Η έναρξη της γραμμής αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.
Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό ποιο θα είναι το πλοίο που θα ξεκινήσει τη συγκεκριμένη γραμμή.
Τη δεκαετία του ’70 και του ’80 (αρχές), πλοία της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) προέκτειναν μια φορά την εβδομάδα το δρομολόγιό τους από Πειραιά για Χίο-Μυτιλήνη μέχρι τη Σμύρνη.
Πλοία που το έκαναν αυτήν την προέκταση ήταν το “Σαπφώ” και το “Αρίων”.
Ο καπετάν-Δημήτρης Λαδάς θυμάται το πέρασμά του από τη γραμμή Πειραιάς-Σμύρνη με τα πλοία της Libra Maritime “Άτλας Ι” (μετέπειτα “Σίφνος Εξπρές” και “Ηγουμενίτσα Εξπρές”) και “Άτλας ΙΙ” (μετέπειτα “Αλέκος” και “Καπετάν Αλέξανδρος Α”).
Ο Καπετάν-Δημήτρης Λαδάς θυμάται:
– “To 1983 ήμουν για πέντε μήνες ναυτολογημενος, ως ναύτης, στο «ΑΤΛΑΣ Ι». Ξεκινήσαμε με το «Άτλας I» στη γραμμή Πειραιάς-Σμύρνη και μετά έβαλαν το «Άτλας IΙ».
– “Τελευταίο πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Σμύρνη ήταν το “Άτλας ΙΙ” (μετέπειτα “Καπετάν Αλέξανδρος Α”), το οποίο το 1984 εκτελεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα από τον Πειραιά για τη Σμύρνη με δυνατότητα παραμονής στο πλοίο.
Το πλοίο ανήκε στην Libra Maritime (του Θανάση του Γιανουλάτου) και είχε πάρει μια άδεια να μεταφέρει φορτηγά στην Τουρκία (διακρατική συμφωνία)”.
Τη δεκαετία του ’90 (1992-1994), το “Αριάδνη”και το “Φαιστός” των Μινωϊκών συνδέουν την Ανκώνα με την Κέρκυρα, την Κεφαλλονιά, τον Πειραιά, την Πάρο, τη Χίο και τον Τσεσμέ.
Πάλι στη δεκαετία του ’90 κάποια πλοία που έκαναν το δρομολόγιο Μπρίντεζι-Τσεσμές σταματούσαν και στην Πάτρα.
Στην carte-postale βλέπουμε το “Άτλας ΙΙ” στο λιμάνι της Μυκόνου.
Το 1985 ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο.