Τρίτη, 28 Οκτωβρίου, 2025
17.1 C
Sifnos

Ούτε ένας θάνατος που να σχετίζεται με τροχαίο δεν κατεγράφη στο Ελσίνκι εδώ και έναν χρόνο.

Ούτε ένας θάνατος που να σχετίζεται με τροχαίο δεν κατεγράφη στο Ελσίνκι εδώ και έναν χρόνο. Το -αν μη τι άλλο- εντυπωσιακό αυτό στοιχείο έγινε γνωστό αυτή την εβδομάδα από τις δημοτικές αρχές της φινλανδικής πρωτεύουσας.

Παρά το γεγονός ότι οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα παρουσιάζουν πτώση στην Ευρωπαϊκή Ενωση (κατά 3% το 2024), εξακολουθούν να αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα, ειδικά για τις μεγάλες πόλεις. Επομένως, ένας ολόκληρος χρόνος χωρίς θανάτους αποτελεί σίγουρα ένα μεγάλο επίτευγμα, ειδικά για μια πρωτεύουσα, σχολιάζει το Politico σε δημοσίευμα του.


Το 2023 συνολικά 7.807 Ευρωπαίοι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα μέσα σε πόλεις της ΕΕ. Πενήντα πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία στο Βερολίνο το περασμένο έτος, ενώ εννέα νεκροί είναι ο απολογισμός στην περιοχή των Βρυξελλών τους τελευταίους δώδεκα μήνες.

Να σημειωθεί εδώ ότι σήμερα, Σάββατο, η ΕΛ.ΑΣ. έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία μόνο για τον Ιούλιο, για ολόκληρη την Αττική. Συνολικά σημειώθηκαν 531 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, με 11 νεκρούς.
Αν και το Ελσίνκι είναι μία από τις μικρότερες πρωτεύουσες της Ε.Ε., με λίγο λιγότερους από 690.000 κατοίκους, περίπου 1,5 εκατομμύριο πολίτες ζουν και μετακινούνται καθημερινά στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή.

Ο Ρόνι Ουτριάνεν, μηχανικός κυκλοφορίας στη Διεύθυνση Αστικού Περιβάλλοντος του δήμου, δήλωσε ότι το επίτευγμα οφείλεται σε «πολλούς παράγοντες … αλλά τα όρια ταχύτητας είναι από τους πλέον κομβικούς».

Επικαλούμενες δεδομένα που δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου πεζού μειώνεται στο μισό όταν η ταχύτητα πρόσκρουσης ενός αυτοκινήτου μειώνεται από τα 40 στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, οι δημοτικές αρχές επέβαλαν το χαμηλότερο όριο στις περισσότερες κατοικημένες περιοχές και στο κέντρο της πόλης ήδη από το 2021.

Τα νέα όρια επιβλήθηκαν με την εγκατάσταση 70 νέων καμερών ταχύτητας και μια στρατηγική αστυνόμευσης βασισμένη στην εθνική πολιτική «Vision Zero», που στοχεύει σε μηδενικούς τραυματισμούς και θανάτους από τροχαία. Σύμφωνα με στοιχεία της Liikenneturva, του εθνικού φορέα οδικής ασφάλειας της Φινλανδίας, οι θάνατοι από τροχαία στο Ελσίνκι παρουσιάζουν σταθερή μείωση από τότε.

Οι αρχές στο Ελσίνκι προσπαθούν τα τελευταία πέντε χρόνια να επαναλάβουν το «θαύμα» που πέτυχαν για πρώτη φορά το 2019, όταν δεν σημειώθηκε κανένας θάνατος πεζού ή ποδηλάτη από τροχαίο με αυτοκίνητο.

Ο Ουτριάνεν τόνισε ότι η επιτυχία της αποστολής βασίζεται σε στρατηγικές αστικής ανάπτυξης μακράς πνοής, βασισμένες σε δεδομένα, που έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην πρωτεύουσα, μετατοπίζοντάς την από μια πόλη προσανατολισμένη στο αυτοκίνητο.

Όπως λέει, σε πολλά σημεία της πόλης, οι δρόμοι έχουν στενέψει και έχουν φυτευτεί δέντρα με στόχο να προκαλούν ένα ελαφρύ αίσθημα «δυσφορίας» στους οδηγούς, με τη λογική ότι ένα πιο σύνθετο αστικό τοπίο τους αναγκάζει να κινούνται πιο προσεκτικά σε κατοικημένες περιοχές.

