Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025
23.7 C
Sifnos

H ΓΡΑΜΜΗ ΣΙΦΝΟΥ-ΠΑΡΟΥ – ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ

Η γραμμή Σίφνου-Πάρου ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του ’70.
Πρωτοπόροι στο άνοιγμα της γραμμής αυτής στάθηκαν οι Σιφνιοί αδελφοί Λουκατάρη από τον Πλατύ-Γυαλό με το “Δάφνη” και Αντιπαριανοί της οικογένειας Απόκοτου με το “Ειρήνη Κ”.
Κάπου εκεί πρέπει να εμφανίστηκε και το “Γιάννης Λατσός”.
Τα καΐκια αυτά σύνδεαν τον Πλατυ-Γυαλό της Σίφνου με την Παροικιά της Πάρου.
Οι άνθρωποι αυτοί στάθηκαν πρωτοπόροι και κάτω από δύσκολες συνθήκες ξεκίνησαν μια γραμμή που ακόμα και σήμερα παραμένει ζητούμενο για τα δύο νησιά.
Τα καΐκια έδεναν στο μικρό μολαράκι στο “Ξενία”. 
Θυμάμαι το “‘Αγιος Συμεών” να έρχεται να δέσει στο Ξενία έχοντας δίπλα του το “Γιάννης Λατσός” και το “Ειρήνη Κ”.  

Το “Μαργαρίτα” των αδελφών Λουκατάρη 

Στα αριστερά το “Μαργαρίτα” των αδελφών Λουκατάρη,
στο κέντρο το “Άγιος Συμεών” του Παναγιώτη του Μάρκου και στα δεξιά η πρύμνη του “Χρυσοπηγή” του Νίκου Βατικιώτη. Η κοπέλα είναι η Φλώρα Μάρκου.
Τη φωτογραφία την έχει τραβήξει ο Κυριάκος Σμυρναίος.

Όσο για το “Μαργαρίτα” ότι και να πει κανείς θα είναι λίγο.
Πρόσφερε αξέχαστα ταξίδια σε όσους ήταν τυχεροί να ταξιδέψουν μαζί του έστω και για μια φορά για την Πάρο ή τη Σίφνο.
Το ταξίδι με το “Μαργαρίτα” δεν είχε καμία σχέση με το ταξίδι με το μεγάλο βαπόρι.
Η μάχη με τα κύματα συχνά ήταν σκληρή, αλλά οι αδελφοί Λουκατάρη ήταν πραγματικά θαλασσόλυκοι.


Υπάρχουν κάποιοι ξένοι που στην ερώτηση “Τι είναι για σας η Ελλάδα;” απαντούσαν:
– “Ένα ταξίδι με το “Μιαούλης” και ένα ταξίδι με το “Μαργαρίτα”…

Με την δρομολόγηση μεγαλύτερων πλοίων στη γραμμή, το “Μαργαρίτα” ήταν πολύ δύσκολο να παραμείνει στη γραμμή.Το “Μαργαρίτα” είχε ξεκινήσει με το όνομα “Κούλα” συνδέοντας την Τήνο με τη Μύκονο και τη Δήλο.
Από εκεί πέρασε στη γραμμή Σίφνου-Πάρου και ολοκλήρωσε τη μεγάλη του καριέρα στη γραμμή Πειραιά-Παλούκια.


Στη δεκαετία του ’90 ήρθε στον Σαρωνικό και ταξίδεψε από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι τα Παλούκια της Σαλαμίνας.
Το θρυλικό καΐκι διατήρησε το όνομά του στον Σαρωνικό.
Πλοιοκτήτης του σε αυτήν την τελευταία φάση ήταν ο κ. Μαυράκης.

Το “Μαργαρίτα” στο λιμάνι του Πειραιά

Ήταν για χρόνια μια Κιβωτός της παλιάς μεγάλης ναυπηγικής τέχνης που σιγά-σιγά χάνεται.

Με την αποδρομολόγηση του “Μαργαρίτα” τη γραμμή “Σίφνου-Πάρου ανέλαβαν, κατά καιρούς, το “Σύρος Εξπρές”, το “Πάρος Εξπρές”, το “Εξπρές Πάρος”, το “Γεώργιος Εξπρές”, το “Εξπρές Ερμής”, το “Σαντορίνη Σκάϊ”, το “Παναγία Τήνου”, το “Παναγία Χοσοβιώτισσα”, το “Νόνα Μαίρη”, οι “Αίολοι” 

Top επιλογές της εβδομάδας

Μεγάλη άνοδος επισκεπτών στην Σίφνο και τον Ιούνιο 2025.Πίνακας

Η άνοδος επισκεπτών στην Σίφνο συνεχίζεται και τον Ιούνιο του 2025 όπως θα δούμε στον παρακάτω πίνακα. Σχεδόν 2000 παραπάνω επισκέπτες με τα πλοία το 2025 σε σχέση με το 2024. Παρατηρούμε ότι σχεδόν όσο κόσμο είχε η Σίφνο τον Αύγουστο του 2011...

Ταξιδέψαμε με το CAT I από Λαύριο για Κύθνο, Σέριφο και Σίφνο.Βίντεο

Την Τετάρτη 2 Ιουλίου  2025 είχαμε την τύχη και την χαρά να ταξιδέψουμε από το Λαύριο μέχρι την Σίφνο με το “CAT I” της Magic Sea Ferries. O καιρός ήταν αρκετά φρεσκαρισμένος και το βαπόρι παρουσίασε μια εξαιρετική συμπεριφορά στη θάλασσα σε...

Ετοιμασίες και άσπρισμα στον Άγιο Συμεών Σίφνου από την επιτροπή και εθελοντές για το πανηγύρι του.Βίντεο

Το πανηγύρι του Αγίου Συμεών Σίφνου είναι ένα από τα μεγαλύτερα πανηγύρια του νησιού μετά την πολιούχο Παναγία Χρυσοπηγή που γίνεται δύο φορές το χρόνο, στις 3 Φεβρουαρίου και τις 1 Σεπτεμβρίου. Η επιτροπή και οι εθελοντές όπως κάθε χρόνο έτσι κα...

Κλείνουν 4 σχολεία στις Κυκλάδες με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, δείτε τον λόγο

Κλείνουν 4 σχολεία στις Κυκλάδες με απόφαση του υπουργείου Παιδείας«Λουκέτο» σε 4 σχολεία στις Κυκλάδες λόγω έλλειψης μαθητών βάζει το υπουργείο Παιδείας με νέα του απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ. Πρόκειται για ένα Δημοτικό και δύο Νηπιαγωγεία σ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,077ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img