Τα όσα συμβαίνουν στην πολύπαθη άγονη γραμμή Λαυρίου-Αγίου Ευστρατίου-Λήμνου-Καβάλας ξεπερνούν και την πιο τρελή φαντασία.
Η SEA JETS ήταν η εταιρεία που ανέλαβε την γραμμή το 2020.
Μέχρι τότε ήταν δρομολογημένο το “ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ” της Hellenic Seaways.
Στις αρχές του 2020 το “AQUA BLUE” ανέλαβε την γραμμή και κατάφερε να σταθεί εξαιρετικά καλά.
Πέρα από κάποιες βλάβες που παρουσίασε το καλοκαίρι του 2021, το πλοίο κατάφερε να ανταποκριθεί πολύ καλά σε μία δύσκολη γραμμή.
Στις αρχές Ιανουαρίου του 2024 το πλοίο εγκατέλειψε την γραμμή και η εταιρεία του επικαλέστηκε ως αιτία την καθυστέρηση στην απόδοση του μισθώματος από το Υπουργείο Ναυτιλίαςκαι Νησιωτικής Πολιτικής.
Στην θέση του δρομολογήθηκε το “ΑΝΕΜΟΣ” της AEGEAN SEA LINES και το πλοίο αυτό κατάφερε να ανταποκριθεί με εξαιρετικό τρόπο.
Στις αρχές Απριλίου του 2024 το “AQUA BLUE” επανήλθε στην γραμμή κόντρα στις αρχικές προβλέψεις.
Την 1η Νοεμβρίου του 2024 το “AQUA BLUE” διέκοψε ξανά τα δρομολόγιά του στην γραμμή.
Τα κάστανα από την φωτιά ανέλαβε να βγάλει το “ΠΡΕΒΕΛΗΣ” με μόνη βασική διαφορά την αδυναμία προσέγγισης του στο λιμάνι του Αγίου Ευστρατίου.
Το νησί του Αγίου Ευστρατίου παραμένει δίχως ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα λιμάνια του Λαυρίου και του Πειραιά.
Η μόνη δυνατή ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι με το λιμάνι της Μύρινας και το πλοίο “ΑΙΟΛΙΣ”, την σταθερή αξία στα ακτοπλοϊκά δρώμενα Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου.
Το “ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ”, τον Νοέμβριο κια τον Δεκέμβριο του 2024, προσέγγισε λίγες φορές στο λιμάνι του Αγίου Ευστρατίου στο δρομολόγιο από Πειραιά για Κυκλάδες-Σάμος-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα.
Αλλά υπήρχαν και αρκετές φορές που το πλοίο δεν κατάφερε να δέσει στο λιμάνι του Αγίου Ευστρατίου και συνέχισε το ταξίδι του.
Εδώ και αρκετές μέρες οι προσεγγίσεις στον Αη Στράτη έχουν οριστικά διακοπεί.
Το “ΠΡΕΒΕΛΗΣ” αναμένεται να σταματήσει τα δρομολόγιά του στο τέλος της εβδομάδας.
Το Υπουργείο προκήρυξε διαγωνισμό για την γραμμή, αλλά αυτός απέβη άκαρπος.
Σήμερα κυκλοφόρησε η είδηση πως το Υπουργείο προσανατολίζεται να αλλάξει την γραμμή και να επαναδημιουργήσει μία ξεχασμένη γραμμή, εδώ και είκοσι χρόνια, που περιλαμβάνει προσεγγίσεις στα λιμάνια του Αγίου Ευστρατίου, της Λήμνου, της Σαμοθράκης και της Αλεξανδρούπολης.
Την γραμμή αυτή εξυπηρέτησε το ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ”, πρώην “ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ”/”ΕΞΠΡΕΣ ΜΗΛΟΣ” το 2003 και το 2004.
Στο τέλος του 2002 το “ΕΞΠΡΕΣ ΛΗΜΝΟΣ” πέρασε στην πλοιοκτησία της SAOS FERRIES και μετονομάστηκε σε “ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ”.
Το 2003 και το 2004 το πλοίο ταξίδεψε με τα σινιάλα της SAOS FERRIES και το όνομα “ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ”.
Τελευταίος του καπετάνιος ήταν ο θρυλικός Καπετάν-Σιδερής Μαμίδης και Α’ Μηχανικός ο Μαστρο-Δήμος Ρέρρας.
Στο τέλος του 2004 έπεσαν οι τίτλοι τέλους για το πλοίο που λατρεύτηκε όσο λίγα πλοία στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Είκοσι ένα χρόνια μετά το Υπουργείο ετοιμάζεται να αναβιώσει τη γραμμή.
Πιθανά πλοία που πιθανολογείται πως μπορεί να αναλάβουν προσωρινά την γραμμή είναι το “ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π” και το “ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ” της FAST FERRIES.
H ιστορία έχει δείξει πως η SEA JETS δεν έχει πει ακόμα την τελευταία της λέξη.
Η γραμμή το καλοκαίρι είναι εξαιρετικά κερδοφόρα.
Ο χειμώνας είναι δύσκολος και τα μισθώματα αναλογικά δεν είναι μεγάλα.
Το μέλλον θα δείξει.