Πέμπτη, 13 Μαρτίου, 2025
12.5 C
Sifnos

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Σχέδιο για τη βελτίωση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων

Τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια πλοίων είναι στα χειρότερα τους αφού από τα δύο πλοία που εξυπηρετούσαν το ένα έχει σταματήσει από τον Αύγουστο κ δεν ξαναμπήκε άλλο, ενώ το άλλο που έχει παραμείνει έκοψε ξαφνικά ένα δρομολόγιο από τις Δυτικές Κυκλάδες και παρά τις διαμαρτυρίες των Δημάρχων δυστυχώς παραμένει έτσι με αποτέλεσμα κάποιοι Κυκλαδίτες να έχουν πρόσβαση από και προς το νοσοομείο μόνο δύο φορές την εβδομάδα αν δεν έχει απαγορευτικό.

Ας δούμε τι έγραψε το ertnews.gr για την βελτίωση τους:

Παραδόθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το σχέδιο για τη βελτίωση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων, όπως είχε ανακοινώσει το προηγούμενο διάστημα το Επιμελητήριο Κυκλάδων, ενώ αναμένεται η επεξεργασία του προκειμένου να ακολουθήσουν τα επόμενα βήματα.

Για την κατάρτιση του σχεδίου, το Επιμελητήριο Κυκλάδων συνομίλησε και ζήτησε τη γνώμη των δημάρχων όλων των νησιών του Νομού, επαγγελματικών φορέων, του Δικηγορικού Συλλόγου, της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Κυκλάδων, καθώς και τη γνώμη κάθε ενδιαφερόμενου για το συγκεκριμένο θέμα ενώ διευκρινίζει ότι “το συγκεκριμένο σχέδιο αφορά τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος (άγονες γραμμές) για τις Κυκλάδες και όχι τις κύριες γραμμές που ελεύθερα επιλέγουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Προφανώς όμως λαμβάνονται υπόψη οι κύριες γραμμές τόσο για τα συμβατικά πλοία που δραστηριοποιούνται όλο το χρόνο όσο και για τα ταχύπλοα που δραστηριοποιούνται λιγότερους μήνες”.

Οι βασικότεροι παράγοντες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εκπόνηση του σχεδίου αυτού, σύμφωνα με το Επιμελητήριο, είναι οι εξής:

  • Η ανάγκη αποκατάστασης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών με στόχο τη βελτιστοποίηση του μεταφορικού έργου
  • Η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και όσων έχουν ανάγκη μετακίνησης (π.χ. δικηγόροι, δημόσιοι υπάλληλοι) των Κυκλάδων
  • Η εξυπηρέτηση των κατοίκων των νησιών και εν μέρει και των επισκεπτών
  • Η καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων σε ό,τι αφορά θέματα υγείας
  • Η εξυπηρέτηση των Αθλητικών Σωματείων των Κυκλάδων και ιδιαίτερα η βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των Ακαδημιών και των μικρών αθλητών
  • Η ελλιπής σύνδεση των Δυτικών και Ανατολικών Κυκλάδων με τη Σύρο
  • Η δυνατότητα σύνδεσης των μικρών νησιών, μέσω ανταπόκρισης, με τον Πειραιά
  • Η καλύτερη εξυπηρέτηση και η ποιοτικότερη σύνδεση των μικρών νησιών, που μονίμως βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, μέσω αξιόπλοων πλοίων
  • Η έλλειψη κατάλληλων πλοίων, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός να γίνει με δύο πλοία. Είναι προφανές ότι αν υπήρχαν διαθέσιμα τρία πλοία, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις θα ήταν απείρως καλύτερες
  • Η ταχύτητα με 15 μίλια (εννοείται ότι αν υπάρξουν πλοία μεγαλύτερης ταχύτητας, θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού)
  • Η προσθήκη ενός τρίτου πλοίου (ταχύπλοου) ώστε να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιών για τα μικρά νησιά, κάτι που οφείλει η Πολιτεία στην περιοχή μας, αλλά και να καλυφθούν ελλείψεις του ακτοπλοϊκού δικτύου
  • Η βιωσιμότητα των πλοίων που θα δρομολογηθούν στις γραμμές σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια

Τέλος, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Επιμελητηρίου, με το προτεινόμενο σχέδιο εξασφαλίζονται τα ακόλουθα:

1) Για πρώτη φορά στην ιστορία των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων η πρωτεύουσα των Κυκλάδων θα έχει σύνδεση κάθε μέρα, όλο το χρόνο, από και προς την Πάρο και τη Νάξο.
Επιπλέον η Δονούσα, η Σχοινούσα και η Ηρακλειά θα συνδέονται καθημερινά, μέσω Νάξου, με τη Σύρο (επιπλέον των τριών [3] απευθείας συνδέσεων την εβδομάδα).

2) Λύνεται το χρόνιο πρόβλημα της έλλειψης σύνδεσης εκτός σεζόν των διεθνών αεροδρομίων των νησιών, ειδικότερα της Μυκόνου και της Νάξου, με την προσέγγιση στα νησιά αυτά κάθε Τετάρτη και Σάββατο, καθώς και μέσω της Νάξου με Ίο και Σαντορίνη με το πλοίο της κύριας γραμμής.

