Πέμπτη, 12 Ιουνίου, 2025
25.8 C
Sifnos

ΠΩΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΤΩΧΕΥΣΕ ΤΟΝ ΜΑΛΚΟΤΣΗ ΠΟΥ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΚΤΕΡ

Πώς το ελληνικό κράτος οδήγησε τον Σ.Μαλκότση σε πτώχευση μόλις τόλμησε να βγάλει ελληνικής κατασκευής τρακτέρ.


Ο Σωκράτης Μαλκότσης είναι ιστορικά ο σημαντικότερος Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών (συνήθως diesel και ημι-diesel) που

άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του ’20 και (κυρίως) τη δεκαετία του ’30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και πολλά άλλα στην Αθήνα.

Τοποθετημένος στον Πειραιά, πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Μαλκότσης παρήγαγε διάφορους τύπους βιομηχανικών μηχανημάτων.
Μετά από τον πόλεμο παρήγαγε τα βιομηχανικά μηχανήματα για διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά εστίασε σταδιακά σχεδόν εξ ολοκλήρου στις μηχανές diesel , και έγινε σύντομα η μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα του.




Οι μηχανές Malkotsis βρήκαν τη χρήση σε ποικίλες βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ τα πρότυπα μηχανών βαρκών έγιναν θρυλικά για την αξιοπιστία τους. Παρήχθη επίσης και μια σειρά ηλεκτρικών μηχανών.

Η σειρά diesel EM της περιέλαβε στις μηχανές που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για την τροφοδότηση των οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε στα πρότυπα αγροτικών τρακτέρ Malkotsis (Malkotsis em-2 και em-4) που εισήχθησαν το 1959.

Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης των χρηματοδοτικών και άλλων προβλημάτων συμβάλλοντας τα μέγιστα και η πλήρη έλλειψη κρατικής υποστήριξης, όπως άλλωστε συνέβαινε και συμβαίνει σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης στην παγκόσμια αγορά Ελληνικών – κυρίως – βαρέως τύπου προϊόντων .

Ωστόσο και ο Μαλκότσης έπεσε θύμα οικονομικού σαμποτάζ:  Όταν του δόθηκε μια παραγγελία 1000 μηχανών πήρε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα για να εκτελέσει την παραγγελία.

Όταν παρέδωσε τις μηχανές ό Μαλκότσης, το μεν κράτος δεν τον πλήρωνε, η δε Εθνική Τράπεζα ζητούσε τα λεφτά της και το κράτος δεν δεχότανε συμψηφισμό με το συμβόλαιο.

Έτσι η Εθνική έκανε κατάσχεση, έκλεισε ο Μαλκότσης, και 3000 εργαζόμενοι βρέθηκαν στον δρόμο, ενώ οι ντιζελομηχανές δεν κατασκευάστηκαν πάλι στην Ελλάδα!

Όπως ήταν φυσικό η εταιρεία πτώχευσε.

Top επιλογές της εβδομάδας

Στην εντατική 40χρονος από δάγκωμα οχιάς

Με μία δυσάρεστη έκπληξη βρέθηκε αντιμέτωπος ένας 40χρονος στην Εύβοια, ο οποίος δαγκώθηκε από οχιά, την ώρα που εκτελούσε αγροτικές εργασίες σε ένα χωράφι. Το περιστατικό, όπως αναφέρει ο ιστότοπος eviaonline, συνέβη το μεσημέρι της Δευτέρας - α...

Μεγάλη έξοδος για του Αγίου πνεύματος.Γεμάτα τα πλοία.Βίντεο-φωτογραφίες

Αυξημένη το πρωί η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά, αφού χιλιάδες εκδρομείς φεύγουν από την Αθήνα με προορισμό τα νησιά, λόγω του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος. Τα πλοία αναχωρούν γεμάτα, ενώ η κίνηση προς τα λιμάνια καταγράφεται ιδιαίτερα αυξημένη...

Η φωτογραφία της ημέρας

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος δημοσιεύουμε την καθιερωμένη φωτογραφία με την αγαπητή μας κυρία Ελευθερία Σανάκη στο αγαπημένο μας σουβλατζίδικο "Το λιβάδι" στο Βαθύ της Σίφνου που μετά τις 20 του μήνα θα μπορούμε να απολαύσουμε τα πεντανόστιμα σουβ...

Γεμάτα έφτασαν και σήμερα τα πλοία στην Σίφνο.Βίντεο φωτογραφίες

Χθες Παρασκευή 06 Ιουνίου μόνο από το λιμάνι του Πειραιά να αναχώρησαν 21.708 επιβάτες και 10.985 για τα νησιά του Αργοσαρωνικού. Η πληρότητα στα πλοία των Κυκλάδων είναι σε υψηλά ποσοστά. Για σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,021ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img