Επιστροφή στις Καμάρες της Σίφνου μέσα από ένα ακόμα εξαιρετικό βίντεο του Αντώνη του Καλογήρου.
Εικόνες ασυνήθιστες, μιας και το πλοίο προσάραξε στην άμμο των Καμαρών.
Η προσάραξη είχε συμβεί το βράδυ της Πέμπτης 25 Φεβρουαρίου 1993, στις 23:50 μ.μ. Μετά το ατύχημα, οι κάτοικοι αξίωσαν αντικατάσταση του “Κίμωλος”.
Πλοίαρχος στο καράβι πρέπει να ήταν ο καπετάν-Σίμος Μάρκου από τη Σύρα. Το ατύχημα αυτό, παρότι δεν προκλήθηκαν σημαντικές ζημιές στο πλοίο, συνέβαλε στην αποδρομολόγηση του πλοίου από την γραμμή.
Οι κάτοικοι του νησιού συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι του νησιού απαιτώντας την άμεση αντικατάσταση του πλοίου.
Για κάποιες ημέρες επιβλήθηκε ένα ιδιότυπο «εμπάργκο» και οι φορτηγατζήδες δεν ταξίδευαν με το «Κίμωλος», εκτός από λίγες εξαιρέσεις.
Το «Κίμωλος» πλήρωσε ακριβά την απαξίωση από την εταιρεία του. Το καράβι ποτέ δεν «δέχτηκε» την συντήρηση και την φροντίδα άλλων πλοίων της εταιρείας. Και, κάπως έτσι το πλοίο οδηγήθηκε στην έξοδο από τη γραμμή.
Και εκείνο το καλοκαίρι του 1993, θα ερχόταν στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων το αγαπημένο “Γεώργιος Εξπρές” σε αντικατάσταση του “Κίμωλος”, κάνοντας βέβαια και τη μεγάλη άγονη της Δωδεκανήσου
Οι αβαρίες του «Κίμωλος»
Το 1986 ή το 1987 το «Κίμωλος» θα «καθήσει» για πρώτη φορά στην άμμο των Καμαρών.
Εκείνη την εποχή το κεφαλόσκαλο του μώλου είχε τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω αναγκαίων επισκευών.
Το πλοίο έδενε τότε για κάποιο διάστημα στο εσωτερικό κομμάτι του μώλου, περίπου όπως δένουν σήμερα τo “Sea Jet II” και το “Super Jet”, μόνο που τότε ο μώλος ήταν πολύ μικρότερος. Η επέκταση του μώλου πραγματοποιήθηκε το 1989 με χορηγία του Νικόλαου Βερνίκου-Ευγενίδη.
Σε αυτές τις συνθήκες η πρόσδεση ήταν πολύ δύσκολη όταν φρεσκάριζε ο καιρός.
Και κάπως έτσι προσάραξε στην άμμο δίχως να προκληθούν ιδιαίτερες ζημιές εκτός από κάποιες βάρκες που βυθίστηκαν τότε.
Το “Κίμωλος”, τον Οκτώβριο του 1992, προσέκρουσε στα ανοιχτά της Χάλκης εξαιτίας λάθους στην πορεία του πλοίου. Το Φεβρουάριο του 1993 προσάραξε στην παραλία των Καμαρών και την άνοιξη του ίδιου έτους μετονομάστηκε σε “Εργίνα”. Δούλεψε το καλοκαίρι σε δρομολόγια στις Κυκλάδες και στο δρομολόγιο Κυκλάδες-Ναύπλιο και την επόμενη χρονιά πέρασε στην πλοιοκτησία του Αντώνη Βεντούρη, μετονομάστηκε σε “Μεθοδία ΙΙ” και ταξίδεψε στον Αργοσαρωνικό.
Αβαρίες το “Κίμωλος” υπέστη και άλλες στην πολυτάραχη ζωή του. Δύο περιστατικά αναφέρονται στο λιμάνι της Σύρου όταν το πλοίο εκτελούσε δρομολόγιο για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο-Σύρο.
Το «Κίμωλος»
Τι να πρωτοπεί κανείς γι’ αυτό το πλοίο;
Ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων το 1980.
Έφερε τότε πραγματική επανάσταση στη γραμμή.
Ήταν ένα πλοίο που βοήθησε πολύ τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Τι ήταν η γραμμή το 1980 όταν πρωτοδρομολογήθηκε και πού είχε φτάσει το 1933-1994.