3) Για πρώτη φορά από τη γραμμή της Ραφήνας συνδέεται η Μύκονος, η Τήνος και η Άνδρος με τη Σύρο βελτιώνοντας ουσιαστικά καθόλη τη διάρκεια του χρόνου την επικοινωνία των κατοίκων των νησιών αυτών με τη Σύρο και λύνοντας με τον τρόπο αυτό χρόνια προβλήματα που τους απασχολούν, όπως ανάγκη πρόσβασης στο νοσοκομείο της Σύρου και μείωση διανυκτερεύσεων.

4) Δυνατότητα αυθημερόν μετακίνησης όλων των Αθλητικών Σωματείων και των Ακαδημιών στο νομό με σημαντική μείωση του κόστους ταξιδιού αλλά κυρίως και του πολύτιμου χρόνου των μαθητών.

5) Για πρώτη φορά υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης της Σικίνου και της Φολεγάνδρου με τον Πειραιά από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια:
μέσω Νάξου την Τετάρτη και το Σάββατο και
μέσω Σαντορίνης την Κυριακή

6) Τρίτη γραμμή σύνδεσης με ταχύπλοο 7μηνης διάρκειας, με την οποία επιτυγχάνεται:

− σύνδεση της Κύθνου, της Ανάφης, της Σικίνου και της Φολεγάνδρου με τον Πειραιά,

− σύνδεση Κύθνου-Σύρου-Ανατολικών Κυκλάδων

− σύνδεση Δυτικών Κυκλάδων με Σύρο

− μείωση του χρόνου ταξιδίων

− χαμηλότερο κόστος εισιτηρίου λόγω επιδοτήσεων

− σύνδεση Σερίφου-Σίφνου-Κιμώλου-Μήλου μέσω Σύρου με Ανατολικές Κυκλάδες το καλοκαίρι.

7) Εφόσον επιτευχθεί τρίτη γραμμή σύνδεσης με ταχύπλοο, τότε λύνεται και το ακτοπλοϊκό πρόβλημα σύνδεσης της Κύθνου με τον Πειραιά και τις υπόλοιπες Κυκλάδες.

8) Εάν τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια παραμείνουν με δύο συμβατικά πλοία, με το νέο σχεδιασμό μειώνεται σε ορισμένες μέρες η διάρκεια του ταξιδιού, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένα νησιά (όπως η Θήρα και η Μήλος), παρότι συνδέονται όλα τα νησιά συχνότερα όλο το χρόνο.

Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με προηγούμενη δέσμευση, το Επιμελητήριο Κυκλάδων θα οργανώσει διευρυμένη συνάντηση εργασίας στη Σύρο, με τη συμμετοχή του συνόλου της πολιτικής ηγεσίας και των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, των βουλευτών, των εκπροσώπων Α’ και Β’ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των τοπικών φορέων καθώς και των ακτοπλοϊκών εταιρειών, ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση που θα οδηγήσει σε υιοθέτηση του νέου μοντέλου ενδοκυκλαδικής διασυνδεσιμότητας, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση από το Υπουργείο.

Πηγή: www.ertnews.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Πότε ξεκινούν δρομολόγια ταχύπλοα και ΑΝΕΜΟΣ για Σίφνο Σέριφο Μήλο.Τι νέο θα υπάρξει

Άλλη μια σεζόν ετοιμάζεται σιγά σιγά να ξεκινήσει για τα νησιά μας. Ενώ παλαιότερα ξεκινούσε Ιούνιο και τελείωνε τέλος Αυγούστου, τα τελευταία χρόνια ξεκινά από Μάρτιο και φτάνει μέχρι και Οκτώβριο, Νοέμβριο, λόγω των αρκετών ακτοπλοϊκών δρομολογ...

Σίφνος: Μία διαφορετική εκδρομή με REO στην Αγία Μαρίνα στην Σίφνο-Βίντεο

Οι γυναίκες αλλά και οι άντρες των Καμαρών Σίφνου αποφάσισαν σήμερα να πάνε να ανάψουν την Αγία Μαρίνα στο Φλάμπουρο της Σίφνου. Πήραν μαζί τους μεζεδάκια, κρασάκι και καλή διάθεση και καλούν όποιον θέλει να πάει σήμερα να τον κεράσουν. Φυσικά...

Ευχάριστο νέο για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια;

To ΑΡΤΕΜΙΣ είναι το πλοίο που εκτελεί τα δρομολόγια των ενδοκυκλαδικών με απόλυτη επιτυχία. Από την 10/3/25 μέχρι και τις 10/4/25 το πλοίο θα σταματήσει για την ετήσια ακινησία του και θα αντικατασταθεί από το ταχύπλοο HELLENIC HIGH SPEED όπως γί...

Ζητείται υπάλληλος σε κατάστημα στην Σίφνο

Για πληροφορίες 6980686657

Το πιο παλιό φορτηγό της Σίφνου.Βίντεο

Σε ένα λιβάδι στον Πλατύ Γυαλό είναι μόνιμα παρκαρισμένο το πιο παλιό φορτηγό της Σίφνου.Είναι το φορτηγό του Σπύρου του Γεροντόπουλου που αφού κουβάλησε τόσους τόνους υλικών ήρθε να ξεκουραστεί εδώ στον Πλατύ Γυαλό.Η οικογένεια Γεροντόπουλου έχει σ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
570ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img