Η Zante Ferries συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια ανελλιπούς παρουσίας στη
γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Ίσως λίγοι θα μπορούσαν κάποτε να φανταστούν πως τα πλοία της Zante
Ferries θα ταξίδευαν κάποτε στο Αιγαίο και όχι στο Ιόνιο.
Όμως, η πραγματικότητα είναι συχνά απρόβλεπτη και τίποτε δεν μπορεί να
αποκλειστεί.
Η Zante Ferries ήρθε και εδραιώθηκε στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων
πετυχαίνοντας να κερδίσει αναμφίβολα την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη των
επιβατών και των επαγγελματιών οδηγών που ταξιδεύουν με τα
πορτοκαλόχρωμα πλοία της όλο το χρόνο.
Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 1991 με σκοπό να επιλύσει το μεγάλο πρόβλημα
της μεταφοράς των φορτηγών στη Ζάκυνθο.
Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου ξεκίνησε με πρώτο
πλοίο το «Άγιος Διονύσιος Ι» που κάποτε ερχόταν και στη Σίφνο με το
όνομα «Μύκονος» μεταφέροντας φορτηγά και βυτία.
Ακολούθησε η αγορά του πολύ μεγαλύτερου «Άγιος Διονύσιος Σ» το 1997
για να έρθει η απόλυτη καταξίωση με το «Διονύσιος Σολωμός» το 2000 και
την εκτόξευση της εταιρείας στην πρώτη θέση στη μετακίνηση επιβατών και
οχημάτων.
Το 2003 προστέθηκε στο στόλο της εταιρείας το «Ανδρέας Κάλβος» που
δραστηριοποιήθηκε κυρίως στις γραμμές της Κεφαλονιάς και επακολούθησε η
αγορά και η μετασκευή του αγαπημένου μας «Αδαμάντιος Κοραής» που
δρομολογήθηκε στο Αιγαίο τον Δεκέμβριο του 2008.
Επιστροφή στο 2009
Ας επιστρέψουμε νοερά δέκα χρόνια πριν, στα 2009.
Εποχή μεγάλων αλλαγών στην ακτοπλοΐα μας.
Τα πλοία της GA Ferries του καπετάν-Γεράσιμου Αγούδημου σταματούν
οριστικά τα δρομολόγιά τους.
Τον Μάρτιο του 2009 σταματάει το «Ρομίλντα» με τον καπετάν-Ισίδωρο
Λιγνό να είναι ο καπετάνιος που θα ρεμεντζάρει για τελευταία φορά το πλοίο
στο λιμάνι του Πειραιά.
Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2009 έχουν δέσει οριστικά το «Ροδάνθη», το
«Νταλιάνα» και το «Μιλένα».
Το «Δημητρούλα» και το «Ανθή Μαρίνα» είχαν κλείσει οριστικά τον κύκλο
τους από το 2008.
Η διακοπή των δρομολογίων των πλοίων της GA Ferries αφήνει
δυσαναπλήρωτο κενό στο Αιγαίο, ιδίως στις άγονες γραμμές.
Το κενό του «Ρομίλντα» στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων είναι μεγάλο.
Το δρομολόγιο για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο-Φολέγανδρο-Σίκινο-
Ίο-Σαντορίνη-Ανάφη είναι σημαντικό και εξυπηρετεί πολύ τόσο τους
επιβάτες όσο και τους μεταφορείς.
Το «Άγιος Γεώργιος» που μεσουρανούσε τότε στη γραμμή άφηνε συχνά
φορτηγά απέξω τους μήνες με τη μεγάλη κίνηση.
Τα ΙΧ είχαν προτεραιότητα το καλοκαίρι αφήνοντας στο μώλο τους αιμοδότες
της γραμμής που είναι πάντα τα φορτηγά.
Πάνω στη δύσκολη στιγμή ο Γιάννης ο Ξύδης, ο Σιφνιός πράκτορας,
σκέφτεται το ενδεχόμενο δρομολόγησης του πλοίου «Αδαμάντιος Κοραής»
της Zante Ferries. Ήταν μια μεγάλη απεργία και πολλά φορτηγά αναμένουν
στον Πειραιά πλοίο για να τα μεταφέρει στα νησιά.