Το πλοίο καθελκύστηκε στην Ολλανδία το 1962.
Θεωρείται σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα της εξέλιξης των επιβατηγών οχηματαγωγών, καθώς αποτελεί γενάρχη μιας σπουδαίας σειράς πλοίων.
Γενάρχης μιας γενιάς εξαιρετικών πλοίων.
Το πρώτο “Free Enterprise”.
Το «Ρομίλντα» ήταν και αυτό μέλος αυτής θρυλικής σειράς.
Δεν το “έπαιξε” λουσάτο και χλιδάτο. Μπήκε σε κάθε λιμάνι που βρήκε μπροστά του και εξυπηρέτησε τους νησιώτες με τρόπο υποδειγματικό. Ήταν, “ένα πλοίο για δεύτερο ρόλο”, ένας “ρολίστας”. Στο τέλος του φέρθηκαν με τρόπο υποτιμητικό και απαξιωτικό. Μπορεί να είχε αβαρίες, αλλά μπροστά σε τόση προσφορά θα του άξιζε μια καλύτερη μοίρα λίγο πριν το τέλος της ακτοπλοϊκής του καριέρας.
Πλοίο πρωτοποριακό, πλοίο προικισμένο πλουσιοπάροχα από τις μοίρες παρέμεινε στα ελληνικά νερά σχεδόν τρεις δεκαετίες.
Από το 1980 έως το 1987 ταξίδεψε με τα σινιάλα της ενωμένης Ventouris Ferries.
Από το 1987 έως το 1994 ταξίδεψε με τα σινιάλα της Ventouris Sea Lines του Ευάγγελου Βεντούρη.
To 1993 μετονομάστηκε σε “Εργίνα” έπειτα από δύο αβαρίες που υπέστη ανοικτά της Χάλκης τον Οκτώβριο του 1992 και στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου τον Φεβρουάριο του 1993.
Το 1994 πέρασε στην πλοιοκτησία του Αντώνη Βεντούρη και με τα σινιάλα της Ventouris Lines ταξίδεψε στον Αργοσαρωνικό.
Στη συνέχεια το πλοίο ονομάστηκε “Καλλίστη” και ταξίδεψε για χρόνια ως κρουαζιερόπλοιο για την εταιρεία του κ. Παναγιωτόπουλου, κυρίως από το Ηράκλειο για τη Σαντορίνη.
Η χάρη του έφτασε να κάνει κρουαζιέρες και στα Δωδεκάνησα με έδρα τη Ρόδο.
Στην πορεία μετονομάστηκε σε “Οκεανίς” αλλάζοντας πλοιοκτήτη.
Την περίοδο αυτή ταξίδεψε σε κρουαζιέρες στα Επτάνησα.
Τα τελευταία χρόνια τα πέρασε παροπλισμένο στην Ελευσίνα.
“LOVE BOAT”
Το πλοίο αυτό όργωσε κυριολεκτικά όλο το Αιγαίο και μέρος του Ιονίου.
Από τους φίλους του αποκαλούνταν “LOVE BOAT”.
Πόσοι και πόσοι δεν φλέρταραν, δεν ερωτεύθηκαν στα καταστρώματά του στα μακρινά και κοντινά ταξίδια του.
Η ιστορία του θυμίζει πολύ το ηρωϊκό “Ρομίλντα”.
Η σχέση τους είναι πολλαπλή.
Ναυπηγήθηκαν για την ίδια εταιρεία στo εξωτερικό (TOWNSEND TORENSEN), ταξίδεψαν ως “Free Enterprise I” το “Κίμωλος” και ως “Free Enterprise VIII” το “Ρομίλντα”.
Στην Ελλάδα δεν άφησαν λιμάνι για λιμάνι καταφέρνοντας να φέρουν σε πέρας όλες τις αποστολές που τους ανατέθηκαν.
Αγαπήθηκαν από πολλούς, κυρίως τους νησιώτες που εξυπηρέτησαν πιστά.
Άκουσαν τα εξ αμάξης από αρκετούς εφήμερους θερινούς επισκέπτες των νησιών.
Ταξίδεψαν για χρόνια σε άγονες γραμμές κάνοντάς τις γόνιμες.
Στο τέλος απαξιώθηκαν από τις ίδιες τις εταιρείες τους.
Δείτε το βίντεο:
http://https://www.youtube.com/watch?v=8cn9fvUqn0E