Τρίτη, 1 Ιουλίου, 2025
26 C
Sifnos

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΤΡΕΝΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ ΜΑ’Ι’Ο

Τον Μάιο αναμένεται να φέρουν οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρώτο γρήγορο τρένο στην Ελλάδα, που θα εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες. Το 2020 το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα εκτελείται από συνολικά πέντε υπερταχείες αμαξοστοιχίες.

Το Μάιο αναμένεται να φέρουν οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρώτο γρήγορο τρένο στην Ελλάδα, που θα εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες.

Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, στο περιθώριο του συνεδρίου «Η Θεσσαλονίκη πύλη ανάπτυξης για την Ευρώπη και τη Μεσόγειο».

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υποχωρεί από τις αρχικές δεσμεύσεις της», ξεκαθάρισε ο ίδιος, δίνοντας σαφή απάντηση στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, που στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου είχε δώσει διορία 90 ημερών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να φέρει γρήγορα τρένα στην χώρα, τονίζοντας μάλιστα ότι «σε διαφορετική περίπτωση θα δοθεί άλλη λύση».

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης, «εντός του Απριλίου αναμένεται να δοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διπλή ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ώστε το νέο γρήγορο δρομολόγιο να ξεκινήσει στις αρχές Μαΐου».

Με βάση το επενδυτικό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την περίοδο 2019-2023, αρχικά θα φτάσει ένα γρήγορο τρένο στην Ελλάδα. Ωστόσο, το 2020 το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα εκτελείται από συνολικά πέντε υπερταχείες αμαξοστοιχίες.

Μετά και το δεύτερο εξάμηνο του 2020, που θα έχουν εγκατασταθεί τα απαραίτητα συστήματα, όπως η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το σύστημα ασφάλειας, ο χρόνος θα μειωθεί ακόμη περισσότερο στις 3 ώρες και 20 λεπτά, ανέφερε ο κ. Τσαλιδης, επισημαίνοντας ότι: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ακολουθήσει τέτοια τιμολογιακή πολιτική, που θα επιτρέψει στο συγκεκριμένο δρομολόγιο να είναι ανταγωνιστικό προς το αεροπλάνο».

Εξάλλου, όπως τόνισε ο ίδιος, η Θεσσαλονίκη είναι πύλη της βαλκανικής ενδοχώρας και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Γίνεται ένα hub, από το οποίο θα περνούν εμπορεύματα από όλες τις όμορες χώρες και όταν ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική διασύνδεση Θεσσαλονίκης –Καβάλας – Αλεξανδρούπολης μέχρι τη Βουλγαρία και ίσως τη Ρουμανία, θα γίνει αυτό που αποκαλείται σήμερα πρωτεύουσα των Βαλκανίων», επισήμανε ο κ.Τσαλίδης.

Η κόντρα Σπίρτζη-ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στις 25 Φεβρουαρίου ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, υποστήριξε ότι η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη ολοκληρώθηκε. «Τους επόμενους μήνες θα μπει ένα γρήγορο τρένο επιτέλους, μετά από 80 χρόνια. Αλλά δεν είναι στο δικό μας χέρι πλέον, είναι στο χέρι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν είναι το τρένο εδώ, θα έρθει σε ενάμιση μήνα από ό,τι ξέρω, ώστε να μπορούμε πλέον σε 3 ώρες και 17 λεπτά να είμαστε από το κέντρο της Αθήνας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο υπουργός.

Ωστόσο, απείλησε πως αν «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ανταποκριθεί σε αυτό, θα υπάρχει άλλη λύση», επαναφέροντας για μία ακόμα φορά το θέμα της ίδρυσης νέας σιδηροδρομικής εταιρείας με τη συμμετοχή του Δημοσίου, καθώς πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει στην ιταλική Ferrovie.

Είχαν προηγηθεί δηλώσεις του κ. Σπίρτζη, σύμφωνα με τις οποίες «δόθηκε εντολή σε ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ να διαπραγματευτούν με τον αρμόδιο φορέα που χρηματοδοτεί στην Ευρώπη την αγορά τροχαίου υλικού, προκειμένου να αγοράσει το Δημόσιο τέτοιους συρμούς και να καλύψει τις ανάγκες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε περίπτωση που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν κάνει τέτοιες επενδύσεις».

Στην ίδια κατεύθυνση, η διοίκηση του ΟΣΕ δήλωσε πως επιθυμεί να λάβει σιδηροδρομική άδεια και να εκτελεί σιδηροδρομικές μεταφορές, τονίζοντας ωστόσο, ότι ο χρόνος που θα δραστηριοποιηθεί, θα εξαρτηθεί από την κατάσταση της αγοράς στην χώρα μας.

Επίσης, στα μέσα Νοεμβρίου του 2018, ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας στο Thessaloniki Summit 2018, τόνισε χαρακτηριστικά: «Aν είναι συνεπής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα φέρει ένα πραγματικό ασημένιο βέλος και όχι ένα μοντέλο επίδειξης».

Top επιλογές της εβδομάδας

Ξεκίνησε δρομολόγια το SUPERRUNNER JET II της seajets για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο.Βίντεο

Σήμερα ξεκίνησε από το λιμάνι του Πειραιά τα δρομολόγιά του το «SUPERRUNNER JET II” της SEA JETS για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Μήλο.Το πλοίο θα διανυκτερεύει στο λιμάνι του Αδάμαντα και θα επιστρέφει στο λιμάνι του Πειραιά το επόμενο πρωϊ.Το πλοίο θα αναχω...

«Απαγορεύεται το επαγγελματικό και το ερασιτεχνικό ψάρεμα για πέντε χρόνια στην Αμοργό»: Λ. Καραΐσκος και Μ. Κρόσμαν μιλούν στο Πρώτο Πρόγραμμα (audio)

Με αφορμή το «φρένο» που έβαλε η Αμοργός στη αλιεία μίλησαν στο ενημερωτικό ραδιόφωνο του Πρώτου Προγράμματος 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο Λευτέρης Καραΐσκος, Δήμαρχος Αμοργού και ο Μιχάλης Κρόσμα...

Στο αλώνι της Μνήμης…Βίντεο

Ο Απόστολος ο Σταυριανός (το Από του Σταυριανού) και ο Γιάννης ο Μάρκου (ο Γιάννης ο Κουτσοσκόρπινος) στο αλώνι του Απού στα Εξάμπελα. Η φωτογραφία τραβήχτηκε είκοσι και κάτι χρόνια πριν, κάπου στα 2004. Το Από έφυγε εδώ και λίγα χρόνια... ...

Σαντορίνη: Σύλληψη οδηγού λεωφορείου ο οποίος αγνόησε υποδείξεις και εξύβρισε λιμενικό.

Τις απογευματινές ώρες χθες, στελέχη της Λιμενικής Αρχής της Θήρας, προέβησαν στη σύλληψη ενός 50χρονου ημεδαπού, οδηγού λεωφορείου δημόσιας χρήσης, για παράβαση του άρθρου 167 του Π.Κ. (Βία κατά υπαλλήλων και δικαστικών προσώπων),του άρθρου 169 του...

FAST FERRIES: Δεν θα εκτελεστούν δρομολόγια λόγω απαγορευτικού αύριο 29/6/2025

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΚΥΡΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ Σας ενημερώνουμε ότι λόγω επικράτησης δυσμενών καιρικών συνθηκών καιέκδοσης απαγορευτικού απόπλου σύμφωνα με το δελτίο της ΕΜΥ για τηνΚυριακή 29/6/2025, τα δρομολόγια της Κυρ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,046ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img