ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ «ΣΙΦΝΑΪΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ» κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ Γ. ΖΑΜΠΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΙΦΝΟ
Μελετώντας το Σχέδιο του προτεινόμενου Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Ε.Π.Σ)για την Σίφνο, σημειώνουμε τα
εξής :
- Διαπιστώνουμε επί της διαδικασίας ότι η σχεδίαση και η οργάνωση της μελέτης καθώς και η δημόσια
διαβούλευση πραγματοποιούνται με διαδικασίες γρήγορης ταχύτητος(fast track) με ό,τι συνεπακόλουθα
έχει αυτό τόσο στην ποιότητα όσο και στην ακρίβεια των στοιχείων και των συμπερασμάτων της μελέτης. - Ένα εύλογο ερώτημα είναι από πού αντλήθηκαν οι πληροφορίες οι οποίες αποτυπώνονται στην μελέτη και
κατά πόσο αξιόπιστες είναι. Βεβαίως, δεν περιμένει κάποιος εχέφρων, μέσα στις πέντε(5) ημέρες της
διαβουλεύσεως , να καταγραφούν οι διαφωνίες και να ελεγχθεί το κείμενο το οποίο παρατίθεται ως
επικεφαλίδες (highlights) και χωρίς σημαντική ανάλυση. - Αγνοούνται βασικές παράμετροι οι οποίες θα έπαιζαν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελέτης
όπως α)το αρχαιολογικό κτηματολόγιο του οποίου αναφέρονται μέρη των δεσμεύσεων οι οποίες
υφίστανται και αναμένουμε την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων επιτέλους να ξεκαθαρίσει τα όρια
δομήσεως από κηρυγμένα μνημεία(50-100 μέτρα απόσταση) αλλά και να κηρύξει με ΦΕΚ τα μνημεία της
Σίφνου(αρχαιολογικά, βυζαντινά, μεταβυζαντινά και νεώτερα) β) την ήδη ολοκληρωμένη
περιβαλλοντολογική μελέτη της υπάρχουσας Natura Σίφνου γ)την σχεδιαζόμενη μελέτη φέρουσας
ικανότητος της Σίφνου η οποία εκπονείται παράλληλα από τους μελετητές αλλά με λανθασμένο κατά την
γνώμη μας το κύριο κριτήριο της το οποίο είναι ο υπολογιζόμενος πληθυσμός της Σίφνου ο οποίος
υπολογίζεται κατά τους μελετητές στα 4.800 άτομα(υπολογισμός βάσης) ενώ κατά την άποψή μας θα
έπρεπε να ανέρχεται στα 10.000 άτομα (υπολογισμός μέσου όρου αφίξεων στο νησί το δωδεκάμηνο) δ) την
μελέτη πρωτεύοντος , δευτερεύοντος και τριτεύοντος οδικού δικτύου, η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί
πανελλαδικά αλλά δεν έχει ανακοινωθεί για προφανείς λόγους ε) την υδρογεωλογική μελέτη και την
μελέτη γεωλογικής καταλληλότητος (εάν έχει εκπονηθεί). - Αγνοούνται υπάρχοντες παραδοσιακοί οικισμοί όπως τα Εξάμπελα και η Καταβατή ενώ εισέρχονται
νεολογισμοί ορίζοντας το Ξυβουνί ως οικισμό …. Ορίζεται αυθαιρέτως ο λιμήν Καμαρών ως χώρος
εξυπηρετήσεως υδροπλάνων καθώς και η Χερρόνησος ως μελλοντικός λιμήν …. Και πολλές άλλες
ανακρίβειες οι οποίες χρήζουν αναλυτικής ερμηνείας και έρευνας. - Ορίζονται αυθαιρέτως ως τουριστικοί τόποι προς ανάπτυξη, μέρη τα οποία είναι καθαρά γεωργικής
κατευθύνσεως όπως το Σκαλωτό , ενώ αντιθέτως ορίζεται η Μυρισίνη ως τόπος φυσικής προστασίας ενώ
ήδη οικοδομείται μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα. - Τα τρία σενάρια τα οποία διεμορφώθησαν (βάσει ποίων αντικειμενικών κριτηρίων ;;;) χρήζουν σοβαρής
συζητήσεως και μελέτης και δείχνουν μια υποκειμενική και επιφανειακή αντιμετώπιση του θέματος. - Κατόπιν των ανωτέρω τα οποία επιγραμματικά αναφέρομε, φρονούμε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Σίφνου
πρέπει να αποστείλει μία επιστολή προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) και να ζητήσει
την αναστολή του Ε.Π.Σ Σίφνου μέχρι την τελική ενσωμάτωση των ανωτέρω μελετών[βλέπε3] και την
επέκταση του χρονικού ορίζοντα καταθέσεως σχολίων εκ μέρους των πολιτών και των ειδικών επιστημόνων
{ειδικοί μηχανικοί τμήματος χωροταξίας των Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας} οι οποίοι θα επιλεγούν από
τον Δήμο Σίφνου.
Αντώνιος Γ. Ζαμπέλης










