Πέμπτη, 11 Ιουνίου, 2026
19.9 C
Sifnos

ΔΥΟ ΜΗΛΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΡΑ

Διαφήμιση

Μια νέα μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει τη λαϊκή ρήση «ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό κάνει πέρα», καθώς όσοι τρώνε δύο μήλα ημερησίως έχουν χαμηλότερη LDL χοληστερόλη και μειωμένο κίνδυνο καρδιακού νοσήματος

Η κατανάλωση δύο μήλων την ημέρα φαίνεται να βοηθά στη μείωση των τιμών της LDL («κακής») χοληστερόλης και στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης καρδιακού νοσήματος, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition και έγινε από τον ελληνικής καταγωγής ερευνητή Δρ. Θανάση Κουτσό.

Ο Δρ. Κουτσός και ομάδα ειδικών από το Πανεπιστήμιο Reading, στη Βρετανία συνεργάστηκαν με ερευνητές του ιταλικού Ινστιτούτου Fondazione Edmund Mach (FEM) και διαπίστωσαν ότι όσοι τρώνε μήλα, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και πολυφαινόλες έχουν μειωμένη LDL χοληστερόλη και βελτιωμένους βιοδείκτες σχετικούς με την υγεία των αιμοφόρων αγγείων σε άτομα με ελαφρώς αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

Όπως εξηγεί η καθηγήτρια Julie Lovegrove, διευθύντρια της Μονάδας Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Reading «η έρευνα δείχνει ότι μια απλή παρέμβαση στην διατροφή μπορεί να μεγάλη επίδραση σε βασικούς δείκτες της καρδιακής υγείας. Το ενδιαφέρον είναι πως δύο ολόκληρα μήλα, έναντι ενός χυμού μήλου ιδίας περιεκτικότητας σε σάκχαρα και θερμίδες, έχουν τέτοια επίδραση σε σημαντικούς καρδιολογικούς δείκτες. Επιβεβαιώνεται εν ολίγοι η λαϊκή ρήση ότι ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό κάνει πέρα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιστήμονες εστίασαν στα μήλα της ποικιλίας Renetta Canada που καλλιεργούνται στο Τρεντίνο της Ιταλίας και είναι πλούσια σε προανθοκυανιδίνες (PAs). Συνέκριναν τα μήλα αυτά με έναν ίδιο χυμό. Ενώ ο τελευταίος ήταν ίδιος ως προς την περιεκτικότητα σε θερμίδες και σάκχαρα, το φρούτο είχε σημαντικά μεγαλύτερη αναλογία σε φυτικές ίνες (8,5g έναντι <0,5g, αντίστοιχα) και σε πολυφαινόλες (990mg έναντι 2,5mg, αντίστοιχα).

Σύμφωνα με τον Δρ. Θανάση Κουτσό, «ένα ξεκάθαρο συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι μια μικρή αλλαγή στη διατροφή όπως το να τρώει κανείς δύο μήλα έχει τόσο σημαντική βελτίωση σε βιοδείκτες της καρδιακής υγείας. Δεν γνωρίζουμε προς το παρόν αν οι φυτικές ίνες που έχουν τα συγκεκριμένα μήλα ή οι πολυφαινόλες στις οποίες βρίθουν τα συγκεκριμένα μήλα ευθύνονται για το καλό αυτό αποτέλεσμα. Ότι κι αν ισχύει όμως, ξεκάθαρα το να τρώει κανείς μήλα κάνει καλό στην υγεία του».

Πηγή:https://ygeiamou.gr

Διαφήμιση

Top επιλογές της εβδομάδας

Ακτοπλοΐα: 4 Ιουνίου, 1 συμβατικό πλοίο κι ο Δήμος μας ενημέρωνει με “ΘΑ»Δελτίο τύπου Δημ.παράταξης Η ΣΙΦΝΟΣ ΜΑΣ

Ακτοπλοΐα: 4 Ιουνίου, 1 συμβατικό πλοίο κι ο Δήμος μας ενημέρωνει με "ΘΑ»⛴️ Μετά από μια σειρά τραγικών χειρισμών, που οδήγησαν στην απώλεια της καθημερινής ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σίφνου με τον Πειραιά και την Κρήτη, η δημοτική αρχή, συνεχίζει...

«To κόσμημα των Κυκλάδων που τα έχει όλα»: Διεθνές αφιέρωμα αποθεώνει τη Σίφνο, «τιρκουάζ νερά και τοπικές γεύσεις»

Η Σίφνος ξεχωρίζει σε εκτενές αφιέρωμα του ταξιδιωτικού και lifestyle μέσου EnVols της αεροπορικής εταιρείας Air France, το οποίο απευθύνεται σε εκατομμύρια αναγνώστες που αναζητούν ποιοτικούς προορισμούς, αυθεντικές εμπειρίες και προτάσεις διακοπών...

«Έφυγε» ο Γιώργος Σουφλιάς: Ο κορυφαίος υπουργός και ο επίτιμος δημότης που λάτρεψε τη Σίφνο

Μια από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής πολιτικής σκηνής, ο Γιώργος Σουφλιάς, δεν είναι πια μαζί μας, προκαλώντας θλίψη σε ολόκληρη τη χώρα αλλά και ειδικότερα στις Κυκλάδες. Ο πρώην υπουργός, γνωστός για το έργο του, το ...

Σίφνος: Με πτώση οι αφίξεις Απριλίου Μάϊου 2026

Με πτώση οι αφίξεις στην Σίφνο για Απρίλιο σε σχέση με το 2025 και Μάιο σε σχέση με το 2024 2025, δείτε αναλυτικά στον πίνακα που ακολουθεί:ΑΦΙΞΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ 2026Λήψη

Στην Σίφνο με το πολυτελές σκάφος του ο Μάικλ Τζόρνταν.Βίντεο

Στην Σίφνο σήμερα με το πολυτελές σκάφος του το «M’Brace» που θεωρείται ένα από τα πιο πολυτελή superyachts που πλέουν στα νερά της Μεσογείου.Η αξία του εκτιμάται σήμερα στα €100.000.000, ενώ το κόστος κατασκευής του ξεπέρασε τα €90.000.000. Το ...
18,209ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,217ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,696ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
14,030ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες