Επιστροφή στο καλοκαίρι του 2000.
Οι φωτογραφίες αυτές είναι του Κώστα του Κασιώτη.
Τον ευχαριστούμε πάρα πολύ.
Όλα έχουν αλλάξει στον Ακτοπλοϊκό Χάρτη του Αιγαίου.
Η δημιουργία της Minoan Flying Dolphins έχει φέρει μεγάλες αλλαγές στα πλοία, στα πληρώματα και τις εταιρείες.
Η Σίφνος ζει ένα ακτοπλοϊκό όνειρο.
Μπορεί να έχασε το “Πρέβελη”, αλλά κράτησε το “”Πήγασος” και το “Μήλος Εξπρές”.
Στο μεταξύ τα πλοία αυτά έχουν αλλάξει όνομα και σινιάλα.
Το “Πήγασος” ταξιδεύει, πια, ως “Εξπρές Διόνυσος” με τον καπετάν-Βαγγέλη Αντωνόπουλο και το “Μήλος Εξπρές” έχει μετονομαστεί σε “Εξπρές Μήλος” με καπετάνιο πάντα τον καπετάν-Στέλιο Βιτσαρά.
Στη γραμμή ταξιδεύουν ακόμα το “Εξπρές Ερμής” κάθε Παρασκευή (αν θυμάμαι καλά) και Σάββατο βράδυ από Πειραιά και επιστροφή Σάββατο και Κυριακή.
Η επέλαση των ταχυπλόων έχει για τα καλά ξεκινήσει.
Στη γραμμή έρχονται ακόμα το “Highspeed I” και το “Highspeed II” με τον καπετάν-Γιάννη το Λαζάρου.
Aπό κοντά και το “Γεώργιος Εξπρές” δύο φορές την εβδομάδα.
Με τον καπετάν-Σίμο το Μάρκου σε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια με έδρα τη Σύρα.
Τα πλοία πάνε και έρχονται.
Εδώ βλέπουμε να δένουν ταυτόχρονα τρία πλοία.
Το “Highspeed II”, το “Γεώργιος Εξπρές” και το “Εξπρές Διόνυσος”.
Άλλες εποχές, άλλα ήθη και έθιμα.
Στην πρώτη φωτογραφία όπου έρχεται να δέσει το “Γεώργιος Εξπρές” βλέπουμε τη θρυλική θαλαμηγό του αείμνηστου Νίκου Βερνίκου Ευγενίδη, την “Πέρκα”.
![](https://kaipoutheos.gr/wp-content/uploads/2025/02/1-2.jpg)
Το “Γεώργιος Εξπρές” είχε ξεκινήσει τα ενδοκυκλαδικά του δρομολόγια στις 8 Φεβρουαρίου 1999.
Έπειτα από τριάντα εννιά μήνες παροπλισμού στο λιμάνι του Πειραιά, τη Δραπετςώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα.
Η ιστορία αυτή δεν κράτησε για πολύ.
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2000 το “Εξπρές Σαμίνα” ναυάγησε στις Πόρτες της Πάρου.
Η νύχτα έγινε μέρα εκείνη την απαίσια νύχτα.
Από την Ανατολική Σίφνο οι άνθρωποι έβλεπαν τα φώτα της αγωνίας και της τραγωδίας.
Ογδόντα δύο ψυχές έφυγαν άδικα και πόσες άλλες βλέπουν ακόμα και σήμερα εφιάλτες.
Τον Οκτώβριο του 2000 το “Γεώργιος Εξπρές” έδεσε οριστικά.
Το “Μήλος” άντεξε μέχρι το 2002 και έπειτα πουλήθηκε στην SAOS FERRIES.
Το μόνο που άντεξε ήταν το “Πήγασος” που στο μεταξύ μετονομάστηκε ξανά σε “Εξπρές Πήγασος”.
Αν δεν είχε συμβεί το ατύχημα της Πάρου, ίσως, η ακτοποΐα του Αιγαίου να ήταν σήμερα πολύ διαφορετική.
Αν το “Εξπρές Σαμίνα” είχε αποφύγει τη “σκόπελο” στις Πορτες, ίσως, τα νησιά σήμερα να είχαν καλύτερη συγκοινωνία χειμώνα-καλοκαίρι.
Η ζωή, όμως, δεν προχωρά ποτέ με τα “Αν”….
![](https://kaipoutheos.gr/wp-content/uploads/2025/02/2-4.jpg)
![](https://kaipoutheos.gr/wp-content/uploads/2025/02/3-3.jpg)
![](https://kaipoutheos.gr/wp-content/uploads/2025/02/4-2.jpg)