Το πλοίο είχε ξεκινήσει δρομολόγια τον Δεκέμβριο του 2008 στη γραμμή για
Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη.
Κυριολεκτικά ήταν σαν να πάλευε στο λάκκο των λεόντων.
Η κυριαρχία της Blue Star Ferries ήταν και παραμένει αναμφισβήτητη στη
γραμμή της Παροναξίας-Σαντορίνης.
Το «Αδαμάντιος Κοραής», με καπετάνιο τον μεγάλο καπετάν-Σπύρο-Θηραίο,
πάλευε να ανταγωνιστεί τα πλοία της Blue Star.
H πρόταση του Γιάννη του Ξύδη εκτιμήθηκε δεόντως από τους ανθρώπους
της Zante Ferries και το πλοίο ξεκίνησε τον Μάϊο του 2009 με τρία
δρομολόγια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων και τρία στη γραμμή της
Παροναξίας.
Με καπετάνιο τον καπετάν-Πέτρο τον Κυπριώτη το πλοίο πάλευε πια σε δύο
ταμπλό.
Η λογική υπαγόρευσε την πλήρη δρομολόγησή του στη γραμμή των Δυτικών
Κυκλάδων.
Δέκα χρόνια προσφοράς
Δέκα χρόνια καταξίωσης.
Σε αυτά τα δέκα χρόνια η εταιρεία και τα τρία πλοία της εταιρείας που
πέρασαν από τη γραμμή πρόσφεραν ό,τι καλύτερο μπορούσαν.
- Το «Αδαμάντιος Κοραής» από το 2009 μέχρι σήμερα.
- Το «Ανδρέας Κάλβος» τα καλοκαίρια(και λίγο χειμώνα) του 2015 και του 2016
- Το «Διονύσιος Σολωμός», το βαρύ πυροβολικό της εταιρείας, από τον
Ιούλιο του 2017 μέχρι σήμερα
Πλοία, πληρώματα, εταιρεία συνιστούν έναν εξαιρετικό συνδυασμό και η
εξυπηρέτηση των νησιών είναι υποδειγματική.
Από το 2015 τα πλοία της Zante Ferries είναι τα μόνα πλοία που συνδέουν
τη Σίφνο όλο το χρόνο με το λιμάνι του Πειραιά.
Όταν όλα τα πλοία δένουν το «Αδαμάντιος Κοραής» και το «Διονύσιος
Σολωμός» συνεχίζουν να εξυπηρετούν παλεύοντας με τα κύματα, τους
δύσκολους καιρούς και τα αλίμενα λιμάνια.
Σε όλα αυτά τα χρόνια ελάχιστες είναι οι φορές που τα πλοία της δεν
κατάφεραν να προσεγγίσουν στο λιμάνι των Καμαρών λόγω καιρό.
Οι φορές αυτές είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού, ίσως να είναι
μία-δύο φορές.
Με δεύτερη και τρίτη προσπάθεια αν χρειαστεί, το πλοίο θα δέσει στο λιμάνι
και ας λυσσομανάει ο πουνέντες.Μην ξεχνάμε παλαιότερα ότι οι κάτοικοι της Σίφνου αρκετές φορές τον χειμώνα επειδή το πλοίο δεν μπορούσε να δέσει πήγαιναν Μήλο και επέστρεφαν την επόμενη,κάποιες φορές μάλιστα δεν έδενε το πλοίο και την επόμενη και επέστρεφαν Πειραιά.Το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ έλυσε το πρόβλημα των φορτηγών το καλοκαίρι που για χρόνια έμεναν στο λιμάνι του Πειραιά φορτωμένα με ευπαθή προϊόντα.
Οι καπετάνιοι της Zante Ferries γράφουν τη δική τους μεγάλη ιστορία στα
λιμάνια μας:
- Καπετάν-Πέτρος Κυπριώτης
- Καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός
- Καπετάν-Στέλιος Γρηγορόπουλος
- Καπετάν-Χάρης Τσουκαλάς
- Καπετάν-Μιχάλης Λυγνός
- Καπετάν-Μιχάλης Χατζάκης
- Καπετάν-Δημήτρης Συνοδινός
- Καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης.
