Με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ για δήθεν αυστηρά κριτήρια που θέτει το Υπουργείο Ναυτιλίας στο πλοίο που θα συνδέει το Μεσολόγγι με τα Ιόνια Νησιά το Υπουργείο διευκρινίζει τα εξής:
Ι. Κατά τη τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο (01.11.2018 – 31.10.2019) για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Μεσολογγίου με τα Ιόνια Νησιά, υπεβλήθησαν στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου :
α) Στις 14.01.2019 αίτηση έκτακτης δρομολόγησης του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ΙΘΑΚΗ ΝΤΑΙΑΜΟΝΤ Ν.Π.11835 της πλοιοκτήτριας εταιρείας ΙΟΝΙΟΝ Π. Ν.Ε. για το χρονικό διάστημα από 15.05.2019 μέχρι 31.10.2019 στη γραμμή ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ – ΣΑΜΗ –ΙΘΑΚΗ – ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ. Το αίτημα δρομολόγησης του πλοίου εισήχθη στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) την 12.02.2019 προκειμένου να λάβει τη σχετική γνωμοδότηση. Το Συμβούλιο λόγω μη ολοκλήρωσης των δικαιολογητικών του φακέλου, ανέβαλε την γνωμοδότηση για την επόμενη συνεδρίαση. Ωστόσο, την 09.05.2019 το σχετικό αίτημα απεσύρθη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
β) Στις 31.01.2019 αίτηση έκτακτης δρομολόγησης του υπό ναυπήγηση πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ-Δ/Ρ-ΑΝ ΓΚΡΕΚΟ ΣΙ της πλοιοκτήτριας εταιρείας ΚΡΥΣΤΑΛ ΛΑΙΝΣ Ν.Ε. για το χρονικό διάστημα από 01.05.2019 μέχρι 31.10.2019 ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ – ΖΑΚΥΝΘΟΣ και επιστροφή. Το αίτημα δρομολόγησης του πλοίου εισήχθη στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) την 12.02.2019 προκειμένου να λάβει τη σχετική γνωμοδότηση. Ωστόσο, το Συμβούλιο λόγω μη ολοκλήρωσης των εργασιών κατασκευής του, ανέβαλε την γνωμοδότηση για την επόμενη συνεδρίαση η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 13.05.2019.
ΙΙ. Για τη επόμενη δρομολογιακή περίοδο (01.11.2019 – 31.10.2020) για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Μεσολογγίου με τα Ιόνια Νησιά, από το Υπουργείο, εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 2253.2-8/30629/19/24.04.2019 πρόσκληση αποκλειστικής εξυπηρέτησης (ΑΔΑ: ΨΥ0Ξ4653ΠΩ-9ΚΨ). Δυνάμει της σχετικής πρόσκλησης, η οποία λήγει την 17.05.2019, καλούνται όλοι ενδιαφερόμενοι πλοιοκτήτες/ πλοιοκτήτριες εταιρείες να υποβάλλουν πρόταση για την σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας χρονικής διάρκειας από ένα έως πέντε έτη για την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του ακτοπλοϊκού δικτύου. Μεταξύ των υπόψη γραμμών συμπεριλαμβάνεται και η γραμμή ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ – ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ – ΖΑΚΥΝΘΟΣ και επιστροφή με την εκτέλεση επτά (07) δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
Σημειώνεται ότι το προαναφερόμενο στάδιο είναι απαραίτητο από τις διατάξεις του ν.2932/2001, προκειμένου εν συνεχεία το Υπουργείο να προχωρήσει στη διενέργεια μειοδοτικών διαγωνισμών για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νήσων.
ΙΙΙ. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, γνωρίζεται επιπροσθέτως ότι:
α) Τόσο το Ε /Γ-Ο/Γ ΙΘΑΚΗ ΝΤΑΙΑΜΟΝΤ Ν.Π.11835, όσο και το Ε/Γ-Ο/Γ-Δ/Ρ-ΑΝ ΓΚΡΕΚΟ ΣΙ υπέβαλαν στο Υπουργείο δηλώσεις ελεύθερης δρομολόγησης, οι οποίες εισήχθησαν στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κατά τη νόμιμη διαδικασία. Αμφότερες ωστόσο οι αιτήσεις αναβλήθηκαν, λόγω έλλειψης βασικών δικαιολογητικών (όπως πιστοποιητικό ασφαλείας) για την πρώτη των περιπτώσεων πλοίο και μη ολοκλήρωσης της κατασκευής για τη δεύτερη.
β) Αναφορικά με τα δικαιολογητικά δρομολόγησης, σημειώνεται ότι στα πλαίσια της απλούστευσης των διαδικασιών, τα τελευταία χρόνια έχουν περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα για την εξακρίβωση των προϋποθέσεων δραστηριοποίησης ενός πλοίου, όπως το έγγραφο εθνικότητας, το πιστοποιητικό ασφαλείας, καθώς και τα στοιχεία για την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου.
γ) Τέλος, όσον αφορά στην κατηγορία των πλόων έκαστου πλοίου, ήτοι πλόες Κατηγορίας Α, Β, κ.λπ. αυτοί εξαρτώνται αφ΄ ενός από τα χαρακτηριστικά του πλοίου (μήκος, σωστικά μέσα κ.λπ), αφ΄ ετέρου από τα χαρακτηριστικά της διαδρομής (απόσταση σε ναυτικά μίλια, ύψος κύματος κ.λπ.). Σημειώνεται ότι οι υπόψη κατηγορίες καθορίζονται αυστηρώς από την εθνική και διεθνή νομοθεσία και έχουν αντίκτυπο στην ασφάλεια των επιβατών και του πλοίου.
Φωτογραφία:enikos.gr