Δευτέρα, 10 Μαρτίου, 2025
12.2 C
Sifnos

Πλωτά αιολικά μόνο στις περιοχές που ενέκρινε το ΓΕΕΘΑ – Οι ανεμογεννήτριες και η σημασία των δασικών δρόμων

Πλωτά αιολικά πάρκα έχουν χωροθετηθεί μόνο στις περιοχές που έχει εγκρίνει το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), ανέφερε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Θόδωρος Σκυλακάκης στη Βουλή δίνοντας τέλος στη φημολογία ότι η ανάπτυξη πλωτών ανεμογεννητριών επηρεάζει την εθνική άμυνα και ασφάλεια.

«Όπου το ΓΕΕΘΑ -και υπάρχουν περιπτώσεις- μας λέει ότι δεν πρέπει να πάνε ανεμογεννήτριες, δεν πάνε ανεμογεννήτριες. Για παράδειγμα αυτό ισχύει σε πολλά πεδία στις offshore ανεμογεννήτριες που μας είπαν «δεν θα πάτε εκεί». Μας λέει όπου θεωρεί ότι πρέπει να πάμε και έτσι και κάνουμε. Συνεπώς, θέμα τέτοιο δεν υπάρχει που να μας προβληματίζει διότι ρωτήσαμε το ΓΕΕΘΑ και πηγαίνουμε όπου μας λέει, όπου δεν υπάρχουν τέτοια θέματα», επισήμανε ο υπουργός απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της Ζωής Κωνσταντοπούλου.

Η πρόεδρος της «Πλεύσης Ελευθερίας» παρέπεμψε στην πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης της Σουηδίας να ακυρώσει την εγκατάσταση 13 αιολικών πάρκων, διότι, όπως σημείωσε, «μετά από εμπεριστατωμένη μελέτη των Ενόπλων Δυνάμεων της Σουηδίας στοιχειοθετήθηκε ότι οι εκπομπές από τις ανεμογεννήτριες παρεμβαίνουν στα αμυντικά συστήματα της χώρας –και της όποιας χώρας- και βεβαίως προκαλούν καθυστερήσεις κυρίως στον υπόγειο εντοπισμό απειλής».

«Αυτές είναι πλωτές ανεμογεννήτριες. Απ’ ό,τι αντιλαμβάνομαι, προβληματίζει τους Σουηδούς ότι είναι ανάμεσα σε αυτούς και στο Καλίνινγκραντ (σ.σ. Ρωσικό εδαφος)», απάντησε ο Θόδωρος Σκυλακάκης και εξήγησε: «Εμείς έχουμε μια διαδικασία και στις Αποφάσεις έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και σε όλες τις προ των ΑΕΠΟ διαδικασίες. Ρωτάμε το ΓΕΕΘΑ. Το ΓΕΕΘΑ έχει τη γνώση και την αρμοδιότητα για τα αμυντικά συστήματα. Δεν είναι ούτε του Υπουργού Ενέργειας ούτε ενός αξιότιμου αρχηγού ενός κόμματος να κρίνει εάν μια παρέμβαση μπορεί να το προβληματίσει».

Οι ανεμογεννήτριες και οι δασικοί δρόμοι
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος αναφέρθηκε και στα χερσαία αιολικά πάρκα τονίζοντας ότι «οι ανεμογεννήτριες κατά βάσιν πηγαίνουν εκεί που δεν έχουμε υψηλό δάσος, για τον απλούστατο λόγο ότι πηγαίνουν εκεί όπου φυσάει πολύ, γιατί έτσι παράγουν σημαντικές ποσότητες ηλεκτρισμού. Συνεπώς, εκεί που πηγαίνουν, κατά βάσιν, σχεδόν στη συντριπτική πλειοψηφία, δεν έχουμε δάσος, αλλά έχουμε δασική έκταση.

Πολλές φορές περνούν οι δρόμοι από το δάσος. Και εγώ ως υπεύθυνος δασικής πολιτικής σάς λέω ότι προτιμούμε να έχουμε δρόμους στο δάσος, έστω και αν υπάρχουν ανεμογεννήτριες, παρά να μην έχουμε. Διότι το βασικό αίτιο για το οποίο καίγονται τα δάση μας είναι ότι επί εξήντα, περίπου, χρόνια -από τότε που έφυγαν οι ορεινοί πληθυσμοί- έμειναν χωρίς διαχείριση είναι γεμάτα καύσιμη ύλη και έχει τεράστιο κόστος η απομάκρυνση αυτής της καύσιμης ύλης, γεγονός που αποτελεί άλλη παράγραφο.