Και με μηχανικούς που διασφαλίζουν την καλή λειτουργία των μηχανών σε
δύσκολες και απαιτητικές μανούβρες.
Να αναφέρουμε ενδεικτικά τον μάστρο-Γιάννη το Ζούρα που αποτελεί
εγγύηση εδώ και δέκα χρόνια.
Το μέλλον της γραμμής
Το 2017 η Zante Ferries προχώρησε σε μιας μεγάλης έκτασης μετασκευή
στο πλοίο «Διονύσιος Σολωμός».
Το πλοίο αναβαθμίστηκε και από πορθμείο μετατράπηκε σε ένα εξαιρετικό
ποστάλι για τις δύσκολες γραμμές του Αιγαίου.
Η μετασκευή κρίθηκε απαραίτητη καθώς μετά την διακοπή των δρομολογίων
του «Άγιος Γεώργιος» της Ventouris Sea Lines στα τέλη του 2014 η γραμμή
χρειαζόταν οπωσδήποτε ένα δεύτερο πλοίων μεγάλων απαιτήσεων.
Η δρομολόγηση του «Ανδρέας Κάλβος» τα καλοκαίρια(και λίγους μήνες χειμώνα)του 2015 και του 2016
αποτέλεσε μια προσωρινή λύση.
Η Zante Ferries προχώρησε σε μια δαπανηρή μετασκευή που στην πράξη
αποδείχθηκε 100% πετυχημένη.
Το «Διονύσιος Σολωμός» είναι ένα από τα καλύτερα πλοία που ταξιδεύουν
στο Αιγαίο.
Η χωρητικότητά του είναι μοναδική.
Τα γκαράζ του φτάνουν τα 1000 γραμμικά μέτρα, γεγονός που το κατατάσσει
μαζί με το «Θεολόγος Π» της Ραφήνας στα πλοία με τη μεγαλύτερη
χωρητικότητα στην κατηγορία του.
Το πλοίο ήταν εξαιρετικό και στο Ιόνιο.
Αλλά στο Αιγαίο έγινε ακόμα καλύτερο.
Το «Διονύσιος Σολωμός» είναι το πλοίο που θυμίζει έντονα το «Μήλος
Εξπρές».
Αξιόπιστο, με μεγάλη χωρητικότητα, ευελιξία στα λιμάνι, πλήρωμα υποδειγματικό.
Το «Διονύσιος Σολωμός» τραβά καλά το κουπί το χειμώνα όταν η θάλασσα
αγριεύει.
Το «Αδαμάντιος Κοραής» ταξιδεύει αυτή την εποχή στο Βόρειο Αιγαίο
συνδέοντας την Αλεξανδρούπολη με την Σαμοθράκη.
Οι κάτοικοι του ακριτικού νησιού είναι ενθουσιασμένοι με τον «Κοραή».
Τα πλοία της Zante Ferries κρατούν ψηλά τη σημαία της ελληνικής ναυτιλίας
όπου και αν ταξιδεύουν.
Δεν είναι λίγες οι φορές που τα πλοία της ZANTE FERRIES(όπως και οι άλλες εταιρίες που πηγαίνουν Σίφνο)έχουν εξυπηρετήσει τον Δήμο Σίφνου και των άλλων νησιών,τους συλλόγους και τους φορείς,τις ομάδες ποδοσφαίρου,τους μαθητές και τα σχολεία κλπ.
Ακολουθούν τρία ενδεικτικά βίντεο(2 σε Σίφνο και 1 στην Κίμωλο)που λίγα πλοία και λίγοι καπετάνιοι θα τολμούσαν να δέσουν σε αυτά τα λιμάνια με αυτόν τον καιρό.(Μην ξεχνάμε τι έπαθε το BLUE STAR NAXOS πριν λίγες μέρες στην Σχοινούσα):
Ευχαριστούμε πολύ τα πλοία και τους ανθρώπους της Zante Ferries!!!
Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα αυτά τα δέκα χρόνια προσφοράς!!!
Σας ευχόμαστε τα καλύτερα!!!