Το πλοίο “DALEELA”αναχώρησε χθες Σάββατο 31/5/25 από την Λεμεσό της Κύπρου το μεσημέρι και έφτασε στον Πειραιά απόψε στις 21:00 όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες.
Το “DALEELA”/”ΔΑΛΙΔΑ”, εξυπηρετεί για τέσσερις μήνες το χρόνο τη σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου.
Είναι το τέταρτο καλοκαίρι που το πανέμορφο γιαπωνέζικο πλοίο θα αποτελέσει τη θαλάσσια γέφυρα ανάμεσα στις δύο χώρες.
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1991 με το όνομα “NEW AKASHI” στα Ναυπηγεία Kanda Zosensho K.K. Kawajiri.
Το πλοίο αντικατέστησε το “FERRY AKASHI”, το οποίο το 1991 πουλήθηκε στην εταιρεία του Μαραγκόπουλου παίρνοντας το όνομα “DAME M”.
To “FERRY AKASHI” πρέπει να είναι το τελευταίο επιβατηγό/οχηματαγωγό που εξυπηρέτησε τη γραμμή Ελλάδας-Κύπρου.
Το πλοίο μέχρι το 2000 και το 2001 ταξίδεψε με το όνομα “SALAMIS STAR” στην γραμμή Πειραιάς-Λεμεσσός-Χάϊφα.
Το “ΔΑΛΙΔΑ” είναι ένα πλοίο δίχως τις εκτεταμένες μετασκευές των γιαπωνέζικων πλοίων που συνηθίζουν να κάνουν οι ελληνικές εταιρείες μόλις τα αποκτήσουν.
Το πρωτόκολλό του στη συγκεριμένη γραμμή της Κύπρου είναι μικρό.
Διαθέτει ένα όμορφο μπαρ προς την πλώρη του πλοίου, ένα μεγάλο σχετικά self service και αεροπορικά καθίσματα.

Διαθέτει και ΚΑΖΙΝΟ, αλλά δεν πρέπει να το επισκέπτονται αρκετοί επιβάτες.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι απέριττοι, δίχως την γνωστή ελληνική πολυτέλεια και υπερβολή (σε κάποιες περιπτώσεις).
Οι εξωτερικοί χώροι είναι πολύ όμορφοι.
Η εμπειρία του ταξιδιού κρατά 30 ώρες.
Για όσους αγαπούν τα παλιά πλοία το ταξίδι με το “ΔΑΛΙΔΑ” θα είναι μία υπέροχη εμπειρία.
Όσοι βιάζονται καλύτερα να προτιμήσουν το αεροπλάνο.
Τα εισιτήρια είναι πολύ φθηνά σε σχέση με τα ελληνικά δεδομένα.
Η τιμή του εισιτηρίου με καμπίνα στη γραμμή Πειραιάς-Λεμεσσός αντιστοιχεί οικονομικά σε δρομολόγιο από Πειραιά για Σίφνο στο Deck.
H Κύπρος είναι ένας τόπος μοναδικός με πάμπολλους προορισμούς.
Ένας τόπος πονεμένος και βασανισμένος.
Το τραύμα του 1974 παραμένει βαθύ και ανεπούλωτο.
Αλλάζοντας λίγο τη φράση του Γιώργου Σεφέρη θα λέγαμε πως “όπου και αν πας στην Κύπρο, το νησί θα σε ανταμείψει και θα ικανοποιήσει με όλα όσα θα βιώσεις”.

Η γραμμή Ελλάδας-Κύπρου παρέμεινε δίχως ακτοπλοϊκή σύνδεση με επιβατηγό/οχηματαγωγά πλοίο για είκοσι τόσα χρόνια.
Κάποτε στα χρόνια της μεγάλης ακμής υπηρχαν τρία και τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα.
Εδώ και τέσσερα χρόνια η γραμμή έχει ενεργοποιηθεί ξανά.
Με περιορισμούς στην μεταφορά φορτηγών και άπλετους χώρους για σχετικά λιγοστούς τυχερούς επιβάτες.
Η “ΔΑΛΙΔΑ” μας περιμένει.
Όνομα γνωστό και συνδεδεμένο με τον Σαμψών.
Όνομα που εδώ και τέσσερα χρόνια γράφει ιστορία στη θαλάσσια συγκοινωνία της Κύπρου με την Ελλάδα.