Εμείς τι προσπαθούμε να κάνουμε; Προσπαθούμε να διασπάσουμε τη συνέχεια του δάσους. Γιατί σε αυτά τα γεμάτα καύσιμη ύλη δάση, αν πάρει μια φωτιά σε οποιοδήποτε σημείο και δεν έχεις έναν δρόμο για να φτιάξεις αντιπυρική -που τη φτιάχνεις επί τούτου, δεν μπορείς να φτιάξεις αντιπυρικές ικανές για να σταματήσουν μια φωτιά, γιατί για να σταματήσεις μια φωτιά δεν φτάνουν πέντε μέτρα ή δέκα που είναι ένας δρόμος- πρέπει όταν θα γίνει η φωτιά να πας και βλέποντας σε ποιον δρόμο θα τη σταματήσεις, να διανοίξεις μια μεγάλη αντιπυρική. Αυτό είναι ανέφικτο αν δεν έχεις δρόμο. Είναι τελείως ανέφικτο.

Συνεπώς, η διάσπαση συνέχειας του δάσους με δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα δασικών δρόμων συμπληρώνεται όχι εις βάρος του δάσους από τις αντιπυρικές. Γι’ αυτό και οι δασικές μας υπηρεσίες οι οποίες ενδιαφέρονται κατεξοχήν για το δάσος, οι οποίες γνωμοδοτούν χωρίς καμία πίεση από κανέναν, τις περισσότερες φορές είναι υπέρ του να μπαίνουν αυτοί οι δρόμοι.

Άλλες παρεμβάσεις, όπως θα σας εξηγήσω στη δευτερολογία, σοβαρής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης δεν έχουμε από τις ανεμογεννήτριες κι όταν έχουμε τις αντιμετωπίζουμε μέσω των ΑΕΠΟ», ανέφερε.

Πηγή: www.energymag.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Σίφνος: Μία διαφορετική εκδρομή με REO στην Αγία Μαρίνα στην Σίφνο-Βίντεο

Οι γυναίκες αλλά και οι άντρες των Καμαρών Σίφνου αποφάσισαν σήμερα να πάνε να ανάψουν την Αγία Μαρίνα στο Φλάμπουρο της Σίφνου. Πήραν μαζί τους μεζεδάκια, κρασάκι και καλή διάθεση και καλούν όποιον θέλει να πάει σήμερα να τον κεράσουν. Φυσικά...

Σίφνος: Το ξενοδοχείο STAMNA αναζητά να προσλάβει για τη σεζόν 2025 επαγγελματίες για τις ακόλουθες θέσεις

Το ξενοδοχείο STAMNA αναζητά να προσλάβει για τη σεζόν 2025 επαγγελματίες για τις ακόλουθες θέσεις:Υπάλληλος Υποδοχής, Νυχτερινός Υπάλληλο Υποδοχής, Οδηγός/Groom, Σερβιτόρος Α&Β, Barman, Συντηρητής.Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση ...

Ευχάριστο νέο για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια;

To ΑΡΤΕΜΙΣ είναι το πλοίο που εκτελεί τα δρομολόγια των ενδοκυκλαδικών με απόλυτη επιτυχία. Από την 10/3/25 μέχρι και τις 10/4/25 το πλοίο θα σταματήσει για την ετήσια ακινησία του και θα αντικατασταθεί από το ταχύπλοο HELLENIC HIGH SPEED όπως γί...

Πότε ξεκινούν δρομολόγια ταχύπλοα και ΑΝΕΜΟΣ για Σίφνο Σέριφο Μήλο.Τι νέο θα υπάρξει

Άλλη μια σεζόν ετοιμάζεται σιγά σιγά να ξεκινήσει για τα νησιά μας. Ενώ παλαιότερα ξεκινούσε Ιούνιο και τελείωνε τέλος Αυγούστου, τα τελευταία χρόνια ξεκινά από Μάρτιο και φτάνει μέχρι και Οκτώβριο, Νοέμβριο, λόγω των αρκετών ακτοπλοϊκών δρομολογ...

Ανεκτέλεστο το σημερινό δρομολόγιο του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΚΥΡΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ Σας ενημερώνουμε ότι λόγω τεχνικού προβλήματος, το σημερινό δρομολόγιο του πλοίου μας Ε/Γ-Ο/Γ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π από Πειραιά ώρα 07:30 για Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Φολέγανδρο-Σίκινο-Ίο-Θήρα καθώς και τo δρομολό...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
567ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img