Παράλληλα, το Ελσίνκι έχει επενδύσει σε νέες υποδομές για πεζούς και ποδηλάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός εκτεταμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων που ξεπερνά τα 1.500 χιλιόμετρα. Επιπλέον, έχει ενισχύσει το δίκτυο των δημόσιων συγκοινωνιών με ηλεκτρικά και «αυτοκινούμενα» λεωφορεία, ενώ έλαβε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη δημιουργία νέας γραμμής τραμ.

Ο Ουτριάνεν δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις αυτές συνέβαλαν στη «μείωση της χρήσης αυτοκινήτου και, μαζί με αυτή, και στον περιορισμό των σοβαρών ατυχημάτων». Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, μεταξύ 2003 και 2023, ο αριθμός των τραυματισμών από τροχαία στην πόλη μειώθηκε από 727 σε μόλις 14.

Η επιτυχία της Ελσίνκι δεν περνά απαρατήρητη στις Βρυξέλλες, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει για τη μείωση των θανάτων από τροχαία. Νωρίτερα φέτος, ο Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι τα περισσότερα κράτη-μέλη δεν βρίσκονται σε τροχιά για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ, που τέθηκε το 2018, για μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% έως το 2030.

με πληροφορίες από Politico

kathimerini.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Έφυγε από τη ζωή ο Γιάννης ο Φώσκολος που αγάπησε και δέθηκε με το Μοναστήρι του Άη Νηγιά και το ένιωθε δεύτερο σπίτι του.

Ένας πραγματικά πολύ καλός άνθρωπος έφυγε από κοντά μας την χθεσινή νύχτα.Ο Γιάννης ο Φώσκολος δεν είναι, πια, μαζί μας.Εκεί ψηλά στους ουρανούς θα συνεχίσει να νοιάζεται και να φροντίζει με τον δικό του τρόπο την αγαπημένη του οικογένεια, την Μαργα...

Με τιμές και λαμπρότητα υποδέχτηκε και τίμησε ο Πειραιάς την Παναγία Χρυσοπηγή Σίφνου.Βίντεο-φωτογραφίες

Σήμερα ζήσαμε ιστορικές στιγμές στο λιμάνι του Πειραιά.Η εικόνα της Παναγίας της Χρυσοπηγής για πρώτη φορά στα χρονικά έφυγε από την Σίφνο και ταξίδεψε προς το λιμάνι του Πειραιά με το πλωτό ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού Σώματος, το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤ...

Τα παιδιά της Σίφνου γνωρίζουν την κωπηλασια μέσα από το sifnathlon, με τους Ολυμπιονίκες μας Χρύσα Μπισκιτζή και Λευτέρη Κόνσολα.Βίντεο-φωτογραφίες

Η ελληνική κωπηλασία ταξιδεύει σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας για να γνωρίσει το άθλημα των Ολυμπιονικών και παγκόσμιων πρωταθλητών σε όλα τα ελληνόπουλα. Τις προηγούμενες μέρες συμμετέχοντας στη δράση Sifnathlon βρέθηκε στη Σίφνο για τη διάδοση ...

Αποχαιρετισμός με στιχάκια στον Γιάννη Φώσκολο από τον Ανάργυρο Κουλούρη

ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝ. ΦΩΣΚΟΛΟ 14/10/2025. Αγαπητέ μας μαστρο Γιάννη,Σου είπαν τόσα πολλά και σου αξίζουν να πει κανείς ακόμα περισσότερα για όλα τα χαρίσματα που είχες, όμως εγώ θα σε αποχαιρετήσω με λίγους στίχους που θεωρώ οτι σε αντιπροσώπευαν και ...

Το GOLDEN PRINCESS της Golden star ferries στην Σίφνο.Βίντεο

To νέο ταχύπλοο της golden star ferries επισκέφτηκε σήμερα για πρώτη φορά για πιστοποίηση λιμένος την Σίφνο. Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για ένα εξαιρετικό πλοίο που αναμένεται να γράψει ιστορία στο λιμάνι της Ραφήνας όταν με το καλό ξεκινήσει τα δ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,305ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες