Μία φωτογραφία που αποτυπώνει μία εποχή.
Ή καλύτερα μία φωτογραφία που αποτυπώνει το τέλος μίας εποχής.
Χειμώνας του 1995.
Για την ακρίβεια είναι Δεκέμβριος του 1995, είκοσι εννέα χρόνια πριν.
Το “ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ” πραγματοποιεί την ετήσια ακινησία του.
Δίπλα του είναι δεμένα τρία πλοία λόγω οικονομικών προβλημάτων της εταιρείας τους.
Το “ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ”, το “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 1” και, λίγο πιο δίπλα, το “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 2” (δεν φαίνεται σε αυτήν την φωτογραφία).
Για την κραταιά VENTOURIS SEA LINES έχει σημάνει το τέλος της παντοκρατορίας της.
Από το 1980 μέχρι το 1987 τα πλοία της ενωμένης, αρχικά, εταιρείας των Βεντούρηδων κυριάρχησαν στο λιμάνι του Πειραιά.
Το πρώτο πλοίο της ενωμένης εταιρείας, της VENTOURIS FERRIES, ήταν το “ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ο επονομαζόμενος “ΞΙΦΙΑΣ”.
Το 1976 είναι η χρονιά που το μικρό δανέζικο σκαρί ρίχνεται στον Λάκκο των λεόντων της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Και τα καταφέρνει εξαιρετικά.
Το 1979 και το 1980 η έλευση του “ΚΑΠΤΑΙΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ”/”ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ” και του “ΚΙΜΩΛΟΣ” απογειώνουν την εταιρεία.
Το 1983 στον στόλο της εταιρείας προστέθηκαν τα δύο βέλγικα, το “ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ” και το “ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ”.
Παράλληλα έχουμε την κυριαρχία της εταιρείας στην γραμμή του Μπάρι που άνοιξε μία νέα εποχή στις συνδέσεις Ελλάδας-Ιταλίας.
Το 1988 έρχεται το “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ”/”ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ ” για να στείλει την εταιρεία στην κορυφή.
Το 1987 έρχεται ο χωρισμός της εταιρείας σε τρεις εταιρείες.
Η VENTOURIS SEA LINES γεννήθηκε το 1987 ως αποτέλεσμα της διάσπασης της ενωμένης εταιρείας των Βεντούρηδων, της VENTOURIS FERRIES.
Το 2004 η VENTOURIS SEA LINES επαναδραστηριοποιήθηκε με το “ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”, το παλιό “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 2”.
Ο κύκλος της εταιρείας έκλεισε ουσιαστικά στις αρχές του 2015 με τον παροπλισμό του “ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ”/”ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”/”ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 2” στο λιμάνι του Πειραιά.
Η ιστορία έγραψε πως το ίδιο πλοίο παροπλίστηκε δύο φορές στην ίδια θέση για την ίδια εταιρεία.
Τον Οκτώβριο του 1995 το “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 2” παροπλίστηκε λίγο πιο δεξιά από το “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ 1”, όπως το βλέπουμε στην φωτογραφία.
Kαι τον Ιανουάριο του 2015 το “ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ”/”ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ” παροπλίστηκε ξανά στην ίδια ακριβώς θέση.
Το ίδιο πλοίο, στην ίδια θέση και για την ίδια εταιρεία.
Με είκοσι χρόνια διαφορά.