Το νοσταλγικό βίντεο
Το νοσταλγικό βίντεο που ανέβασε το Φραντζέ (Φρατζέσκος Λουκατάρης) μας γυρίζει πίσω στο χώρο και στο χρόνο.
Στον Αρτεμώνα περιμένοντας το δεύτερο λεωφορείο του Φραγκούλη του Ψαθά.
Ο Απόστολος Κουρμπέλης μας διαφωτίζει με το σχόλιό του:
« – Πρώτα εμφανίζεται το Ford με αριθμό κυκλοφορίας 82987 (αρίθμηση 1956), πρώην Ρόδου του Φραγκούλη Ψαθά
Μετά το Συνεταιρικό Dodge T110L (συμμαχικό) με αμάξωμα Κων. Ρεντούμη και αριθμούς κυκλοφορίας 46078 (αρίθμ. προ του 1953-54)
Κατόπιν το Α-7824 (αρίθμηση1953-54), πρώην ΚΤΕΛ Φωκίδος. Οδηγός του ήταν ο Εμμανουήλ Κόμης.
Το Ford αντικατέστησε το Dodge. Η άδεια πέρασε στον Βασίλη Ψαθά και ισχύει μέχρι σήμερα»
Τα τρία παλιά λεωφορεία της Σίφνου, τα λεωφορεία της ηρωϊκής εποχής των πιονέρων, του Φραγκoύλη Ψαθά και του Μανώλη Κόμη.
Το νέο Ζυθεστιατόριο του Μαγγανά.
Η άφιξη στις Καμάρες, η υποδοχή και τα καλωσορίσματα.
Επιστροφή σε δίφορες χρονικές στιγμές του παρελθόντος.

Σε μια στιγμή βλέπουμε μία φωτογραφία της πλώρης ενός πλοίου.
Η φωτογραφία με την πλώρη του πλοίου έχει τραβηχτεί κάπου στα 1972.
Το πλοίο πρέπει να είναι το «Μαριλένα» του Λάζαρου Λαγά.
Το πλοίο αυτό έμεινε πολλά χρόνια στη γραμμή μας.
Διαδέχτηκε το «Έλενα» που αποχώρησε από τη γραμμή το 1958.
Εκείνη τη χρονιά ο Λάζαρος Λαγάς αντικατέστησε το «Έλενα» με το «Μαριλένα».
Τα κάγκελα της πλώρης που βλέπουμε στη φωτογραφία του Γιάννη του Καούρη πιθανότατα φανερώνουν την ταυτότητα του πλοίου.
O Πικάσο ξαναχτυπά
Το «Μαριλένα» ναυπηγήθηκε το 1911 ως θαλαμηγός με το όνομα “Marynthea” για τον John I. Thornycroft.
Στη συνέχεια μετονομάστηκε σε “Emerald” και αργότερα σε «Conqueror”.
Kατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως αντιαεροπορικό (anti-aircraft ship).
Mετά τον Πόλεμο αγοράστηκε από Έλληνες και ταξίδεψε με τα ονόματα “Πατρίς» και «Μαρί». Το 1949 πέρασε στην πλοιοκτησία του Ευάγγελου Τόγια και ονομάστηκε «Κωστάκης Τόγιας».
Το όνομα το πήρε προς τιμήν του γιού του πλοιοκτήτη που σκοτώθηκε επί του πλοίου.

Το 1958 πέρασε στην πλοιοκτησία του Λάζαρου Λαγά.
Το πλοίο μετατράπηκε σε ντιζελοκίνητο και απέκτησε δύο μηχανές ΜΑΝ.
Οι πληροφορίες, όπως και οι φωτογραφίες που ανεβάζουμε, προέρχονται από το εξαιρετικό βιβλίο του Laurence Dunn “Mediterranean Shipping” (Carmania Press).
Το «Μαριλένα» στα νησιά μας
Το πλοίο στα νησιά μας έμεινε κοντά 15 χρόνια.
Συνολικά το πλοίο ταξίδεψε περισσότερο από 60 χρόνια.
Για επιβατηγό πλοίο ίσως και να κατέχει το βραβείο του μακροβιότερου πλοίου που ταξίδεψε ποτέ στα ελληνικά νερά.
Αν δεν είναι το πιο μακροβιότερο σίγουρα είναι στα πρώτα τρία.
Το «Μαριλένα» είναι το πρώτο πλοίο που έδεσε στον Μώλο των Καμαρών, σύμφωνα με τον Νικολό του Σίμου.
Θα ανεβάσουμε όλη την περιγραφή της πρώτης πρόσδεσης από τον Νικολό.
Επίσης, το «Μαριλένα» πρέπει να είναι το πρώτο πλοίο που μετέφερε την εικόνα της Παναγίας της Χρυσοπηγής στον Ιερό Βράχο.
Το πλοίο που τη μετέφερε πρώτο ήταν το πολεμικό πλοίο «Μαχητής» κατά τις χρονιές 1693-1965.

Ακολουθεί το βίντεο: