Κυριακή, 25 Μαΐου 2025.
Ο καιρός έχει μπατάρει για τα καλά.
Νοτιάς αγριεμένος.
Δύσκολος καιρός για τα υποτιθέμενα «ασφαλή λιμάνια» των Κυκλάδων.
Οι διαδικασίες πρόσδεσης των πλοίων γίνονται κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.
Οι φωτογραφίες κόβουν την ανάσα, αλλά στην πράξη δεν γίνεται τίποτα για την βελτίωση των λιμανιών.
Τον Αύγουστο του 2024 οι γνωστοί-άγνωστοι σταύρωσαν κυριολεκτικά τον καπετάνιο του “ΣΑΟΝΗΣΟΣ» για όσα έπραξε στο λιμάνι του Γαυρίου της Άνδρου.
Οι καιρικές συνθήκες ήταν ανάλογες, το πλοίο δύσκολο, το λιμάνι ακατάλληλο.
Η κατάληξη είναι να υποβληθεί μήνυση κατά του Καπετάνιου.
Το πλοίο έδεσε, οι ναυτικοί απολύθηκαν και από τότε η δεύτερη ενδοκυκλαδική γραμμή παραμένει ορφανή.
Και λίγους μήνες μετά αυτός ο εξαιρετικός Καπετάνιος και Άνθρωπος, ο καπετάν-Χρήστος Τζουάνης, έφυγε ξαφνικά από τον επίγειο κόσμο.

Από τότε έχουν κυλήσει πολλοί μήνες.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν φαίνεται να έχει αντιληφθεί ακόμα τι έγινε στο Γαύριο της Άνδρου και τι γίνεται στο κάθε αλίμενο λιμάνι του Αιγαίου.
Όταν ο Καπετάνιος και το πλήρωμα καταφέρουν να δέσουν το πλοίο σε συνθήκες ανάλογες με τις Κυριακής τότε όλοι είναι ήρωες.
Αν δεν καταφέρουν να δέσουν, ή αν εκτιμήσουν πως η διαδικασία πρόσδεσης του πλοίου εγκυμονεί κινδύνους, τότε ο Καπετάνιος δεν είναι καλός.
Τα νησιά του Αιγαίου χρειάζονται πραγματικά ασφαλή λιμάνια.
Όσο συνεχίζουμε να βασιζόμαστε στον ηρωϊσμό και την αυταπάρνηση των Καπετάνιων και των μελών του πληρώματος του πλοίου τότε μας παραμονεύουν περιστατικά όπως αυτός του Γαυρίου της Άνδρου τον Αύγουστο του 2024, ή και ακόμη χειρότερα με τραγική κατάληξη και τότε ποιός θα αναλάβει την ευθύνη;;;.
Οι εποχές άλλαξαν, η κίνηση αυξήθηκε, ο τουρισμός εξελίχθηκε σε υπερτουρισμό.
Όμως, τα περισσότερα λιμάνια παρέμειναν τα ίδια.
Ανασφαλή λιμάνια, εκτεθειμένα στους καιρούς.
