Σάββατο, 27 Δεκεμβρίου, 2025
9.6 C
Sifnos

Γ. Πολυχρονάκος : ‘’ Ειναι ντροπη να μας μιλαει για νησιωτικη πολιτικη μια κυβέρνηση που δεν είναι καν σε θέση να δώσει τα ελάχιστα χρήματα του μεταφορικού ισοδύναμου’’

σε θέση να

δώσει τα ελάχιστα χρήματα του μεταφορικού ισοδύναμου’’

δώσει τα ελάχιστα χρήματα του μεταφορικού ισοδύναμου’’

Ο Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ κ.Γιάννης Πολυχρονάκος, έκανε την ακόλουθη δήλωση , αναφορικά με τις καθυστερήσεις στην καταβολή του μεταφορικού ισοδύναμου:

“Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την καταβολή 22,1 εκ.ευρώ για το μεταφορικό ισοδύναμο.

Ποια είναι η πραγματικότητα:

  • Για τους επιβάτες πληρώθηκε με μεγάλη καθυστέρηση η τελευταία δόση του 2024. Για το 2025 οι νησιώτες που χρειάστηκε να μετακινηθούν με πλοίο ή αεροπλάνο δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ.
  • Για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ για τα τρία τελευταία χρόνια, δηλαδή για το 2023, το 2024 και το 2025.

Η καθυστέρηση στην καταβολή του μεταφορικού ισοδύναμου επιβεβαιώνει ότι
η δημοσιονομική διαχείριση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας πάσχει και δεν είναι αυτή που μας παρουσιάζουν.

Γιατί όταν το Κράτος οφείλει τρία χρόνια το ελάχιστο ποσό του μεταφορικού ισοδύναμου σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες των νησιών, τότε προφανώς δεν υπάρχουν τα ελάχιστα αυτά χρήματα που υποτίθεται ότι είχαν εγγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό.

  • Μια κυβέρνηση που δεν μπορεί να καταβάλλει στην ώρα τους τα ελάχιστα
    χρήματα του μεταφορικού ισοδύναμου, πιστεύει κανείς ότι μπορεί να ασκήσει μια σοβαρή και αποτελεσματική νησιωτική πολιτική;
  • Μια κυβέρνηση που αποφεύγει να θέσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο την καθιέρωση της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας (για τις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων από νησί σε νησί) αλλά και μια νέας ευρωπαϊκής πολιτικής ενισχύσεων για την κάλυψη του μεταφορικού κόστους στις νησιωτικές περιοχές, πιστεύει κανείς ότι νοιάζεται για τους νησιώτες και τα νησιά;
  • Μια σοβαρή και ουσιαστική νησιωτική πολιτική για την κάλυψη μέρους του υψηλού μεταφορικού κόστους που επωμίζονται οι νησιώτες, πρέπει να συμπεριλάβει:

1) Τον υπολογισμό του μεταφορικού κόστους στην τιμή του εισιτηρίου προκειμένου η έκπτωση να γίνεται αυτόματα με την έκδοση του εισιτηρίου
και το Κράτος να αποδίδει τα ποσά στις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές εταιρείες.

2) Την αύξηση του ετήσιου προϋπολογισμού για την κάλυψη του μεταφορικού
ισοδύναμου. Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την καταβολή 22,1 εκ.ευρώ για το μεταφορικό ισοδύναμο.

Ποια είναι η πραγματικότητα:

Για τους επιβάτες πληρώθηκε με μεγάλη καθυστέρηση η τελευταία δόση του 2024. Για το 2025 οι νησιώτες που χρειάστηκε να μετακινηθούν με πλοίο ή αεροπλάνο δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ.

Για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ για τα τρία τελευταία χρόνια, δηλαδή για το 2023, το 2024 και το 2025!

Η καθυστέρηση στην καταβολή του μεταφορικού ισοδύναμου επιβεβαιώνει ότι

η δημοσιονομική διαχείριση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας πάσχει και δεν είναι αυτή που μας παρουσιάζουν.

