και Αντώνη-Βασίλη Αγαπητού (AGAPITOS LINES) κέρδισαν το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης της γραμμής της Παροναξίας δρομολογώντας, μεταξύ άλλων, τουw δύο πρώην “ΑΠΟΛΛΩΝΕΣ” της Ventouris Sea Lines.
Στο τέλος του 1999 το πλοίο πέρασε στην νεοσύστατη MINOAN FLYING DOLPHINS (HELLAS FERRIES) και πήρε το όνομα “ΕΞΠΡΕΣ ΑΡΤΕΜΙΣ”.
Το 2004 επέστρεψε στην VENTOURIS SEA LINES παίρνοντας το όνομα “ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”.
Ξεκίνησε από το λιμάνι της Ραφήνας το καλοκαίρι του 2004 για Σύρο-Πάρο-Νάξο-(Αμοργό) και από τον Οκτώβριο του 2004 δρομολογήθηκε στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Στην γραμμή έμεινε μέχρι το τέλος του 2014.
Στην συνέχεια μετονομάστηκε σε “ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ”.
Υπήρχε μία προοπτική να δρομολογηθεί στην γραμμή από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο.
Τελικά, μετά από ένα σύντομο πέρασμα από την άγονη γραμμή από Πειραιά για Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλλι Κισσάμου κατέληξε παροπλισμένο στο λιμάνι του Πειραιά όπου γνώρισε ένα άδοξο τέλος καθώς ημιβυθίστηκε μέσα στο μεγάλο λιμάνι.