Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου, 2025
11.8 C
Sifnos

ΑΠΟ 2 ΙΟΥΝΙΟΥ ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΓΡΑΜΜΗ ΛΑΥΡΙΟ ΤΣΕΣΜΕ

Στην καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ελλάδας με την Τουρκία, με τα εγκαίνια της γραμμής Τσεσμέ-Λαυρίου στις 2 Ιουνίου, προχωρούν ναυτιλιακοί πράκτορες των δύο χωρών. 

Η διάρκεια του ακτοπλοϊκού δρομολογίου προβλέπεται να είναι 7 ώρες και αναμένεται να μειώσει αισθητά τον χρόνο μετάβασης από την Ευρώπη προς την Τουρκία για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών και οδηγών φορτηγών. 

Η πιθανή επιτυχία της γραμμής δεν αποκλείεται να δρομολογήσει σημαντικές εξελίξεις τόσο στην ελληνική ακτοπλοϊκή βιομηχανία όσο και στην τουρκική.

Η εταιρεία που ονομάζεται «Aegean.Sea.Ways» (http://aegeanseaways.gr) έχει έδρα την Κωνσταντινούπολη. Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου είναι ο Bülent Ipek, ενώ την εκπροσώπηση της συγκεκριμένης εταιρείας στην Ελλάδα έχει αναλάβει η ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ, που λειτουργεί ως ναυτικό πρακτορείο ναυτιλιακών εταιρειών προσφέροντας υπηρεσίες ναύλωσης για όλα τα είδη πλοίων και σκαφών, με επικεφαλής τον Στέφανο Καρακάνη.
Με την καθιέρωση της συγκεκριμένης γραμμής οι αρχές των δύο χωρών επιδιώκουν να μειώσουν την κυκλοφοριακή πυκνότητα στις συνοριακές πύλες των δύο χωρών, βοηθώντας παράλληλα στην ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων.

Ο κ. Καρακάνης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση που αναμένεται, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, να ξεκινήσει τα δρομολόγιά της από τις 2 Ιουνίου, ανέφερε ότι η διάρκεια της διαδρομής θα είναι 7 ώρες και στόχος είναι να είναι ενεργή όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο αλλά όλον τον χρόνο.

«Η πρόταση για την υλοποίηση του εγχειρήματος έρχεται από παλιά και πριν ακόμα υποβάλει ανάλογη πρόταση η Helenic Seaways για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Μυτιλήνη και τη Σμύρνη» ανέφερε ο κ. Καρακάνης. Τόνισε ότι αρχικά το σχέδιο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης προέβλεπε ως λιμάνι εξόδου και εισόδου τη Ραφήνα, ωστόσο πρόσθεσε ότι οι τελωνειακές διαδικασίες δεν ήταν οι κατάλληλες, ενώ υπήρχε και πρόβλημα χώρου λόγω συσσώρευσης πολλών γραμμών της ακτοπλοΐας.

Αναφερόμενος στη φιλοσοφία της γραμμής είπε ότι στόχος είναι να εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος όγκος φορτηγών, επιβατών και τουριστών από την Ευρώπη προς την Τουρκία και το αντίστροφο.
 Έως τώρα περίπου 440.000 φορτηγά από την Τουρκία και 300.000 από Ιράν και Αζερμπαϊτζαν προκειμένου να φθάσουν στην Ευρώπη ακολουθούσαν διαδρομές μέσω Βουλγαρίας ή μέσω Εγνατίας Οδού για την Ηγουμενίτσα με μεγάλη ταλαιπωρία και με παράλληλη αύξηση του λειτουργικού κόστους» δηλώνει ο επικεφαλής της ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ με έδρα τον Πειραιά.

« Ένας οδηγός φορτηγού ή τουρίστας ή επιβάτης φθάνοντας από την Ανκόνα συνήθως έβγαινε με το πλοίο στην Ηγουμενίτσα διανύοντας από εκεί περίπου 600 με 700 χιλιόμετρα μέσω της Εγνατίας Οδού με μία αναμονή στα τουρκικά σύνορα 6 με 7 ώρες τον χειμώνα και που το καλοκαίρι μπορεί να έφθανε τις 12 ώρες για να φθάσει στη Σμύρνη ή πιο βαθιά στην τουρκική ενδοχώρα μετά από 6 έως 10 ώρες επιπλέον οδήγησης» τόνισε.