Γιατί όταν το Κράτος οφείλει τρία χρόνια το ελάχιστο ποσό του μεταφορικού ισοδύναμου σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες των νησιών, τότε προφανώς δεν υπάρχουν τα ελάχιστα αυτά χρήματα που υποτίθεται ότι είχαν εγγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό.

  • Μια κυβέρνηση που δεν μπορεί να καταβάλλει στην ώρα τους τα ελάχιστα

χρήματα του μεταφορικού ισοδύναμου, πιστεύει κανείς ότι μπορεί να ασκήσει μια σοβαρή και αποτελεσματική νησιωτική πολιτική;

-Μια κυβέρνηση που αποφεύγει να θέσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο την καθιέρωση της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας (για τις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων από νησί σε νησί) αλλά και μια νέας ευρωπαϊκής πολιτικής ενισχύσεων για την κάλυψη του μεταφορικού κόστους στις νησιωτικές περιοχές, πιστεύει κανείς ότι νοιάζεται για τους νησιώτες και τα νησιά;

Μια σοβαρή και ουσιαστική νησιωτική πολιτική για την κάλυψη μέρους του υψηλού μεταφορικού κόστους που επωμίζονται οι νησιώτες, πρέπει να

συμπεριλάβει:

Τον υπολογισμό του μεταφορικού κόστους στην τιμή του εισιτηρίου
προκειμένου η έκπτωση να γίνεται αυτόματα με την έκδοση του εισιτηρίου

και το Κράτος να αποδίδει τα ποσά στις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές εταιρείες.

2)Την αύξηση του ετήσιου προϋπολογισμού για την κάλυψη του μεταφορικού

ισοδύναμου.”

­

Γιάννης Πολυχρονάκος

Οικονομολόγος

Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής ΠΑΣΟΚ
ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

Top επιλογές της εβδομάδας

Έχασε τις αισθήσεις του και πέθανε ενώ έβγαινε από πλοίο επιβάτης στο λιμάνι του Πειραιά.

Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή του Τζελέπη ότι ένας 71χρονος ημεδαπός έχασε τις αισθήσεις του, κατά τη διαδικασία αποβίβασης επιβατών από ένα επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά. Ο άνδρας δια...

Αγροτικά μπλόκα και στην Σίφνο.Κλείνει συμβολικά δρόμος

Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της Σίφνου κινητοποιούνται συμβολικά αύριο, Κυριακή 21/12, κλείνοντας το δρόμο Απολλωνίας – Αράδες από τις 14:00 έως τις 17:00 (από το Ίδρυμα Πρόκου έως το ΕΠΑ.Λ.).Όλοι οι υπόλοιποι δρόμοι (και ο δρόμος Αρτεμώνα – Καμάρ...

Πρώτη άφιξη(δοκιμαστικό)του ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ στην Σέριφο.Βίντεο

Την πρώτη του άφιξη πραγματοποίησε σήμερα το Πλοίο ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ στο λιμάνι της Σερίφου. Το πλοίο αναχώρησε από τον Πειραιά απόψε 14/12/25 στις 21:10 και έφτασε στην Σέριφο στις 00:48. Το πλοίο έδεσε στην μέσα πλευρά του λιμανιού και κατόπιν ανα...

Σχόλια του επικεφαλής της “Σιφναϊκή Συμπαράταξη”κ Αντωνίου Ζαμπέλη για το σχέδιο του προτεινόμενου πολεοδομικού σχεδίου για την Σίφνο

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ «ΣΙΦΝΑΪΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ» κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ Γ. ΖΑΜΠΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΙΦΝΟΜελετώντας το Σχέδιο του προτεινόμενου Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Ε.Π.Σ)για την Σίφνο, σημειώνουμε τα...
18,209ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,217ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,379ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
14,030ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες