Το “Πηνελόπη Α” αγαπήθηκε πολύ στο λιμάνι της Ραφήνας.
Διεθνές Σήμα Κλήσης SZNZ
Kατά τον τρόπο που τα λένε οι ναυτικοί τα τέσσερα γράμματα αποδίδονται με τις λέξεις
Sierra Zulu November Zulu
Το “Πηνελόπη Α”, το “Bari Express” και το “Superferry II” αποτέλεσαν μία τριάδα πλοίων που άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους στο λιμάνι της Ραφήνας.
Συνυπήρξαν μαζί από το 1993 έως το τέλος του 1998
Πρώτο ήρθε το “Bari Express” και τελευταίο το “Superferry II”.
Για το πλοίο αυτό ό,τι και να πει κανείς θα είναι πολύ λίγο.
Σε λίγες μέρες αναμένεται να ξεκινήσει το στερνό ταξίδι στον Άδη των πλοίων.
Παρέμεινε δέκα χρόνια και επτά μήνες στον Κόλπο των Θαυμάτων της Ελευσίνας αναζητώντας μάταια ένα θαύμα που ποτέ δεν ήρθε.
Από τις 14 Ιουνίου του 2014 μέχρι σήμερα…
Στις 27 Οκτωβρίου 2012 η ομάδα του Arxipelagos.com είχε τη χαρά να ταξιδέψει με το «Πηνελόπη Α» της AGOUDIMOS LINES.
Είχε προηγηθεί ένα ακόμα αφιέρωμα τον Μάϊο του 2011.
Λιγοστές φωτογραφίες από τα αφιερώματα αυτά ανεβάζουμε εδώ.
Ήταν ένα όμορφο ταξίδι με το πλοίο-θρύλος της γραμμής Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος.
Ένα ιστορικό πλοίο που από τον μακρινό Απρίλιο του 1992 πρόσφέρε πολλά στη γραμμή, στους νησιώτες, στους παραθεριστές, στα νησιά.
«Πηνελόπη Α»
Πλοίο-σημαία μιας εταιρείας και ενός λιμανιού
Το πλοίο ναυπηγήθηκε στη Γαλλία και ταξίδεψε με το όνομα “Horsa”.
To 1991 το όνομά του άλλαξε λίγο σε “Stena Horsa”και λίγο αργότερα κατέβηκε στην Ελλάδα για να ξεκινήσει δρομολόγια με τα σινιάλα της Agoudimos Lines ως «Πηνελόπη Α».
Ο κ. Μίμης Αγούδημος, από την Κεφαλονιά, είναι ο άνθρωπος που το έφερε στην Ελλάδα.
Το πλοίο έφερε το όνομα της συζύγου του κ. Μίμη Αγούδημου, της κ. Πηνελόπης Αγούδημου.
Πρώτος καπετάνιος του πλοίου υπήρξε ο καπετάν-Γεράσιμος Γιακουμίδης, ο οποίος επέβλεψε και τη μετασκευή του.
Μάλιστα, ό Καπετάν-Γεράσιμος είχε επιβλέψει τη μετασκευή και του αδελφού πλοίου, του «Απόλλων Εξπρές» της Ventouris Sea Lines,του πρώτου πλοίου της περίφημης τριάδας των πλοίων που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους στα ελληνικά νερά του Αιγαίου.
Επόμενος καπετάνιος του υπήρξε ο καπετάν-Γιώργος Μπαφαλούκος, ο οποίος με τη σειρά του παρέδωσε τη σκυτάλη της πλοιαρχίας στον καπετάν-Αχιλλέα Ταρλάμη.
Στα τέλη του 1999 το πλοίο πέρασε στην πλοιοκτησία της Hellas Flying Dolphins, όπως και τα περισσότερα τότε πλοία των Κυκλάδων και των Βόρειων Σποράδων.
Το πλοίο μετονομάστηκε σε «Εξπρές Πηνελόπη» και συνέχισε να ταξιδεύει στην ίδια πάντα γραμμή με πλοίαρχο πάντα τον καπετάν-Αχιλλέα Ταρλάμη.
Και τον Μάρτιο του 2004 το πλοίο επέστρεψε ξανά στην Agoudimos Lines και ονομάστηκε και πάλι «Πηνελόπη Α».
Βαρύ όνομα με ξεχωριστό όνομα για την οικογένεια του κ. Μίμη Αγούδημου.
Από τον Μάρτιο του 2004, πλοίαρχος του πλοίου ανέλαβε ο καπετάν-Κώστας Βελαλόπουλος από την Τήνο, ο οποίος έμεινε μέχρι το τέλος.
Το τέλος αυτό ήρθε την 1η Σεπτεμβρίου του 2013.
Δευτέρα πρέπει να ήταν η μέρα που έκανε το τελευταίο του δρομολόγιο.
Το τέλος ήταν πολύ άσχημο, καθώς τα πληρώματα παρέμειναν απλήρωτα.
Απίστευτο να έχεις δουλέψει και να μην πάρεις ποτέ τα χρήματα που δούλεψες.
Μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου του 2013 το πλήρωμα παρέμεινε στο πλοίο διεκδικώντας τα δεδουλευμένα.
Τότε δόθηκαν λίγα χρήματα έναντι των δεδουλευμένων και πολλές υποσχέσεις που ποτέ δεν τηρήθηκαν.
Στις 14 Ιουνίου του 2014 το πλοίο ρυμουλκήθηκε στον Κόλπο της Ελευσίνας και από τότε το μόνο που απέμεινε είναι μία απέραντη σιωπή και μία ατέλειωτη αναμονή μήπως και γινόταν κάποιο θαύμα, το οποίο όμως ποτέ δεν ήρθε.