Δήλωσε ότι «τώρα με τη νέα γραμμή μέσω Λαυρίου ένας επιβάτης, τουρίστας, οδηγός φορτηγού θα μπορεί σε 1,5 μέρα από την Ανκόνα και μέσω Πατρών και Λαυρίου να βρίσκεται στη Σμύρνη».

Σύμφωνα με τον Έλληνα εκπρόσωπο της εταιρείας στην Ελλάδα το πλοίο θα φέρει πιθανόν σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν θα είναι μόνο για εμπορικούς σκοπούς ενώ πρόσφατα έχει ανανεώσει τον εξοπλισμό του και καλύπτει τις προδιαγραφές του ΙΜΟ για το 2020 φέροντας scrubbers.θα μπορεί να εξυπηρετεί 1.200 επιβάτες 300 οχήματα και 40 φορτηγά σε κάθε δρομολόγιο. 

Τα πλοίο θα φεύγει από τη Σμύρνη στις 7 το πρωί και θα είναι στο Λαύριο στις 2 ώρα το μεσημέρι ενώ θα φεύγει 6 το απόγευμα της ίδιας ημέρας από το Λαύριο για να φτάνει στις 1 τα μεσάνυχτα στο Τσεσμέ».
 Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
protothema.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Η φωτογραφία της ημέρας

Συναντήσαμε το Αντώ του Αθυμαρίτη την ώρα που βόλευε το παραγάδι του στο όμορφο μαγαζάκι με την πανεμορφη θέα που άνοιξε φέτος το "JULIUS GELATO" στον Πλατύ γιαλό της Σίφνου. Το ευχάριστο νέο που μας είπε είναι ότι το μαγαζί είναι και θα παραμείν...

Σίφνος: Διαμαρτυρία γονέων και μαθητών για ελλείψεις εκπαιδευτικών.Βίντεο φωτογραφίες

Στο δρόμο βγήκαν οι γονείς και οι μαθητές στην Σίφνο σε μια ειρηνική διαμαρτυρία χωρίς καμμία κομματική απόχρωση, για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στο νησί, με αφορμή το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σήμερα Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025. Με πανό στα χέρι...

Δήμαρχος Σίφνου: Είμαστε χαρούμενοι, ενθουσιασμένοι, περήφανοι που Σίφνος εντάσσεται στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO.Βίντεο

Η Σίφνος εντάσσεται στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCOΜια διεθνής διάκριση υψηλού κύρους για το νησί της αγγειοπλαστικής και για την ΕλλάδαΟ Δήμος Σίφνου, με ιδιαίτερη ικανοποίηση, ανακοινώνει την ένταξη του νησιού στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλ...

Σαν σήμερα, πριν από είκοσι πέντε χρόνια, έφυγε από την ζωή ο Νικόλαος Βερνίκος-Ευγενίδης.

Σαν σήμερα, πριν από είκοσι πέντε χρόνια, έφυγε από την ζωή ο αείμνηστος Νικόλαος Βερνίκος-Ευγενίδης.Ήταν 7 Νοεμβρίου του 2000 όταν ο μεγάλος ευπατρίδης με καταγωγή από τη Σίφνο έλυσε τους κάβους για το μεγάλο ταξίδι.Είχε γεννηθεί στις 14 Απριλίου τ...

Οι παλιοί ταχυδρόμοι που μετέφεραν δέματα απο Σίφνο στην Αθήνα και αντίστροφα.

O Γιώργος ο Σταυριανός μας θύμισε πρόσφατα μεγάλες μορφές της Σίφνου που εργάστηκαν ως ταχυδρόμοι στο νησί μας.Το Σωκρά (Σωκράτης Κάραβος), το Γιο του Σωκρά, ο Παναγιώτης ο Δέλγας και πόσοι ακόμα.Σε εποχές δύσκολες όπου όλοι περίμεναν με αγωνία να έ...
18,209ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,217ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,315ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
14,030ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες