Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» επέστρεψε για τα καλά ανανεωμένο στη γραμμή μας φορώντας τα καινούρια του κόκκινα σινιάλα της FAST FERRIES.
Η αναβάθμιση των εσωτερικών χώρων του πλοίου είναι πραγματικά εντυπωσιακή.
Σίγουρα η εταιρεία του επένδυσε σημαντικά και στην καρδιά του πλοίου, το μηχανοστάιο, αλλά και στη γέφυρα.
Η FAST FERRIES έχει πίσω της μία μεγάλη διαδρομή 51 ετών και κάθε χρόνο που περνάει η εταιρεία καταφέρνει να εξελίσσεται στον δύσκολο κόσμο της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Με συνέπεια, με όραμα και με καλή οργάνωση η κόκκινη αρμάδα της οκογένειας Παναγιωτάκη έφτασε αισίως ο στόλος της να αριθμεί πέντε πλοία.
Βρεθήκαμε στην γέφυρα του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ».
Συναντήσαμε τον καπετάν-Κυριάκο Μουζάκη που την Κυριακή το μεσημέρι κατάφερε να δέσει το πλοίο στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.
Η συνεργασία με τους μηχανικούς, τους ναύτες, τους καβοδέτες ήταν για μία ακόμα φορά υποδειγματική.
Ο «Διονύσιος Σολωμός» είναι ένα πλοίο που έχει αποδειχθεί λίρα εκατό και όσο περνούν τα χρόνια γίνεται ολοένα και καλύτερος.
Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης είναι ο Καπετάνιος που ξεκίνησε το πλοίο το 2000 και παρέμεινε στο πλοίο μέχρι το 2014.
Από τον Μάρτιο του 2024 ο Ζακυνθινός Καπετάνιος επέστρεψε στο πλοίο της καρδιάς του, τον «ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ».Ήταν ο τελευταίος καπετάνιος του με την zante ferries και ο πρώτος του με την fast ferries.
Είπαμε στον καπετάν Κυριάκο να μας πεί δυό λόγια για την χθεσινή δύσκολη προσέγγιση στη Σίφνο:
Μας είπε τα εξής:
“Εχθές η προσέγγιση και η πρόσδεση στην Σίφνο έγινε με πραγματικά αντίξοες συνθήκες. Στην ακτοπλοΐα γενικά πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και ετοιμότητα για να μπορέσει το πλοίο να ανταποκριθεί στην δύσκολη αποστολή του. Το μεγάλο βάρος βέβαια της σωστής εκβασης κάθε δύσκολης κατάστασης το έχει ο πλοίαρχος. Η ακτοπλοΐα θέλει ψυχή και γερό στομάχι, θέλει γρήγορη εκτίμηση της κάθε κατάστασης και αμέσως έγκαιρα σωστή δράση. Η αξιοπρεπή παρουσία του πλοίου στο λιμάνι θέλει τον πλοίαρχο με γνώσεις και ικανότητες αντίληψης και δράσης. Το σημαντικότερο πρέπει να φροντίζουμε έγκαιρα το εμπλεκομενο πλήρωμα να μπορεί να γνωρίζει πωςνα ανταπεξέλθει . Είναι δεδομένο ότι τα λιμάνια στα περισσότερα νησιά μας είναι εκτεθειμένα , ούτε καν είναι λιμάνια, η κατάσταση δεν θα αλλάξει για πολλά χρόνια ακόμα. Ειδικά το χειμώνα πολλές φορές πρέπει να ξεπεράσουμε τα όρια προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τα νησιά, πρέπει να έχουμε και ενσυναισθηση. Στο τέλος πάντως κρινόμαστε πολύ αυστηρά από τις πράξεις μας και από τις συνέπειες των πράξεων μας όσο κανένας άλλος κλάδος.”
Σήμερα με το πλοίο ταξίδευε και ο ναυτικός πράκτορας αλλά και καβοδέτης( Διπλό λειτούργημα κάτω από δύσκολες συνθήκες) τρίτης γενιάς της Σικίνου ο Παναγιώτης ο Κουντούρης
Ο παππούς Παναγιώτης Κουντούρης, ο γιος Γιάννης Κουντούρης και ο εγγονός Παναγιώτης Κουντούρης ο νεώτερος.
Από τον παππού η σκυτάλη παραδίδεται στον γιο και μετά στον εγγονό.
Για τη Σίκινο το πρακτορείο “Kountouris Travel” στην Αλοπρόνοια είναι πολύ σημαντική υπόθεση.
Η Σίκινος είναι ένα νησί με 300 κατοίκους το χειμώνα.
Οι επιβάτες είναι πολύ λίγοι το χειμώνα.Παρόλα αυτά ο Γιάννης και ο Παναγιώτης Κουντούρης είναι πάντα εκεί σε κάθε άφιξη του καραβιού, όποια ώρα και αν έρθει.
Ο Γιάννης και ο Παναγιώτης Κουντούρης είναι και οι καβοδέτες της Σικίνου.
Μέσα σε φουρτούνες και θύελλες αυτοί πασχίζουν πάνω στον μώλο να πιάσουν το βιλάϊ, να τραβήξουν τον κάβο και να τον καπελώσουν στην πίντα. Σεβασμός και εκτίμηση για το έργο που προσφέρουν χειμώνα-καλοκαίρι.Χωρίς αυτούς τους ανθρώπους δύσκολα το πλοίο θα καταφέρει να δέσει όταν το κύμα καβαλά ζωντανό το μώλο. Άνθρωποι γεννημένοι για δύσκολες αποστολές.
Στο πλοίο και ο καπετάν Δημήτρης Νικολάκης από την Αστυπάλαια, ο οποίος ταξιδεύει για πολλά χρόνια με το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ και το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ.
Για τους ανθρώπους αυτούς το πλοίο αυτό αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους.
Η πρόσδεση στις Καμάρες της Σίφνου την Κυριακή 25 του Μάη του 2025 ήταν μία ακόμα δύσκολη αποστολή στα αλίμενα νησιά μας.
Δείτε φωτογραφίες από την γέφυρα του πλοίου:





